İnnova'nın self servis cihaz pazarındaki lider markası Kiosk İnnova'nın web sitesine yönlendiriliyorsunuz...

www.kioskinnova.com

İnovatif paylaşımlar

İnnova uzmanları, sektördeki son gelişmeleri sizin için değerlendiriyor, geleceğe yön verecek ipuçlarını bu sayfalardan sizlere aktarıyor.
Akıllı Şehir – Şehir 3.0

2025 yılında dünya nüfusunun %60’ının şehirlerde yaşaması ve İstanbul gibi mega-şehirlerin sayısının gittikçe artması bekleniyor.  Şehirler artık rekabette ülkelerden daha fazla ön plana çıkıyor.  Devasa boyuttaki sorunlarını aşabilen mega-şehirler büyük cazibe merkezleri haline geliyor; geri kalanlarında ise yaşam koşulları gittikçe zorlaşıyor.

Devamını Oku »
Mobil uygulama geliştirenlerin düştüğü 5 kritik güvenlik hatası

Akıllı telefonların ve tabletlerin öngörülebilir yükselişi, mobil uygulama pazarını da giderek daha cazip kılıyor. Gerek kurumsal, gerekse bireysel olarak yazılım dünyası da mobil uygulama geliştirmeye daha fazla ağırlık veriyor. Uygulamaların geniş kitleler tarafından kabul görebilmesi için albenili, etkileyici, işe yarar, fonksiyonel olması önemli. Ama kullanıcılar göz ardı etse de, yazılımcıların kesinlikle özen göstermeleri gereken çok önemli bir yönü daha var: “güvenilir olmalı”.

Devamını Oku »
Geleceğin 8 Enerji Trendi

Tam 9 haneden oluşan bu sayı, bu yazı kaleme alındığı gün, o ana dek dünya genelinde harcanmış enerjinin miktarını gösteriyor. Aslında dünyanın ‘ne yaktığını’ anlayabilmek için; Worldometers.info internet adresinden alınan MW/saat cinsindeki bu temsili rakama hiç gerek yok. Dünyanın enerjiye olan açlığını, uzaydan çekilmiş bir gece görüntüsüne baktığımızda kolayca anlayabiliyoruz.

Devamını Oku »
Çok mobilsiniz ama ne kadar güvendesiniz?

Şirketinizdeki bilgi akışına zemin oluşturan bilgi sistemleri altyapısı, teknolojinin iş süreçlerinde yaygınlaşmasıyla birlikte kolay yoldan vurgun yapmak isteyenlerin yeni gözdesi olmaya başladı. Uygun yöntemler eşliğinde kritik sistemlere sızmayı başaranlar, -tıpkı Fort Knox’un altın rezervlerini çarpmış gibi- devasa veri paketlerini ruhunuz bile duymadan sızdırabiliyor.

Devamını Oku »
BYOD: Çalışanlarınız Kendi Cihazını Seçsin mi Seçmesin mi?

Çok değil, bundan 7-8 yıl öncesine kadar en yeni teknolojiler hep kurumsal kullanıcılara hitap edecek şekilde üretilir ve kurumlarda yaygınlaşır, ardından son kullanıcıya inerdi. En performanslı işlemciler, en yüksek çözünürlüklü ekranlar, en afili taşınabilir cihazlar hep şirket temsilcilerinin elinde dolaşır ve fiyatları da son kullanıcının kolay erişemeyeceği sınırlarda gezerdi.

Devamını Oku »
Mindshift

Türkçe’ye “eğlence öğesi” olarak çevirebileceğimiz bu sonuncu adım, bu girişimi; doğru fikir ve doğru uygulama birlikteliğini bulduğu halde başarılı olamayan diğer binlercesinden ayıracaktı. Wexler, Connect-Four’un kısa süre sonra paketlenerek raflarda yerini almasını sağlayacak o faktörü de çok geçmeden buldu: Oyun bittikten sonra, tahtayı ters çevirerek taşları çıkarmak; hiç eğlenceli değildi. Fakat taşları yerinde tutan ufak bir parça, oyun bittiğinde taşların altından çekilirse, yeniden oyuna başlamak çok eğlenceli olabilirdi.

Devamını Oku »
Kaos yaratan mobil cihaz çeşitliliği…

BlackBerry, Microsoft, Apple, Nokia, Motorola ve diğerleri. Zaman içinde birçok şirket mobil çalışma anlayışının nasıl olması gerektiği konunda birbirinden farklı yaklaşımlar ortaya koydu, farklı cihazlar üretip piyasaya sürdü. Geçtiğimiz 10 yılda BlackBerry’nin kurumsal alanda ortaya koyduğu parlak performansı bir kenara bırakırsanız, Apple’ın 2007 yılında tanıttığı iPhone ve 2010 yılında piyasaya sürdüğü iPad ortaya çıkana kadar hiçbir üretici, her kesimden tüketiciyi kucaklayacak ideal mobil platformun nasıl şekillenmesi gerektiğini tam olarak anlayamamıştı.

