İnnova'nın self servis cihaz pazarındaki lider markası Kiosk İnnova'nın web sitesine yönlendiriliyorsunuz...

www.kioskinnova.com

E-Fatura Çözümü

Maliye Bakanlığı standartlarına tam uyumlu PayFlex E-Fatura çözümüyle, mali altyapınızı doğrudan GİB sistemine entegre edebilir ya da İnnova’nın Özel Entegratörlük hizmetinden yararlanarak, yatırım maliyeti olmadan e-fatura sistemine geçebilirsiniz.

Levent Yağız

E-Finans ve Ödemeler Çözüm Yöneticisi

Bu konuda daha fazla bilgi almak için doğrudan çözüm danışmanımızla temasa geçebilirsiniz.

90 212 329 7315

T.C. Maliye Bakanlığı tarafından uzun süredir yürütülen E-Fatura (elektronik fatura) ve E-Defter (elektronik defter) sistemi çalışmalarının ardından, 2013 yılında kurumların E-Fatura başvuruları kabul edilmeye başlandı. Türk Ticaret Kanunu ve Vergi Usul Kanunu ile belirli kurumlara şart koşulan E-Fatura için son başvuru tarihi 01.09.2013 olarak açıklandı.

İnnova kurumların, uçtan uca sunduğu E-Fatura çözümüyle Maliye Bakanlığı standartlarına uygun E-Fatura sistemine kısa sürede kavuşmasını sağlıyor. Kurumların BT ve Mali İşler (Muhasebe) birimlerinde köklü bir değişimi öngören elektronik fatura sistemine entegrasyonu süreci, İnnova’nın uzman kadrosu ile baştan sona yönetiliyor.

İnnova, E-Fatura Özel Entegratörü

Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan e-fatura alanında “Özel Entegratörlük” iznini alan İnnova, e-faturaya geçiş yapmak isteyen firmaların bilgi işlem yatırımı zorunluluğunu ortadan kaldırıyor. İnnova 7x24 kesintisiz çalışma garantisi verdiği sistem sayesinde firmaların; GİB ile arasındaki tüm ilişkileri tek elden yönetiyor ve aynı zamanda müşterilerinin faturalarını kendi sistemlerinde arşivliyor. Böylelikle, işletmelerin ayrıca e-fatura arşiv sistemi kurmalarına ihtiyaç kalmazken, faturaların saklanması dahil tüm süreçlerde İnnova güvencesi ile e-fatura sistemini kullanabiliyorlar. İşletmeler ayrıca mevzuat takibi, yasal uyum, güncelleme, bakım gibi konularla da ilgilenmek zorunda kalmıyorlar.

Kullandığın kadar öde paketlerinin detayları için tıklayın.

Otomatik fatura süreçleri

Kurumların ERP sistemlerini, Maliye Bakanlığı ve uluslararası E-Fatura standartlarına uygun hale getiren E-Fatura çözümü, Elektronik İmza Sunucusu ve Maliye Bakanlığı Gelirler İdaresi Başkanlığı (GİB) Posta Kutusu ile entegre bir şekilde çalışır. Çözüm, fatura alım ve gönderim süreçlerini ERP sistemleri ile entegre bir şekilde otomatik olarak gerçekleştirir.

Uluslararası standartlara uyumlu

İnnova’nın E-Fatura çözümü, Maliye Bakanlığı’na otomatik yasal fatura alışverişi sağlayan bir çözümdür. Maliye Bakanlığı E-Fatura standartlarına uygun olan çözüm, hem UBL’ye (Universal Business Language), hem de EFKS’ye (Elektronik Fatura Kayıt Sistemi) uyumludur.

Arşivleme çözümü ücretsiz

Kurumlar, E-Fatura (elektronik fatura) sistemine geçişle birlikte elektronik belgelerini (elektronik fatura, elektronik defter), standartlara uygun bir şekilde saklamaya ihtiyaç duyar. Belgelerin güvenli bir şekilde saklanması, yetkilendirmelerin doğru yapılması ve gerektiğinde de belgeye hemen ulaşılabilmesi gerekir. İnnova, E-Fatura çözümü ile birlikte, kurumların ihtiyaç duyduğu elektronik saklama çözümünü ücretsiz olarak sunar.

