İnnova'nın self servis cihaz pazarındaki lider markası Kiosk İnnova'nın web sitesine yönlendiriliyorsunuz...

www.kioskinnova.com

Goodyear İç İletişim Portalı: Goodport

Goodport adını verdiği portal projesiyle Goodyear, bölge operasyonundaki en güçlü iç iletişim ağını kurmanın gururunu yaşıyor.

Goodyear, küresel pazarda yenilikçi ürün ve teknolojileri hızla piyasaya süren ve Ar-Ge faaliyetleriyle sürekli kendini geliştiren en önemli lastik üreticilerinden biri... 185 ülkede satış ağı bulunan Goodyear, dünya çapında yaklaşık 69 bin çalışana sahip dev bir kuruluş olmasının yanı sıra, Forbes gibi saygın yayınların listelerinde sıklıkla yer almasıyla ve kendi sektöründe pek çok önemli ödüle layık görülmesiyle de adından sıkça söz ettiriyor.

Türkiye pazarında 1961 yılından bu yana Goodyear Lastikleri T.A.Ş. adıyla faaliyet gösteren Goodyear, 1.200’den fazla çalışanıyla Türkiye’de üretim ve istihdama yatırımı yapan en önemli kuruluşlar arasında yer alıyor.

Kurum Goodyear Lastikleri T.A.Ş.
Çözüm Microsoft SharePoint 2010
Sektör Otomotiv

Merkez ofisi İstanbul'da, üretim tesisleri Adapazarı ve İzmit'te bulunmak üzere birden fazla noktaya yayılmış bir organizasyon yapısına sahip olan Goodyear, özellikle kurum içi iletişimini iyileştirmek adına Goodport projesini başlattı. İnnova danışmanlığıyla hayata geçirdiği iç iletişim portalıyla Goodyear, bölgede kendi markası altında gerçekleştirilmiş olan en güçlü iletişim ağına kavuştu.


Türkiye’ye yayılan Goodyear çalışanlarını aynı platformda buluşturan Goodport, Goodyear’ın bölgedeki en önemli iletişim projesi oldu.

Goodyear’ın her yıl tüm dünyadaki çalışanları arasında gerçekleştirdiği ‘Çalışan Bağlılığı Anketi’ sonuçları, iç iletişim konusundaki ihtiyaçlara dikkat çekmiş, Goodyear Lastikleri T.A.Ş. da bu doğrultuda Türkiye organizasyonunun iç iletişim faaliyetlerini güçlendirecek yeni bir platforma gereksinim duyduğuna kanaat getirmişti. Anket sonuçları değerlendirildiğinde, çalışanların Goodyear ile ilgili; duyuruları, haberleri, etkinlikleri ve genel birçok bilgiyi tek noktadan alabilme ihtiyacının olduğu saptandı. Ayrıca çalışanlar, birbirleriyle ilgili bilgilere de ulaşabilecekleri ortak bir kütüphaneye ihtiyaç duyuyordu.

Diğer taraftan, İzmit ve Adapazarı bölgesindeki üretim tesisleri de dahil olmak üzere birden fazla noktaya yayılmış bir yapıya sahip olan Goodyear, şirket çalışanlarının her yönden birbirine daha yakın olabilmesi ve aileye katılan yeni çalışma arkadaşlarının Goodyear’a daha kolay adapte olabilmesini de bu ortak platform ile sağlamayı hedefliyordu.

Goodyear Goodport portal proje ekibi

İlk hedef çatı oluşturmak

Goodyear BT Yöneticisi Sedat Korkmaz, “Sade, kolay kullanılan ve birimlerimizden gelen ihtiyaçlara cevap veren bir iç iletişim portalına ihtiyaç duyduğumuzu saptadık. Ana hedeflerimiz ve önceliklerimiz doğrultusunda planladığımız projeyi, bu yönde güvenilir ve tecrübeli bir iş ortağı olan İnnova’nın desteğiyle gerçekleştirdik” dedi.

