İnnova'nın self servis cihaz pazarındaki lider markası Kiosk İnnova'nın web sitesine yönlendiriliyorsunuz...

www.kioskinnova.com

MyGame

İnnova MyGame, Dynamics CRM üzerinde geliştirilen ve satış ekiplerinin, bayilerin ve acentelerin motivasyonunu artırmayı hedefleyen yepyeni bir oyunlaştırma (gamification) çözümü...

Murat Dinç

BI&EPM&CRM Çözüm Yöneticisi

Bu konuda daha fazla bilgi almak için doğrudan çözüm danışmanımızla temasa geçebilirsiniz.

+90 212 329 73 15

Bilgisayar oyunlarını eğlenceli kılan, büyük küçük her yaştan insanı kendine bağlayan, etkileyen özelliklerin iş dünyasına uygulanması ‘oyunlaştırma’ (gamification) adı verilen yeni bir konseptin doğmasını sağladı. Oyunlaştırma, bilgisayar oyunlarında bulunan puan alma, seviye atlama, meydan okuma, bireysel veya takım halinde mücadele etme, rozet kazanma, lider panosunda listelenme gibi oyun mekaniklerinin oyunlar dışındaki uygulamalara da eklenmesini tanımlıyor.

Oyunları eğlenceli kılan, oyunculara kendilerini nasıl hissettirdiğidir. Başarı hissinin tatmini, mücadele, oyundaki diğer oyuncularla rekabet edebilmesi, takımlar kurulması oyunları birçok insan için eğlenceli ve vazgeçilmez kılıyor. Oyun mekaniklerinin ve dinamiklerinin (sosyal etkileşim, öngörülemezlik, nadirlik, bir kahraman gibi hissetmek) iş dünyasındaki uygulamalara eklenmesinin, çalışanların motivasyonunu yükselterek verimliliği artırdığı bir gerçek.

Üretkenliği %20 artıran uygulamalar

Oyunlaştırmanın şirketler açısından sağladığı faydalar incelendiğinde çalışanların %41 oranında daha az hata yaptığı, üretkenliğin %21 oranında artış gösterdiği, işten ayrılmaların %25 - %65 düzeyinde azalma kaydettiği görülmüştür. Sağladığı bütün bu faydaların sonucunda, oyunlaştırmanın karlılığa olan katkısı da %22 olarak ölçümlenmiştir.*

İnnova tarafından geliştirilen MyGame, satış ekibinin, bayi çalışanının, teknik servis uzmanının veya acentenin, satışa yönelik motivasyonunu artırmak ve müşteriye daha iyi hizmet vermek için oyunların eğlence unsurlarının iş hayatına uygulanmasını sağlayan gamificiation teknolojileri ile çalışanlara işlerini daha eğlenceli bir şekilde yapma imkânı sunuyor.

Microsoft Dynamics CRM ile entegre bir çözüm...

ÇALIŞANLARIN KAZANIMLARI

  • Takım ruhu
  • Daha motive ve hırslı
  • Kendine olan güvenin artışı
  • Ekip içinde bilinirlik
  • Daha iyi iş ilişkileri
  • Kuruma aidiyet hissinin artması

KURUMLARIN KAZANIMLARI

  • Satışların artması
  • Verimliliğin artması
  • Kararlılığın artması
  • Sisteme bilgi girişlerinin artması
  • Sistemdeki hatalı bilgilerin azalması
  • Sistemdeki bilgilerin güncel olması
  • Satış ekibinin, satışa giden süreçleri de severek gerçekleştirmesi
  • İşten ayrılmalarda azalma
  • Satış ekibinin ya da bayilerin motivasyonunun yükselmesi
  • Teknik servis ekiplerinin verimlilklerini artırması
  • Daha iyi hizmet daha çok puan ile müşteri memnuniyetinin artırılması

MyGame Oyunlaştırma Mekanikleri

  • Puan kazanma
  • Seviye atlama
  • Rozet kazanma
  • Liderlik tablosu

Sales Club Dinamikleri

  • Rekabet & Düello
  • Açık arttırma
  • Gruplar - Takımlar kurabilme
  • Ödül kazanma
  • Statü kazanma
  • Başarılı sonuca ulaşma
  • Sosyal medyada paylaşım
Satış ve servis aktivitelerinden puan kazanın, bireysel ve takımlar arası rekabet ile yeteneklerinizi keşfedin.