İlk yıl ücretsiz bakım hizmeti

Türkiye’de yeni hayata geçirilen E-Fatura sürecinde mevzuatlar sıkça değişebilir. E-Fatura çözümüyle İnnova’yı tercih edenler ilk yıl bakım ücreti ödemez. Bir yıl boyunca mevzuatta gerçekleşecek her türlü değişiklikte, gerekli işlemler ücretsiz olarak yapılır. Böylece kurumlar E-Fatura dönüşüm sürecindeki maliyetlerini kolayca kontrol altında tutabilir.

E-Defter çözümü hakkında detaylı bilgi için tıklayın.

E-Arşiv çözümü hakkında detaylı bilgi için tıklayın.

AVANTAJLAR

  • Maliye Bakanlığı elektronik fatura (E-Fatura) standartları ile tamamen uyumludur.
  • Gereksiz kaynak kulanımın önüne geçer ve faturalama işlemlerindeki giderleri azaltır.
  • Kullanım için çoklu fatura şablonları oluşturmak mümkündür.
  • Giden/gelen faturaların durumu hakkında kullanıcı dostu arayüzü ile anlık bilgi verir.
  • GİB’e yapılacak yasal bildirim sürecini otomatikleştirir.
  • Verileri otomatik olarak ERP sistemlerinden çeker ve müşteriye iletilmek üzere E-Fatura sistemine gönderir.
  • Fatura işlemlerinde maliyetleri azaltmak için etkilidir.
  • Çok ofisli/merkezli kurumlar için fatura verilerini birleştirir.
  • Tedarikçiler için, satıcıların geniş ağları ile fatura işlemlerini kolaylaştırır.
  • Fatura verilerini kendi orijinal formatıyla saklayabilme imkânı sunar
  • Maliye Bakanlığı kurumlarından talep gelmesi durumunda faturalara anında erişilebilir.
  • İş süreçlerinde performans artışı sağlanır, hata oranları düşer.

E-Fatura çözümünün tüm avantajları için tıklayın.

REFERANSLARIMIZDAN BAZILARI

  • A.C.S Grup Medikal
  • ARTronic Elk.
  • Atabay Kimya
  • Form Ş. Grubu
  • Helm Kimya
  • Karınca Lojistik
  • Mepsan
  • Multinet
  • Munters Form
  • Tekin Acar Cosmetics
  • TepeHome
  • Thrace Basin Natural Gas
  • TTNET (EFKS)
  • Toyota Boshoku
  • Toypa Mağazacılık
  • Yeşim Tekstil
E-Faturaya özel entegratör aracılığı ile “kullandığın kadar öde” hizmet modeli ile geçmeyi tercih eden firmalara İnnova güvencesinde bulut tabanlı PayFlex E-Fatura hizmeti

İnnova, Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) izinli e-fatura özel entegratörü olarak, E-Fatura çözümünü bir hizmet olarak kullanmayı tercih eden firmalara bulut tabanlı “PayFlex E‑Fatura” çözümünü İnnova güvencesi ile sunuyor. E‑Fatura sistemine geçmek ve E‑Fatura arşivi kurmak için bilgi işlem yatırımı yapmak istemeyen firmaların tüm E-Fatura süreçleri, uçtan uca İnnova tarafından yönetiliyor.

İnnova'nın tüm ERP çözümlerine ulaşmak için tıklayın.

