İnnova'nın self servis cihaz pazarındaki lider markası Kiosk İnnova'nın web sitesine yönlendiriliyorsunuz...

www.kioskinnova.com

İnovatif paylaşımlar

İnnova uzmanları, sektördeki son gelişmeleri sizin için değerlendiriyor, geleceğe yön verecek ipuçlarını bu sayfalardan sizlere aktarıyor.
E-Ticarette OmniChannel Yaklaşımına Dair Kulağa Küpe Tavsiyeler

OmniChannel, yani çoklu kanal dediğimiz kavram hemen her sektörde gün geçtikçe daha fazla kulağımıza çalınmaya başladı. Elektronik iletişim araçları, mobil, sosyal medya ve hatta yeni yeni yaygınlaşmaya başlayan sanal gerçeklik gibi kavramları içine alarak tüketici ve marka arasındaki iletişimi yepyeni platformlara taşıyan bu kavrama artık kimse kayıtsız kalamıyor.

Devamını Oku »
Markanıza Ortak Lazım (mı?)

Teknoloji alanında yapılan yatırımların, dünyanın önde gelen CEO’larının gündeminde 2015 yılında olduğu gibi 2016 yılında da ilk sırada yer alacağı öngörülüyor. Bu alanda yatırım yapmayı planlayan yöneticilerin %37’sinin müşteri deneyimi yönetimi, %32’sinin dijital pazarlama ve %28’inin veri madenciliği / iş analitiği üzerinde olacağı tahmin ediliyor. Özetle, teknoloji ve müşterinin önemi giderek artıyor ve bu alanda yapılan yatırımların meyvelerini alabilmek adına ek yatırımlar yapılıyor.

Devamını Oku »
Müşteriyi Tanımak 2: “Biri bizi gözetliyor mu?”

Yazımızın birinci bölümünde kişiselleştirilmiş müşteri deneyimi ve kişiye özgü teklif sunmanın avantajlarından söz etmiştik. Bir de riskleri var. En önemli risk, müşterilerinizin hayatına onlardan habersiz müdahil olup gizliliği ihlâl noktasına geldiğiniz şüphesini uyandırması...

Devamını Oku »
Müşteriyi Tanımak 1: Kişisel Deneyimler

Evli bile değilsiniz, ama cep telefonunuza bebek bezlerinde indirim olduğuna dair kampanya mesajı geliyor. Arabanız yok, ama alışveriş yaptığınız süpermarketten oto-kuaför için hediye çeki veriyorlar. Fazla kahve içen biri değilsiniz, ısrarla size yeni çıkan kahveyi tattırmak istiyorlar.

Devamını Oku »
Beacon Varsa Perakendede Sınır Yok

Nesnelerin interneti (IoT) 2015’te e-ticaret ve perakende gündemine de oturdu: Pazarlama kampanyalarında kişi sayma, RFID etiketler ve elbette beacon teknolojisi gibi IoT dünyasının getirdiği yenilikçi çözümleri ve sunduğu katma değeri de kullanmaya başlayan perakende sektörünün yıllık satış hacmi şimdiden milyarlarca doları buluyor.

Devamını Oku »
Sigorta Sektörünün Kanayan Yarası: Sadakatsizlik!

Sigorta sektörü, şirket – müşteri iletişiminin kısıtlı olduğu, üstüne üstlük arada çoğu zaman bir aracı (acente / broker) bulunduran, kısacası iletişimin dolaylı olduğu bir sektör. Müşteriyle ana temas noktaları poliçe satın alma, poliçe yenileme ve hasar süreci olarak göze çarpıyor. Yani sigortalı poliçesini satın almış olduğu dönem boyunca hasar yaşamazsa poliçe yenileme dönemi gelene kadar neredeyse sigorta şirketinin adını unutacak hale geliyor.

