İnnova'nın self servis cihaz pazarındaki lider markası Kiosk İnnova'nın web sitesine yönlendiriliyorsunuz...

www.kioskinnova.com

Brisa Briport Kurum içi İletişim Portalı

Brisa; Kurumiçi İletişim Portali Briport’u kurarak, hem zamandan hem de haberleşme maliyetlerinden tasarruf elde etti. Brisa, projede Sharepoint 2010 sürümünü tercih etti ve operasyonel mükemmelliği artırdı.

Brisa Anasayfa

Brisa, Sabancı Holding ve ortakları tarafından %100 Türk sermayeli olarak, Lassa Lastik Sanayi ve Ticaret A.Ş. adı altında, Amerikan BF Goodrich firması ile yapılan lisans anlaşmasıyla 1974 yılında kuruldu. 90.000 metrekare kapalı alanda 1977'de üretime başlayan ve 60 ilde 186 bayi ile teşkilatlanan kuruluş, 1988'e kadar Lassa markası altında lastik üretti ve ürün yelpazesini binek, kamyon ve otobüs lastiklerinden, traktör ve iş makinesi lastiklerine kadar uzattı. 1 Kasım 1988'de, dünya lastik pazarı lideri Japon Bridgestone Corporation ile Sabancı Grubu hisseli olarak kurulan ortaklıkla Lassa şirketinin adı, Brisa Bridgestone Sabancı Lastik Sanayi ve Ticaret A.Ş. olarak değiştirildi.

Doğru bilgileri kurum içinde paylaşabilmesi ve çalışanların bu bilgilere tek bir yerden ulaşabilmesi için, Brisa’nın ortak bir paylaşım alanına ihtiyacı vardı. Bu proje için İnnova’yı tercih eden Brisa, Briport adını verdikleri “Kurum içi İletişim Portali” sayesinde, tüm çalışanlarına güncel duyurulara ve uygulamalara erişim imkânı sunmaya başladı.

Brisa Logo
Firma İsmi Brisa
Çözüm Microsoft SharePoint 2010
Sektör Otomotiv

2011 yılında Brisa; kurum içi İletişim Portali Briport’u kurarak, hem zamandan hem de haberleşme maliyetlerinden tasarruf elde etti. Brisa, projede Sharepoint 2010 sürümünü tercih etti ve operasyonel mükemmelliği artırdı.

Brisa’ya yeni katılanlara, doğum günü ya da diğer özel günlerde kutlama mesajları göndermeye de fırsat veren bu portalin yapımında Microsoft Sharepoint 2010 sürümü kullanıldı. Portal, Brisa içindeki projelerle ilgili güncel bilgileri, son devreye alınan sistemleri, politikaları ve dokümanları da kullanıcıların hizmetine sunuyor. Çalışanlar arasında yapılan oylama ile Briport adını alan bu portalde kiralık ya da satılık ev ilanlarını takip etmek de mümkün. Devreye alınan sistem, Brisa’nın BT ve İK departmanları tarafından desteklendi, özellikle İK çalışanlarının içerik girmesiyle sistem daha da gelişti.

Brisa, operasyonel mükemmelliğini artırdı

Brisa; Kurum içi İletişim Portali Briport’u kurarak, hem zamandan hem de haberleşme maliyetlerinden tasarruf elde etti. Brisa, projede Sharepoint 2010 sürümünü tercih etti ve operasyonel mükemmelliği artırdı.

1974 yılında Lassa adıyla kurulan şirket , 1988 yılında Sabancı-Bridgestone (Japon) ortaklığı ile Brisa adını aldı.
Türkiye’nin en büyük, Avrupa’nın ise altıncı büyük lastik üretimi yapılan tesisleri olma özelliğine sahip olan Brisa fabrikası, Lassa ve Bridgestone marka lastik üretimi yapıyor. Yaklaşık 400 beyaz yaka ve bin 200 mavi yaka çalışanıyla bin 600 kişiye istihdam sağlayan Brisa’nın İstanbul’da iki müdürlüğü, İzmir, Adana, Ankara ve Trabzon’da ise birer bölgesi bulunuyor.

Kurum içi iletişimde zaman kaybını önlemek ve teknik eksiklikleri gidermek amacıyla Kurum içi İletişim Portali kurmaya karar veren Brisa, İnnova ile işbirliğine girerek Briport’u kurdu. Brisa Bilgi Sistemleri Yöneticisi İlker Çetiner, “Briport, Brisa çalışanlarını birbirine bağladı” diyor. İnnova ile çalışarak çok doğru tercih yaptıklarını belirten Çetiner “İnnova’ya güvenerek yanılmadık” diyor.

Brisa’nın ortak paylaşım alanına ihtiyacı vardı. Doğru bilgileri kurum içinde paylaşabilmesi ve çalışanların bu bilgilere tek bir yerden ulaşabilmesi için, Brisa’nın ortak bir paylaşım alanına ihtiyacı vardı. Bu proje için İnnova’yı tercih eden Brisa “Kurum içi İletişim Portali” sayesinde, tüm çalışanlarına güncel duyurulara ve uygulamalara erişim imkânı sunmaya başladı. Brisa’ya yeni katılanlara, doğum ya da diğer özel günlerde kutlama mesajları göndermeye de fırsat veren bu portalin yapımında Microsoft Sharepoint 2010 sürümü kullanıldı. Portal, Brisa içindeki projelerle ilgili güncel bilgileri, son devreye alınan sistemleri, politikaları ve dokümanları da kullanıcıların hizmetine sunuyor. Çalışanlar arasında yapılan oylama ile Briport adını alan bu portalde kiralık ya da satılık ev ilanlarını takip etmek de mümkün.