Devamını Oku »
Teknolojide gerçek devrim: Nesnelerin İnterneti, Büyük Veri ve Bulut Bilişimin kesişimi

Bundan önceki üç yazımda, bilgi teknolojilerindeki üç önemli gelişmeyi ele almıştım: Nesnelerin İnterneti, Büyük Veri ve Bulut Bilişim. Her biri devrim niteliğindeki bu gelişmeler birbirlerini destekliyor ve hızlandırıyor. Üçünün kesişimi, bilim kurgu filmlerinde gördüğümüz senaryoların sonunda gerçeğe döneceği günleri yaklaştırıyor. Bu yazımda, bu teknolojilerin kesişiminin bize sunduğu yeni olanakları kısaca ele almak ve bu üçlü arasındaki etkileşimi vurgulamak istedim.

Devamını Oku »
İK teknolojilerinde 5 trend, 3 aksiyon

Her ne kadar geçtiğimiz yıl bulut çözümlerdeki gelişmeler, sosyal, mobil ve büyük veri (big data), İK yazılımlarını etkilemiş olsa da görünen en önemli değişimin İK yazılımlarına gösterilen ilgi olduğunu söyleyebiliriz. Bu ilginin ışığı altında şu anda İK teknolojilerinde öne çıkan trendler ise şöyle sıralanabilir:

Devamını Oku »
Zamanla rekabet için Mobilite

Akıllı telefonlar geçtiğimiz yıllarda fotoğraf makinelerinin yerini aldı, paranın yerini aldı, navigasyon cihazlarının, mobil oyun konsollarının, konser ve maç biletlerinin, not defterlerinin, hesap makinelerinin yerini aldı. Üstelik hızla da yayılıyorlar. Bu yılın sonuna kadar 1,4 milyar akıllı telefonun birilerinin elinde dolaşması bekleniyor. Bunlara bir de tabletleri, dokunmatik ekranlı dizüstü bilgisayarları ekleyin.

Devamını Oku »
Teknolojide yeniden devrim zamanı: Bulut Bilişim

Önceki iki yazımda, bilgi teknolojisinde devrimsel nitelikte iki gelişmeden söz ettim: Nesnelerin İnterneti ve Büyük Veri. Bu yazıda sıra Bulut Bilişime geldi.

Devamını Oku »
Yetenekler Çağı

İçinde bulunduğumuz çağı yetenekler çağı olarak nitelendirmek doğru olur. Kişisel becerilerin cömertçe ödüllendirildiği ve bireysel farklılıkların bir zenginlik olarak kabul edildiği bir çağda yaşıyoruz. Elbette bazı sıkıntılar olabilir ama kurumlar çalışanların ne söylediklerine ve ne istediklerine daha fazla önem veriyor. Bu süreç teknolojiden bağımsız değil.

Devamını Oku »
Modern zamanlar

Kabul etmek gerekir ki mobil çalışma imkânları birçok işletme için verimlilik sağlıyor. Ancak dikensiz gül olmadığı gibi zahmetsiz süreç de olmuyor. Daha önceleri kesin tanımlarla belirlenmiş iş süreçlerini yönetmek için idari işler yeterli oluyordu.

Devamını Oku »
Müşteri sadakatini sağlamanın 7 yolu

Müşterileri anlamak sadece elde edilen rakamlar üzerinden varsayımlar geliştirmek değildir. Şimdi müşteri sadakatini kazanmanın yüzlerce yolundan ilham veren 7 tanesine geçelim: 1. Müşteri sadakati bir program değil süreçtir. Stratejik ve kurumlar faaliyetlerini sürdürdükçe devam edecek bir süreç...

Devamını Oku »
Yeterince hafif misiniz?

Sınırlı kaynaklarla sınırsız bir potansiyeli ortaya çıkarmak, kişilerin ve kurumların gitmek istedikleri nokta… Bulut bilişim işte bunu öneriyor ve özündeki bu felsefeyle tüm dünyadaki kişi ve kurumların ajandalarında yer alıyor. Kurumların devasa sunucu odaları, 15-20 yıl öncesi için gelişmişlik ifadesi sayılabiliyordu. Ancak bunlar, giderek artan bakım ve enerji maliyetleriyle bugün kurumsal bir kambur niteliği taşıyor. Kurumların BT için büyük değil, akıllı yatırımlar yapmaları önemli ve bu anlamda bulut günümüzün en akıllı tercihlerinden biri…

Devamını Oku »
Masa başından kurtulmak...

Bu örnek mobil teknolojilerin hayata nasıl entegre olduğunu açıkça gösteriyor. Kenya’nın gayri safi milli hasılasının yarısı cep telefonları üzerinden transfer edilen mobil paralardan oluşuyor. Bu da bir başka örnek…Türkiye’de yüzde 90’lara varan mobil penetrasyon da bu örnekleri destekliyor. Artık mobil, cep telefonunun ötesinde bir anlamtaşıyor…

Devamını Oku »