İnnova'nın self servis cihaz pazarındaki lider markası Kiosk İnnova'nın web sitesine yönlendiriliyorsunuz...

www.kioskinnova.com

Azercell Tahsilat Sistemi

Azerbaycan'ın öncü mobil operatörü Azercell, İnnova'nın PayFlex Tahsilat Çözümü ile abonelerinin fatura ödeme ve kontör yükleme işlemlerini 25 binden fazla noktada gerçekleştiriyor.

Kurulduğu 1996 yılında hizmet vermeye başlayan Azercell, ön ödeme sistemi gibi bazı teknolojik yeniliklere dünyada en hızlı adapte olan operatörlerden biri olma özelliğini taşıyor. Teknolojiye yaptığı yatırımlarla ön plana çıkan Azercell, 2008 yılında ortak tahsilat merkezi kurarak abonelerinin ödeme seçeneklerini artırmayı hedefledi.

Bu amaçla, abonelerin ön ödemeli ve faturalı tahsilatları için operatörün kendi işlem kanalları haricinde farklı kanalların da hizmet sunabilmesine olanak sunan Ortak Tahsilat Merkezi (Cloud) Projesi’ni İnnova danışmanlığında başlattı.

HEDEF

  • Azercell aboneleri için ödeme kanallarının sayısını artırmak ve tahsilat işlemlerini kolaylaştırmak.

Çözüm

  • İnnova PayFlex Collection

Sonuç

  • Azercell aboneleri 25 binden fazla noktada fatura ödeme ve kontör yükleme imkânına kavuştu.
  • Kurumun tahsilat süreçleri iyileşti, gecikmeler azaldı.
Firma İsmi Azercell
Çözüm PayFlex Collection
Sektör Telekomünikasyon

Neden ortak tahsilat sistemi?

Proje öncesinde Azercell aboneleri, kredi yükleme ve fatura ödeme işlemlerini yalnızca; Online olarak operatörün kendi bayilerinde, bankalarda veya offline olarak ön ödemeli kartlar ile yapabiliyordu. Bu kısıtlama pek çok abone için zorluk teşkil ediyor, hatta tahsilatların gecikmesine sebebiyet verebiliyordu. PayFlex Collection ile harici POS ve kiosk ağlarına sahip şirketlerin de Azercell tahsilat sistemine bağlanarak tahsilatlarda aracılık yapabilmesi sağlandı. Bu amaçla Azercell postpaid ve prepaid (ön ödemeli) sistemleri üzerine konumlandırılmış ve dış noktalara işlem imkânı sunabilen bir katman konumlandırıldı.

25 bin noktadan tahsilat

Bu projenin hayata geçirilmesi ile aboneler 25 binden fazla yeni işlem noktasında tamamen online olarak fatura ödeme ve kredi yükleme imkânına kavuştu. Aynı şekilde Azercell’in tahsilat yönetimi de online bir yapıya kavuşturuldu ve günden güne kullanımı artan yeni kanallara entegre edilmeye başlandı.