Brisa Anasayfa

Geçmişten günümüze

Devreye alınan sistem, Brisa’nın IT ve İK departmanları tarafından desteklendi, özellikle İK çalışanlarının içerik girmesiyle sistem ayağa kaldırıldı. Önümüzdeki süreçte başka departmanların da destek içerik sağlaması bekleniyor. Çetiner “Brisa çalışanları bu portali kullanmaya alıştıkça bu mecraya bilgilerini de aktaracak” diyor. Briport’ta bulunan “Geçmişten günümüze” adlı bir uygulama ile 20 yıldan bu yana biriktirilen Brisa fotoğrafları da kullanıcıların erişimine sunuluyor. Portal; sağlık, gezi, yemek, serbest köşe gibi alanların yanı sıra Sabancı Holding’in portaline de erişim sağlıyor. Ayrıca site içinde kişi arama özelliği de bulunuyor. Öte yandan çalışanlarla ilgili tüm bilgilere ve doküman yönetim sistemindeki verilere de buradan ulaşım söz konusu olabiliyor. Prosedürler, şirket talimatları gibi bilgilere kolayca erişim sağlayan bu portalde, döviz kurları, hava durumu gibi farklı bilgilere de ulaşılabiliyor. Brisa yönetiminin yayınlamak istediği mesajlara ve şirket içinde yayınlanması istenilen videolara da yer verilen portalde, tartışma panosu da bulunuyor. Bu tartışma alanıyla şirket içindeki iletişimi artırdıklarını belirten Çetiner “Yeni portalimiz eskisine göre çok daha kullanışlı, çok daha modern” diyor.

Daha önce iç iletişimi e-posta ya da panolara asılan duyurularla gerçekleştirdiklerini belirten Çetiner, “Şimdi kurum içinde çok daha etkin bir iletişim var, insanlar yerlerinden kalkmadan konser, tiyatro etkinliği gibi güncel haberlere de erişebiliyor” diyor. Böylece panoların yanına gitmekle geçirilen zamandan tasarruf edilmiş olunuyor. Çetiner, “Günümüzde geç kalan bilginin bir anlamı kalmıyor, doğum günü, yıl dönümleri ve diğer özel günlerin duyurulması ya da kutlanması da böyle” ifadesiyle bilgi akışında hızın hayatın her alanında önemli olduğuna dikkatleri çekiyor.

"İnnova'ya güvenerek yanılmadık"

Yeniliğe açık bir şirket olan Brisa ile İnnova Microsoft Sharepoint 2010 sürümünün Beta versiyonunun kullanılması konusunda hemfikirdi. İnnova’nın desteğiyle ortaya çıkabilecek sorunların üstesinden gelebileceklerini düşünen Çetiner, “Fonksiyonları açısından, Sharepoint’in Beta sürümünü henüz çok yeni olmasına rağmen tercih ettik. İnnova’nın desteğiyle herhangi bir sorunla karşılaşmadık” diyor.

Briport’u, Brisa çalışanlarını birbirine bağlayan bir köprü olarak gördüğünü söyleyen Çetiner, Brisa’nın iki ayda bir yayınlanan Performans Dergisi’nin de bu portal üzerinden okurlara sunulduğunu hatırlatarak böylece baskı maliyetlerinden tasarruf ettiklerinin altını çiziyor.

Sharepoint’in eski ve yeni versiyonunu karşılaştırıp değerlendirdiklerini belirten Çetiner, “2010 versiyonunda hata çıkması durumunda İnnova bize destek vereceğini söyleyerek, her şeyden önce güven duymamızı sağladı” diyor. İnnova’nın tavsiyelerine uyarak yanılmadıklarını söyleyen Çetiner, “Attığımız her adımda İnnova bize güven verdi” diyor. Daha önce İnnova ile PQR adlı uygulamanın yazılımı ve desteklenmesi için çalıştıklarını belirten Çetiner “İnnova’nın önceki çalışmaları da bu projeye referans oldu” diyor. Çetiner; hem zamandan hem de diğer tüm haberleşme masraflarından tasarruf edildiğini söylüyor. “Brisa çalışanları, zaman tasarrufu sayesinde mesailerini daha verimli kullanmaya başladı. Böylece operasyonel anlamda performans artışı yaşadık” ifadesine yer veriyor.

Brisa’ya yakışan portal

Hayata geçirilen Briport’un büyük beğeniyle karşılandığını belirten Çetiner, çalışma arkadaşları tarafından tebrik edildiğini söylüyor. Çetiner, “Sürekli gelişen ve kendini yenileyen bir şirket olarak önümüzdeki günlerde portalimizin İngilizce versiyonunu yine İnnova ile hayata geçireceğiz” diyor. Bundan sonraki süreçte İnnova ile çalışmalarını sürdüreceklerini söyleyen Çetiner, ilerleyen zamanda Office Communicator System’in Briport ile birleştirilmesinin söz konusu olabileceğini belirtiyor ve ekliyor: “Bu portal Brisa’ya çok yakışıyor.”

İnnova’nın şu ana kadar gerçekleştirdiği her projeyi dört dörtlük tamamladığını belirten Çetiner, “Hem ben, hem de Brisa’nın üst yönetimi ve çalışanlar, hepimiz memnun kaldık” diyor. “İnnova bize özgün çözümler geliştiriyor, üstelik projeleri söz verdiği tarihlerde bitiriyor” diyen Çetiner, “Herhangi bir konuyla ilgili teknik bir ihtiyaç olduğunda, konunun uzmanlarına kolaylıkla erişebiliyoruz” sözleriyle memnuniyetini dile getiriyor. Çetiner, “İnnova teknik olarak güçlü ve işini çok iyi bilen uzman kadrosuna sahip” diyor.

Son Güncelleme Tarihi: 2011