Bu yöntemde, firmalar kullanmakta oldukları ticari muhasebe paket programlarında yapılacak gerekli uyarlamaların ardından İnnova aracılığı ile E-Fatura gönderip – alabilir hale geliyorlar. Kesilen faturalar, E‑Fatura formatında ve dijital olarak mühürlenmiş bir şekilde, İnnova aracılığı ile GİB’na iletiliyor. Diğer firmaların gönderdiği E‑Faturalar da yine benzeri şekilde, GİB posta kutusundan alınarak, şirketin muhasebe programına, fatura verisi olarak ulaştırılıyor. Firmalar, bu sistemde kendi işlem hacimlerine göre uygun paketi seçerek, maliyetlerini önemli ölçüde azaltıyor.

E-Fatura uygulamasında, Gelir İdaresi Başkanlığı ile yürütülen ‘Saklama Hizmeti’ kapsamındaki ürün, uygulamaya kayıtlı gerçek ve tüzel kişi mükelleflere hizmet verebilir. E-Arşiv’in sunmuş olduğu yüksek teknoloji sayesinde fatura formatı ve faturayı oluşturan bileşenlerin aralarındaki ilişkiler bütün olarak korunmaktadır. İndeksleme işlemleri kişi-kurum,
VKN-TCKN, yıl, birim-kod, müteselsil numaraları gibi anahtar kelime ve eşleşmelerle beraber yapılır.

Özel Entegratör hizmetinin özellikleri ve avantajları:

  • Maliye Bakanlığı E-Fatura (elektronik fatura) standartları ile tamamen uyumlu,
  • Tüm muhasebe paket programları ile entegrasyon esnekliği, online ve offline haberleşme imkanı
  • BT sistem donanım yatırımı gerektirmez,
  • Kullandığın kadar öde modeli ile işlem hacmine uygun paket seçme imkanı,
  • Bulut tabanlı sistem olması sebebi ile sistem bakımı, güncelleme, güvenlik gibi tüm operasyonel süreçler İnnova tarafından yürütülür
  • Sistemin 7x24 ayakta olduğunu izleyen ayrı bir operasyon ekibinden faydalanma imkanı
  • Yine bulut tabanlı sistem olması sayesinde firmaların mevzuat takibi, yasal uyum gibi konularla ilgilenmeleri gerekmez,
  • Saklama ve arşivleme hizmeti,
  • Tedarikçiler ile kolay fatura işlemleri
  • Daha az kaynak kullanımı,
  • Çok merkezli kurumlar için fatura verileri birleştirme,
  • Birden çok fatura görsel şablon alternatifi,
  • Fatura verilerini dijital olarak, kendi orijinal formatıyla saklayabilme imkânı,
  • Maliye Bakanlığı kurumlarından talep gelmesi durumunda faturalara anında erişim.
  • Maliye Bakanlığı’yla otomatik yasal fatura alışverişi,
  • İptal edilen fatura bilgisinin Maliye Bakanlığı’na otomatik yasal bildirimi,
  • Zamanlanmış görevler ile otomatik fatura veri alışverişi,
  • Tüm aktarımların ve veri hazırlama işlemlerinin kayıt altına alınması,
  • Değişen mevzuata göre sürekli güncelleme,
  • Verilen tam destek ile sürekli geliştirme,
  • İş süreçlerinde performans artışı ve hata payının azalması


PayFlex E-Fatura Hizmetleri

Standart Paket
Özel Entegrasyon Hizmeti

Temel Paket
Fatura Arşivleme Hizmeti

E-Fatura gönderme,
alma ve saklama
E-Fatura saklama
E-fatura alma check cross
E-fatura gönderme check cross
E-fatura görüntüleme (Portal üzerinden) check check
E-Fatura indirme (Portal üzerinden) check check
Mali Mühürleme check cross
Portal Önyüzü check cross
Arşivleme (saklama hizmeti) check check
Özel Entegratör Mühürünün kullanımı check cross
Basic Portal entegrasyon check cross
Online ERP entegrasyon check cross
İş akış paketi check cross
Standart Raporlama check cross

İnnova, kendilerine ait bilgi işlem sistemini Gelir İdaresi Başkanlığı’nın sistemine doğrudan entegre etmek isteyen şirketler için bu entegrasyonu gerçekleştiriyor. Entegrasyon yöntemini tercih eden şirketler, GİB’in sistemi ile 7/24 doğrudan bağlantıya sahip olarak herhangi bir aracı şirket olmaksızın, e-faturalarını gönderip – alabiliyorlar.

