CRM Krizleri Nasıl Önlenir? | Blog Sayfaları | İnnova

İnnova'nın self servis cihaz pazarındaki lider markası Kiosk İnnova'nın web sitesine yönlendiriliyorsunuz...

www.kioskinnova.com

CRM kullanmıyor musunuz? Krize hazır olun!

CRM kullanmadığınız için dolu dizgin yaklaşan krizi tespit etmenizi sağlayacak 4 temel belirti.

Murat Dinç
Dijital Pazarlama ve Müşteri Deneyimi Çözümleri Grup Yöneticisi

19 Eylül 2017


Bu yazı hakkında
görüş bildirmek için
tıklayın.

Her şirket müşterileri kadar güçlüdür. Bu nedenle sağlıklı bir Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), büyüme hedefleri olan ve başarıya odaklı çalışmak isteyen her şirket için olmazsa olmazdır. Müşteri ilişkilerini dijital ortama taşımak, her şirketin kendine özgü ve hassas bir süreçten geçmesini gerektiriyor. Özellikle insan unsurunun ön planda olduğu firmalar, CRM'de merkezi ve dijital bir yapıya geçmeye çekimser yaklaşıyor.

Oysa günümüzün yoğun rekabetçi iş dünyasında dijitalden uzak kalmak ve gelenekseli korumak çoğu zaman ideal bir tercih değil. Şirketinizde CRM süreçlerini iyileştirme ihtiyacınız varsa ve etkin bir çözümü sürekli erteliyorsanız, büyük ölçekli bir kriz her an kapınızı çalabilir.

Müşteri ilişkilerinde yaşayacağınız olumsuzluklar ise CRM ihtiyacını karşılamak için yapacağınız yatırımdan çok daha yüksek maliyetler meydana getirecektir. Bu maliyetleri henüz şartlar oluşmadan önlemenin yolu ise, güçlü ve işinize değer katacak bir CRM çözümüne geçmekte yatıyor. Peki, Müşteri İlişkileri Yönetimi çözümlerinin sizin için bir ihtiyaç olup olmadığını nasıl anlayabilirsiniz?

  • Eksik veri, yetersiz analiz gibi sebeplerle yakın zamanda yanlış kararlar aldınız mı?
  • Satış gelirlerinizde, kârlılığınızda yaşadığınız düşüşleri sektör ortalamasıyla kıyaslandığınızda nasıl bir tablo çıkıyor?
  • Saha ekipleriniz ve operasyonlarınız, anlık büyüme ve küçülmelere yeterince adapte olabiliyor mu?
  • Müşteri, satış ya da çalışan kaybına yoğun olarak şahit oluyor, ancak bu durumun sebebini çözemiyor musunuz?

Bu dört soruya vereceğiniz yanıtlar, CRM alanında yaşayabileceğiniz bir krizin size ne kadar yakın olduğunu da gösterecektir. Eğer veri ve analiz yetersizliği yüzünden sürekli yanlış karar almaya başladıysanız, sektörünüzden çok daha hızlı bir kârlılık düşüşü gözlüyorsanız ya da anlık ölçek değişimlerine ayak uydurmakta zorlanıyorsanız; CRM yatırımıyla kıyaslandığında çok daha maliyetli olacak bir kriz kapınızda demektir.

Neyse ki böylesi büyük bir krizi henüz ortaya çıkmadan önlemek, sanıldığından çok daha kolay. İnnova gibi deneyimli ve CRM alanında uzman bir çözüm ortağıyla masaya oturup, ihtiyaç ve beklentileri detaylı olarak netleştirdiğinizde şirketinizin iş yapış mekanizmalarına ve rekabet ettiği sektöre en uygun CRM entegrasyonunu sorunsuz biçimde gerçekleştirebilirsiniz. Veriyi iş süreçlerinde çok daha etkin kullanmanızı sağlayan İnnova CRM çözümleri sayesinde yaptığınız yatırımlar kolay ve hızlıca kazanca dönüşüyor. En ileri teknolojiyle tasarlanan Müşteri ilişkileri Yönetimi sayesinde, siz de hedeflerinize bir adım daha yaklaşın.

Etiketler: CRMmüşteri ilişkileri yönetimicrm nedircrm faydalarıcrm ihtiyacıcrm projesiinnova