İnnova'nın self servis cihaz pazarındaki lider markası Kiosk İnnova'nın web sitesine yönlendiriliyorsunuz...

www.kioskinnova.com

BankMed Müşteri Sadakat Projesi

Orta Doğu’nun ve Lübnan’ın önde gelen bankalarından BankMed, müşterilerine sunduğu sadakat programı altyapısında İnnova’nın PayFlex çözümünden faydalanıyor.

Merkezi Lübnan’da bulunan BankMed, 1944 yılından bu yana faaliyet gösteriyor. Ülkenin köklü bankalarından biri olan kurum 51 şubeyle hizmet veriyor. Lübnan dışında Türkiye, İsviçre ve Kıbrıs Rum Kesimi’nde de iştirakleri olan BankMed’in 130 binin üzerinde müşterisi bulunuyor.

Müşteri sadakat programları, bankalar gibi toplumun her kesimine temas eden kurumlar için önemli avantajlar sağlıyor. Bu gerçekten yola çıkan Lübnan ve Orta Doğu’nun en büyük bankalarından BankMed, sunmak istediği müşteri sadakat programında, istediği nitelikte bir uygulamayı İnnova’nın PayFlex Loyalty ürününde buldu. İnnova’nın yerel iş ortağıyla birlikte BankMed’e sunduğu bu çözüm, kurumun rakipleri karşısında konumunu daha da güçlendirmesinin yolunu açıyor. Proje öncesinde sahada kendi POS ağı bulunmayan BankMed, bu proje ile ilk defa perakende sektörüne doğrudan temas etme ve müşterilerine yeni fırsatlar sunma şansı yakaladı.

Firma BankMed
Çözüm PayFlex Loyalty
Sektör Finans

BankMed rekabette öne çıkıyor

Lübnan’da gerek bankacılık gerekse de müşterilerine sunduğu hizmet anlayışıyla her zaman öncü bankalar arasında yer alan BankMed, artan rekabet koşullarında öne çıkmak, kendini rakiplerinden farklılaştıran hizmetler sunmak için müşteri sadakat programını hayata geçirme kararı aldı. 2010 yılı içinde başlayan proje analizlerinde BankMed’in ve üye işyerlerinin beklentisi, sektörede kendilerine bir fark sağlayacak yenilikçi ve herkesi memnun edecek bir sadakat sistemiydi. Bu nedenle esnek bir yapıda, gerek banka gerekse de üçüncü parti iş ortaklarının memnuniyetini ve karlılığını sağlayacak bir proje arayışına başladılar.

İstanbul - Beyrut işbirliği

Projenin ilk adımlarına BankMed üst yönetimi ve İnnova’nın yurtdışı iş geliştirme sorumluları ile müşteri sadakat programları konusunda tecrübeli danışmanların ortaklığında başlandı. Yapılan sözleşme sonrası gerçekleştirilen çalışmalar, hem İnnova’nın İstanbul ofisindeki teknik lider ve yönetimindeki ekiple, hem de projenin Lübnan’da uygulanmasını sağlayan proje yöneticisi tarafından sağlandı. Tüm bu çalışmalara BankMed’in bilgi işlem bölümü yöneticileri ve personeli de destek oldu.

İnnova, sunulacak uygulama sistemi, üye işyerlerine konumlandırılacak olan POS cihazları ile bu cihazların sisteme uygun hale getirilmesi, kiosk cihazları ve uygulamaları ile müşteri ve üye işyeri için hazırlanmış web arayüzlerine dair hazırlıkları gerçekleştirirken, İnnova’nın yerel iş ortağı ise sistemin donanım bakım ve destek işlemlerini yürüttü. .

Proje, üzerinde titizlikle çalışılan özel bir planlamayla hayata geçirildi. Kendi içinde alt bölümlere ayrılan projede bir modülün entegrasyonu yapılırken bir diğerinin test aşaması, bir başka modülün ise saha ortamına kurulumu paralel olarak gerçekleştirildi. Bu sayede projenin başarıyla sorunsuz bir şekilde tamamlanmasını sağlandı.