Entegrasyon çözümünün özellikleri ve avantajları:

  • Maliye Bakanlığı E-Fatura (elektronik fatura) standartları ile tamamen uyumlu,
  • Daha az kaynak kullanımı,
  • Çok merkezli kurumlar için fatura verileri birleştirme,
  • Birden çok fatura görsel şablon alternatifi,
  • Tedarikçiler ile kolay fatura işlemleri,
  • Fatura verilerini dijital olarak, kendi orijinal formatıyla saklayabilme imkânı,
  • Maliye Bakanlığı kurumlarından talep gelmesi durumunda faturalara anında erişilebilir.
  • Maliye Bakanlığı’yla otomatik yasal fatura alışverişi,
  • İptal edilen fatura bilgisinin Maliye Bakanlığı’na otomatik yasal bildirimi,
  • Zamanlanmış görevler ile otomatik fatura veri alışverişi,
  • ‘Logging all’ transferi ve veri hazırlık işlemleri,
  • Tüm aktarımların ve veri hazırlama işlemlerinin kayıt altına alınması,
  • Değişen mevzuata göre sürekli güncelleme,
  • Verilen tam destek ile sürekli geliştirme,
  • İş süreçlerinde performans artışı ve hata payının düşmesi,
E-Fatura çözümünün bir parçası olduğu ERP alanında, Türkiye'nin en yetkin çözüm sağlayıcılarından biri İnnova...

İnnova'nın tüm ERP çözümlerine ulaşmak için tıklayın.

E-Arşiv saklama çözümü ile;

  • ‘Paralel’ teknolojisi ile arşivlenen bilginin çok hızlı açılması,
  • Endekslerden sorgulama işlevselliği,
  • AFP, PS vb. akış belgelerinden ayıklama yapılması,
  • Dizinlenmiş sayfa(lar)ın ayıklanması,
  • PS, AFP’den PDF için dönüşümü,
  • İstatistik ve çıkarma ile ilgili sayaçların sağlanması mümkündür. Ürün, branş, müşteri segmenti gibi kırılımlarda yeni gelir fırsatları yaratmanın önünü açar.

E-Arşiv saklama çözümü

E-Fatura (elektronik defter) ve E-Defter (elektronik defter) çözümü içerisinde konumlandırılan E-Arşiv, E-imza ve mali mühür ile imzalanan E-Fatura ve E-Defterlerin çoklu sanal veri tabanları ve indeksler yardımıyla yüksek sıkıştırma ve açma performansı sağlar. Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından hizmete konulan elektronik fatura ve elektronik defter uygulamalarıyla yüzde 100 uyumlu olup, faturaların ve defter ile beratların dijital olarak arşivlenmesine imkân verir. Bu çözüm ile arşivlenen
E-Fatura ve E-Defter için belge türünü algılar, hızlı ve yüksek oranda sıkıştırma sağlar.

E-Fatura uygulamasında, Gelir İdaresi Başkanlığı ile yürütülen ‘Saklama Hizmeti’ kapsamındaki ürün, uygulamaya kayıtlı gerçek ve tüzel kişi mükelleflere hizmet verebilir. E-Arşiv’in sunmuş olduğu yüksek teknoloji sayesinde fatura formatı ve faturayı oluşturan bileşenlerin aralarındaki ilişkiler bütün olarak korunmaktadır. İndeksleme işlemleri kişi-kurum,
VKN-TCKN, yıl, birim-kod, müteselsil numaraları gibi anahtar kelime ve eşleşmelerle beraber yapılır.

BAŞARI ÖYKÜSÜ: TTNET E-Fatura Projesi

Aşağıdaki başlıklar, E-Fatura (elektronik fatura) konusunda bugüne kadar yapılan tebligatları kronolojik olarak sıralar.