Devamını Oku »
Beacon teknolojisi ve proximity marketing ile müşterinin kalbini yerinde fethedin

Sadakat programları uzun bir süre, markaların yeni müşterileri ve var olan sadık müşterileri için etkili yöntemlerden biri oldu. Son kullanıcılar olarak da sizler farkında olarak veya olmayarak eminim en az bir programa mutlaka üyesinizdir. Ancak teknoloji ve hayat tarzlarındaki son trendler sadece puan toplayıp harcatmaya yönelik programların yeterli olmadığını ve pazarlamada kişiselleştirmenin önemini daha da arttırdı.

Devamını Oku »
Yeni nesil müşteri deneyimi: Omni-channel yaklaşımının sadakat uygulamalarına etkisi

Bildiğiniz gibi artık müşteri-marka döngüsünde salt puan toplatan ve harcatan klasik sadakat uygulamaları yeterli olmayıp daha kapsamlı bir konsept oluşturmak gerekiyor. Bu konsepti tam olarak yansıtan söylem, Türkçe’de tam da karşılığı olmayan “Customer Engagement” yani müşterilerin sadece para kazandıran kişiler değil aynı zamanda marka ile olan ilişkisini öne çıkaran ve onları birer iş ortağı gibi gören konsepttir.

Devamını Oku »
Müşteriyle yakınlaşmada CRM'in ötesi: Customer Engagement

Pazarlamanın temel prensipleri zamanla pek değişmese de, bu alanda her gün yeni bir terimin, yaklaşımın, modelin veya kanalın hayatımıza girdiğini görüyoruz. Dolayısıyla pazarlama dediğimiz süreç her geçen gün daha karmaşık ve bütünleşik bir hal alıyor.

Devamını Oku »
İdeal Programı Kurgulamak

Günümüzde birçok şeyin iç içe geçmesi ve oluşan bu yeni yapıların ortak ihtiyaçları gün yüzüne çıkarması, günümüzde benzer ihtiyaçları çözmek için benzer birçok fikrin aynı anda çıkmasına neden oluyor. Dolayısıyla ilk bakışta ‘çok iyi’ görünen yaklaşımların bu iyi olan yönlerini ortaya çıkarmak ve farklılaştırmak için detaylar üzerinde biraz çalışmaya, bazı noktaları özellikle önünde tutmaya ihtiyaç var.

Devamını Oku »
CRM raporları müşteri beklentilerini anlatır mı?

“İnsanların güvenini kaybetmektense para kaybetmeyi tercih ederim.” sözünü kuşkusuz bilmeyen yok. Peki bu sözüyle Robert Bosch’u, müşteri sadakati kavramının yaratıcılarından biri ilan edebilir miyiz? Şöyle okursak, evet: “Devamlı para kazanmak için güveni mutlaka elde tutmak gerekir”

Devamını Oku »
Bankaların Apple'dan alması gereken önemli ders

Bankacılık sisteminin Apple’ın başarılı omnichannel sisteminden ilham alarak yeniden yapılanması ve daha yüksek müşteri sadakati sağlamasının zamanı geliyor.

Devamını Oku »
Müşteri sadakati yönetiminde trendler

Müşteri sadakatinde müşterilerin kazanacağı hediye puanlar, onlara özel geliştirilen ayrıcalıklar ve tasarlanan hediyeler gün geçtikçe daha sıradan bir hal alıyor. Müşteriler çok daha fazla şirketten hizmet alıyor ve tüm şirketler de onlara kendilerini 'kral' gibi hissettirmek için birbirleriyle yarışıyor.

Devamını Oku »
Müşteri sadakatini sağlamanın 7 yolu

Müşterileri anlamak sadece elde edilen rakamlar üzerinden varsayımlar geliştirmek değildir. Şimdi müşteri sadakatini kazanmanın yüzlerce yolundan ilham veren 7 tanesine geçelim: 1. Müşteri sadakati bir program değil süreçtir. Stratejik ve kurumlar faaliyetlerini sürdürdükçe devam edecek bir süreç...

Devamını Oku »