Hem BankMed hem de müşterileri kazandı

BankMed’in İnnova’nın PayFlex Loyalty Müşteri Sadakat Sistemleri kullanarak sunduğu bu proje, bilişim altyapısında önemli bir yenilenmeye gidilmesini sağlarken, programa katılan müşteriler de önemli kazanımlar elde etti.

Programın perakende alanındaki ortağı ise Beyrut’un en büyük alışveriş merkezlerinden biri oldu. 280’in üzerinde farklı ve birbiriyle rakip markayı tek bir sadakat programı ve aynı zamanda hediye kartı sistemi altında birleştirmek oldukça esnek ve gelişmiş bir yapının arka planda çalışmasını gerektiriyordu. İnnova’nın PayFlex Loyalty ürünü, bu esnekliği ve ihtiyaç duyulan dinamik yapıyı sağlayan özel bir çözüm olarak alışveriş merkezindeki yerini aldı.

Sistem nasıl çalışıyor?

  • Bir mağazadan alışveriş yapan sadakat sistemi abonesi müşteri, yaptığı alışveriş tutarı ve mağazanın katılım oranına göre anında bir puan kazanıyor.
  • Eğer alışveriş yapan mağaza müşterisi aynı zamanda BankMed müşterisi ise banka tarafından ekstra bir puana da hak kazanıyor.
  • Müşteri, biriken puanlarını alışveriş merkezi içindeki herhangi bir mağazada para değerinde harcayabiliyor. Ancak burada üye işyerleri ve müşterilerin avantajı açısından İnnova’nın yenilikçi çözümünün en öne çıkan özelliği devreye giriyor: Kazanılan puanlar kazanıldığı mağazada harcanırken daha değerlidir. Bu sayede hem müşterilerin aynı mağazada tekrar alışveriş yapması yönünde bir motivasyon oluşturuluyor hem de mağazaların dağıttığı puanların yine kendilerinde kullanılması sağlanıyor.

AVM Hediye Kartı Konsepti

Çok partili sadakat programına ek olarak bir hediye kartı sistemi kurulması hedeflenmekteydi. BankMed’i klasik bankacılık hizmetleri dışında özel hizmetler sunmaya yönelten bu karar sonrasında araştırmalara başlayan BankMed yönetimi, İnnova’nın bölgedeki satış sorumluları ve yerel iş ortağı ile temasa geçerek PayFlex Loyalty çözümüyle tanıştı.

Hediye kartı sistemi ise mevcut altyapıyı kullanan yeni bir çözüm olarak oluşturulmuştur. Bu sistem sayesinde herhangi bir mağazaya giren bir müşteri, arkadaşı için kendi belirleyeceği tutarda bir hediye kartı alıp bu kartı istediği kişiye hediye edebiliyor. Karta sahip olan kişi ise alışveriş merkezi içerisindeki mağazalarda daha önce satın alma anında tanımlanan kart tutarı değerinde alışveriş yapabiliyor. Bu alışveriş bir mağazada tek seferde de olabilir, kart bedeline erişene dek parça parça farklı mağazalarda da olabilir.

BankMed’in bölgede daha önce benzeri yapılmamış bu tür bir projeye imza atması, yeni oluşumun bir parçası olarak sisteme dahil olan işyerlerinin hem kârlılık hem de prestij anlamında değer kazanmasını sağladı. BankMed, müşterilerine sunduğu bu çözümle müşteri memnuniyet ortamında öne çıkarken, rakipleriyle rekabette kendini farklılaştırmayı ve öne çıkarmayı başardı. PayFlex Loyalty’nin operasyonları en üst seviyede otomatik hale getiren ve farklı kanallardan aynı anda hizmet sunabilen bütünleşik bir sistem olması maliyetlerde önemli bir tasarruf sağladı. Ayrıca müşteri sadakat programına katılan banka müşterilerinden toplanan bilgiler, bankanın veri madenciliği teknikleriyle kişiye özel hizmet sunabilmesinin de yolunu açtı.