Satış ekibi görev tanımlamaları

Her şirketin kendi süreçlerine uygun olarak yapılandırılabilen görevler, satış ekibinde yer alan personelin ya da bayilerin gerçekleştirdikleri ve sisteme kaydını girdikleri görevlerinden çeşitli puanlar ve ödüller kazanmalarını sağlayacak şekilde planlanabilir. Satış ekibine atanacak görevlere aşağıdaki faaliyetleri örnek olarak listeleyebiliriz:

  • Lead kazanma
  • Randevu alma
  • Lead’i Opportunity’e dönüştürme
  • Yüzyüze görüşme yapma
  • Telefon görüşmesi yapma
  • Sisteme müşteri hakkında bilgi ekleme, basında çıkan haberleri ekleme
  • Müşteri bilgisi güncelleme
  • Opportunity’i Won’a dönüştürme
  • Yurt ici etkinliğe katılma
  • Yurt dışı etkinliğe katılma
  • Blog yazma

Teknik servis ekibi görev tanımlamaları

Her şirketin kendi süreçlerine uygun olarak yapılandırılabilen görevler, servis ekibinde yer alan personelin ya da bayi çalışanlarının gerçekleştirdikleri ve sisteme kaydını girdikleri görevlerinden çeşitli puanlar ve ödüller kazanmalarını sağlayacak şekilde planlanabilir. Servis ekibine atanacak görevlere aşağıdaki faaliyetleri örnek olarak listeleyebiliriz:

  • Talep Kaydı girişi
  • Kuyruktan talep alma
  • Servis aktivitelerini gerçekleştirme
  • Varsa cross sell/upsell fırsatlarını ortaya çıkarma
  • Memnuniyet anketi doldurma

Eğlence ve motivasyon bir arada

MyGame oyun kurallarının şirkete uygun olarak programlanması ve şirketin sistemi ile entegre edilmesinin ardından satış ve servis ekipleri aktiviteleri için puan ve ödül kazanmaya başlayabilir. İnnova MyGame’e dahil olan çalışanlar, kendilerinin, şubelerinin ve diğer şubelerin, şirketin hedeflerini gözlemleyerek bilgi sahibi olurken, gerçekleştirmeleri gereken görevleri, kazandığı puanları ve ödüleri kendi profil sayfasından anlık verilere dayalı olarak gözlemleyebilirler.

Daha önce sadece yaptığı satışa oranla prim kazanmakta olan satış ekibi, MyGame ile katıldığı etkinliklerden, şirket dışında yaptığı tanıtım ve sunum çalışmalarından, kazandırdığı leadlerden, yaptığı telefon görüşmelerinden ve müşteri ziyaretlerinden hatta seyrettiği ürün veya hizmet videolarından ayrı ayrı puanlar ve ödüller kazanabilir. Böylelikle, sadece gerçekleşen satış ile değil, satışa giden yoldaki tüm çabalarından ve faaliyetlerinden de ayrı ayrı puanlar kazanarak satış dışı çalışmalarını da motivasyonu yüksek bir şekilde gerçekleştirecektir.

Yeteneklerin keşfi...

MyGame, daha önce ölçümlenemeyen faaliyetlerin çalışanlarca sisteme raporlanmasını ve ölçümlenebilmesini sağlar. Böylelikle başarı grafiği yüksek çalışanların uyguladığı yöntemlerin diğer çalışanlar tarafından da öğrenilerek uygulanabilmesinin önünü açarken, daha önce fark edilemeyen yetenekli ve gayretli çalışanların da şirket yönetimi tarafından tespit edilebilmesini mümkün kılar. Şirket, şube, çalışan bazında anlık raporlamalar üreterek mevcut başarının anlık olarak gözlemlenmesini sağlayan MyGame, gelecek dönemler için öngörülerde bulunmanıza yardımcı olmak için önceki dönemlere ait verilerden yararlanarak dönemsel tahmin grafikleri de üretebilir.

Kaynak: The Cicero Group, 2013