Goodyear Lastikleri T.A.Ş. BT Yöneticisi Sedat Korkmaz, Halkla ilişkiler Müdürü Lerzan Moral, BT Uzmanı Salih Bulut

Projenin hemen öncesinde gerçekleşen anketin ardından, çapraz fonksiyonlardan oluşan bir takım kurduklarını söyleyen Goodyear Halkla İlişkiler Müdürü Lerzan Moral, birimlerin iletişim sorumluları ile oluşturdukları bu takımda sorumluların, kendi birimlerindeki ihtiyaçları aktararak kurumsal bir ihtiyaç analizi haritası oluşturulmasına katkıda bulunduğunu dile getirdi ve ekledi: “Ortaya çıkan raporu değerlendirdik. Yapabileceklerimizi sıralayarak önceliklerimizi belirledik ve bu doğrultuda projenin uygulama aşamasına geçtik. İlk fazda ana ihtiyaçlarımızı karşılayan bir yapı üzerinde karar kıldık.”

Kurum içi bilgi paylaşımı

İlk fazı 2011 yılı sonunda başlayan ve 2012 yılı Mayıs ayında başarıyla tamamlanan projenin hedeflenen zaman dilimi içerisinde canlıya alındığını vurgulayan Sedat Korkmaz, proje süreciyle ilgili olarak şunları aktardı: “İnnova ile birlikte analiz çalışmalarına başladığımız ve teknik hedefleri belirlediğimiz projede, kullanıcı deneyiminin başarısını ön planda tuttuk. Microsoft SharePoint 2010 üzerine inşa ettiğimiz Goodport, şirket içindeki tüm kullanıcıların bilgiye en kolay yoldan ve her yerden ulaşabilmesi için attığımız çok önemli bir adım oldu. Projenin kurum içinde bir değere dönüşmesinin ve sahiplenilmesinin en önemli nedenlerinden birinin ise işin başında gerçekçi hedefler saptanması olduğunu düşünüyorum.”

Kullanıcı bilgilerini, entegre olduğu Active Directory’den alan Goodport’un mevcut sistemleriyle senkronize çalıştığını dile getiren Korkmaz, “Active Directory dışındaki çift taraflı entegrasyon ihtimallerini projenin sonraki fazlarında değerlendirmeyi düşünüyoruz. İlk fazda yalnızca iletişime yönelik çalışan Goodport’un ileride iş süreçlerine entegre olması da gündeme gelebilir” dedi.

BT Uzmanı Salih Bulut ise projenin canlıya geçmesinden itibaren portalın kullanım oranlarını takip ettiklerini söyleyerek şunları vurguladı: “Günlük girişlerde istikrarlı bir yükselişin ardından kullanımların süreklilik kazandığını gördük. Bu durum, Goodport’un çalışanların genelinde kabul gördüğünün ve dolayısıyla projenin ihtiyaçları büyük ölçüde karşılayabildiğinin önemli bir göstergesi... Bu başarıda proje ekiplerinin operasyon tecrübesinin yanı sıra bizzat portali kullanacak olan çalışanların projeye dahil edilmesinin büyük payı olduğunu belirtmek gerekiyor.”

Projenin sahibi çalışanlar

Doğrudan insana temas eden, iletişim temalı projelerin hepsinde olduğu gibi portal projelerinde de, sistemi kullanacak kişinin baştan sona projeye dahil olması çok önemli. “Bu anlamda Goodyear’ın projeyi şirketin kullanıcıların tamamının katılımına açmış olması, uzun vadeli bir iletişim platformunun kurulması için önemli bir adım oldu” diyen İnnova İş Geliştirme Yöneticisi Hüseyin Yalçın Aydın, İnnova ve Goodyear BT ekiplerinin sistematik ve sonuç odaklı çalışmalarının proje sürecinin hedeflenen zamanda başarıyla tamamlanmasını sağladığını dile getirdi. Aydın, İnnova olarak bu projenin uzun soluklu bir iş ortaklığının temellerinin atmasını ümit ettiklerini de sözlerine ekledi.

Devreye kiosklar girebilir

İş tanımı gereği sürekli bilgisayar karşısında olan ve masa başında çalışanların bilgi paylaşımı ihtiyaçlarının hedeflendiği ilk fazı geride bıraktıklarını aktaran Sedat Korkmaz, projenin ikinci fazında Goodport’un kiosk çözümleriyle saha çalışanlarına erişebileceğine dikkat çekti ve konuşmasını şöyle noktaladı: “Mavi yakalı çalışanlarımız için projenin ikinci fazı devreye girecek. Kiosk veya benzeri çözümler kullanılarak Goodport’un tüm saha ekibinin erişimine açılması gündemde… Ara yüzler, yetkilendirmeler ve donanımlar konusundaki çalışmalar devam ediyor.”