397 No’lu VUK Genel Tebliği (05 Mart 2010)

  • Anonim ve Limited şirketlerinin elektronik fatura oluşturmalarına izin verilmiştir.
  • Tüzel kişilikler için mali mühür kullanımına izin verilmiştir.

416 No’lu VUK Genel Tebliği (28 Haziran 2012)

  • Birinci ve ikinci sınıf tüccarlar, kazancı basit usulde tespit edilenlerle defter tutmak mecburiyetinde olan çiftçilere (Gerçek Kişiler) E-Fatura uygulamasından yararlanma hakkı tanınmıştır.
  • Gerçek Kişiler için E-İmza kullanımına izin verilmiştir.

421 No’lu VUK Genel Tebliği (14 Aralık 2012)

  • Petrol Piyasası Kanunu kapsamında madeni yağ lisansına sahip olanlar ile bunlardan 2011 takvim yılında mal alan mükelleflerden 31 Aralık 2011 tarihi itibarıyla asgari 25 milyon TL brüt satış hasılatına sahip olanlar elektronik fatura düzenlemek zorundadır.
  • Özel Tüketim Vergisi Kanunu’na ekli (III) sayılı listedeki kolalı gazozlar, biralar, şaraplar ve diğer alkollü içecekler ile tütün ve tütün mamullerini imal veya ithal edenler ile bunlardan 2011 takvim yılında mal alan mükelleflerden 31 Aralık 2011 tarihi itibarıyla asgari 10 milyon TL brüt satış hasılatına sahip olanlar da E-Fatura ve E-Defter uygulamasına geçmek zorundadır.
  • E-Fatura kapsamına giren mükellefler birbirlerinden mal alıp satarken E-Fatura düzenlemek zorundadır.
  • Mükelleflerin, 1 Eylül 2013 tarihine kadar E-Fatura kullanımı ile ilgili olarak GIB’e başvuru yapmaları gerekmektedir. Yapacakları başvuru dilekçesinde,
    E-Fatura uygulamasını entegrasyon yöntemiyle kullanacaklarını belirtmeleri ve entegrasyon tamamlanana kadar portal hesaplarının tanımlanmamasını talep etmelidirler. Entegrasyon çalışmalarının 31.12.2013 tarihine kadar tamamlanması gerekmektedir.
  • E-Fatura kapsamındaki mükellefler, elektronik fatura uygulamasına kayıtlı olan diğer mükelleflere kâğıt ortamında fatura düzenleyemeyecektir.
  • Entegratör tanımlaması ve de başvuru koşulları belirtilerek mükelleflerin E-Fatura sistemine yetkili kurumlar (entegratör) aracılığıyla da dahil olması sağlanmıştır.

424 No’lu VUK Genel Tebliğ (21 Şubat 2013)

  • Tüzel kişi mükellef olmayan ve elektronik fatura göndermek ve/veya almak isteyen kurum, kuruluş ve işletmelerin uygulama karsısındaki durumu ve uygulamadan yararlanma prosedürleri, Gelir İdaresi Başkanlığı’na başvuru esnasında belirtilecektir.
  • E-Fatura uygulamasını özel entegratör vasıtasıyla kullananlar düzenlenecek E-Faturaların özel entegratörün mali mühür sertifikası ile onaylanmasına izin verebilirler.

KAYNAKLAR

Size teklif sunabilmemiz için aşağıdaki formda belirtilen soruların cevaplarına ihtiyaç duyuyoruz. Formu eksiksiz olarak doldurmanız teklif alma sürenizi hızlandıracaktır. Formu bize gönderdikten hemen sonra, satış temsilcimiz aşağıda belirttiğiniz iletişim bilgilerinden size ulaşacak ve teklifinizin durumu ile ilgili bilgi verecektir.
Göstermiş olduğunuz ilgiden dolayı teşekkür ederiz.

