İnnova'nın self servis cihaz pazarındaki lider markası Kiosk İnnova'nın web sitesine yönlendiriliyorsunuz...

www.kioskinnova.com

Abdi İbrahim Servis Yönetimi Projesi

Servis yönetimi süreçlerini iyileştirmeyi amaçlayan Abdi İbrahim, HP Service Manager ürününe geçişte İnnova’yı tercih etti.


103 yıl önce temelleri atılan ve yüzde 100 yerli sermayeye sahip olan Abdi İbrahim, Türk ilaç sektörünün lider markasıdır. 2003 yılından bu yana ciro ve toplam kutu satışında sektördeki liderliğini korumayı başaran Abdi İbrahim, portföyündeki 180’i aşkın marka, 350’ye yakın ürün ve yıllık 350 milyon kutu üretim kapasitesinin yanı sıra 50’den fazla ülkeye ihracat gerçekleştirmesiyle sektörde önemli bir yere sahip.

Yenilikçi yapısıyla Abdi İbrahim, yaklaşık 2 bin 500’den fazla profesyonelden oluşan uzman kadrosunun iş süreçlerine katkısını en yüksek düzeye çıkarmayı hedefliyor.

Firma Abdi İbrahim
Çözüm HP Service Manager
Sektör Üretim ve Hizmet

Bu hedef için sürekli çalışan BT ekibinin performansını artıracak, BT iş süreçlerinde standardizasyon ve iyileştirme sağlayacak yeni bir servis yönetimi yazılımı arayışına giren Abdi İbrahim, bu alanda dünyanın en çok kabul gören ürünü HP Service Manager’ı (HP SM) tercih etti ve bu ürüne geçiş sürecini uçtan uca İnnova’ya emanet etti.

Abdi İbrahim, HP Service Manager ürününe geçişle birlikte ilk olarak ölçümlenebilir servis yönetimi süreçlerine kavuştu.

BT birimlerinin talep, servis ve raporlama süreçlerini eksiksiz ele alan HP Service Manager ürünü, İnnova’nın servis yönetimi konusundaki tecrübeli uzmanlarının yardımıyla kısa sürede devreye alındı. Abdi İbrahim, ilaç sektöründe HP Service Manager ürünü kullanılarak hayata geçirilen ilk BT servis yönetimi projesiyle verimliliğini artırdı ve daha ölçümlenebilir süreçlere kavuştu.

Daha iyi BT hizmet süreçleri...


Abdi İbrahim Bilgi Sistemleri Yöneticisi Ceren Şahin, bilgi sistemleri hizmetlerinde standardizasyonun sağlanmasının, hizmetlerin merkezi olarak yönetilebilmesinin, hizmet süreçlerinin kalitesinin artırılmasının ve gelişmiş bir raporlama sisteminin devreye alınmasının, projenin ana hedefleri olduğunu belirterek şunları söyledi: “Hali hazırda tamamen son kullanıcıya yönelik bir ‘ticket’ sistemimiz vardı ve BT süreçlerini bu şekilde takip ediyorduk. Ancak yine de sistemde iyileştirilmesi gereken noktalar olduğunu hissediyorduk. Özellikle BT servis yönetimi konusunda daha hızlı, kaliteli ve raporlanabilir süreçlere kavuşmak adına bu projeyi başlattık.”

Bu projeye genel anlamda bir süreç iyileştirme projesi olarak bakan Abdi İbrahim BT ekibi, projeye başlamadan önce kapsamlı bir “ihtiyaçlar listesi” hazırladı ve bu ihtiyaçları karşılayan ürünleri tek tek incelemeye aldı. Bu süreçte modüler yapıya sahip kurumsal bir ürüne ihtiyaç duyduklarını dile getiren Şahin, kurumsal bir ürün olarak HP Service Manager’ı, modüler ve modifiye edilebilir bir ürün olarak ön plana çıktığı için seçtiklerini hatırlattı.

Abdi İbrahim ve İnnova Ekipleri

HP Service Manager


HP Service Manager ürününün farklı servis yönetimi ihtiyaçlarına sahip kurumlar için kolay uyarlanabilir bir ürün olduğunu belirten Şahin, “Kendi ayaklarımızın üzerinde durmak gibi bir isteğimiz vardı. BT servis süreçlerindeki ihtiyaçlarımızı, dışarıya bağımlı olmadan, yazılım ekibimizdeki arkadaşlarımızın desteğiyle geliştirebilmek istedik. HP Service Manager işte bu anlamda çok avantajlı bir ürün. Gerektiğinde esnek bir şekilde uyarlanabilen ürünlerin bu tip projelerde önemli olduğunu düşünüyorum” dedi.

“Ölçümlenebilir BT süreçlerine kavuştuk”


“Projenin en önemli getirisi elbette ölçümlenebilir BT süreçlerine kavuşmak oldu. Artık hangi iş birimlerine, özellikle hangi servisleri sunduğumuzu ve bunları hangi hızda sunduğumuzu kolayca görebiliyoruz. Tüm süreçler hakkında detaylı raporlar üretebiliyoruz” diyen Şahin, bunun yanı sıra süreçlerle ilgili ayrıntılı bilgilerin ürün içerisinde biriktiğini dile getirerek, yavaş yavaş anlamlandırılabilir hale dönüşen bu bilgilerin hizmet süreçlerini geliştirmelerine yardımcı olacağını vurguladı.

Şahin’e göre bu tip projelerde yapılan en önemli hata, projenin hangi iş birimine nasıl bir fayda sağladığının ölçümlenmemesi... Bu nedenle, dünyada “Business Value Dashboard” olarak adlandırılan bu ölçüm şu anda Abdi İbrahim’in hedefleri arasında bulunuyor. BT birimi olarak iş birimlerine sağlanan somut faydalar ve sonuçlar bir bir kayıt altına alınıyor.

Neden İnnova’yı tercih ettiler?


İnnova’nın organizasyonu içerisindeki knowhow gruplarından ve bu grupların BT servis yönetimiyle ilgili uzmanlar ve danışmanlardan oluştuğunu belirten Şahin, İnnova’nın servis yönetimi alanındaki yetkinliğini şu sözlerle vurguladı: “İnnova, herhangi bir ürünü hayata geçirmeye yönelik bir proje gerçekleştirmeseniz bile, süreçlerinizle ilgili danışmanlık alabildiğiniz bir çözüm ortağı. Bu da içeride yaşanmışlık ve tecrübe olduğu anlamına geliyor. Yani İnnova ekibi, bizim ilk defa karşılaştığımız birtakım sorunlarla daha önce karşılaşmış ve bunları aşmayı başarmış anlamına geliyor. Bu nedenle İnnova'yı tercih ettik.”

Son Güncelleme Tarihi: Kasım 2015