  • * Adı :
  • * Soyadı :
  • * Kurum Adı :
  • * E-posta Adresi :
  • * Telefon Numarası :
  • Lütfen (*) işaretli alanları boş bırakmayınız.
  • Tercih ettiğiniz e-fatura yöntemi
  • 1- Kullanılan ERP Sistemi nedir?
  • 2- ERP sistemi faturayı offline dosya olarak çıkarabiliyor mu? Çıkarabiliyorsa dosya formatı nedir?
    Örneğin faturanın excel, csv, pdf, word vb formattaki dosya türlerinde elektronik olarak çıkarılması
  • 3- ERP Sistemi, üzerindeki fatura verilerini dış sistemlere ya da kendisine gelen faturaları iç sisteme almak için entegrasyon arayüzleri sağlayabiliyor mu?
    Örneğin web servis arayüzü vererek dışarıdaki sistemlere fatura verisinin çekilmesini ya da gelen faturaların bilgilerini sağladığı arayüz üzerinden içeri alınması gibi
  • 4- ERP sistemi merkezi olarak mı kullanıyor? Kullanılıyor ise kaç mükellef tarafından kullanıyor?
    Örneğin birden fazla grup şirketinin merkezi ERP sistemini kullanması söz konusu ise, bu şirketlerin sayısı
  • 5- Aylık ne kadar fatura gönderimi yapılmaktadır?
    Eğer kullanılan ERP sistemi merkezi ise rakamlar her bir mükellef için ayrı ayrı verilmeli.
  • 6- Aylık ne kadar fatura alımı yapılmaktadır?
    Eğer kullanılan ERP sistemi merkezi ise rakamlar her bir mükellef için ayrı ayrı verilmeli.
  • 7- Kaç çeşit fatura çeşiti (deseni) bulunmaktadır? Hangi bilgileri içermektedir?
    Fatura Bilgileri: Düzenlenme Tarihi, Seri ve Sıra Numarası, Faturayı Düzenleyenin Adı, Ticari Ünvanı, Malın ve Hizmetin Türü-Miktarı – Birim Fiyatı ve Tutarı, vb bilgiler
  • 8- Fatura Gönderimi için ay içerisinde en yoğun günler ayın kaçıncı günleridir? Yoğun olan günler içerisinde en yoğun hangi saatlerdir? En yoğun saat diliminde gönderilen en fazla fatura sayısı tahminen ne kadardır?
    Eğer kullanılan ERP sistemi merkezi ise rakamlar her bir mükellef için ayrı ayrı verilmeli.
  • 9- Fatura alımı için ay içerisinde en yoğun günler ayın kaçıncı günleridir? Yoğun olan günler içerisinde en yoğun hangi saatlerdir? En yoğun saat diliminde (1 saat diliminde) alınan en fazla fatura sayısı tahminen kadardır?
    Eğer kullanılan ERP sistemi merkezi ise rakamlar her bir mükellef için ayrı ayrı verilmeli.
  • 10- Mükellef GİB in e-Fatura sistemine kayıtlı mı? Eğer kayıtlı değil ama başvuru yapıldı ise hangi aşamadadır?
    GİB in verdiğini ve e-fatura’ya geçme zorunluluğu olan 31.08.2013 tarihine kadar projenin yetişmesi için gerekli sürenin belirlenmesi için gereklidir. 31.08.2013 tarihi GİB tarafından değiştirilebilir.
  • 11- Mükellef GİB in e-fatura sistemine kayıtlı ise mali mührünü aldı mı?

  • Resmi değiştir
  • Formu doldurduktan sonra yukarıdaki kutuya Güvenlik Kodu'nu girmeyi unutmayın. Cevaplarınız bize ulaşır ulaşmaz, danışmanlarımız sizinle temasa geçip, dijital belge dönüşümünü en hızlı şekilde gerçekleştirebilmeniz için ihtiyacınız olan bilgileri size sağlayacaktır. Vakit ayırdığınız için teşekkür ederiz.