İnnova'nın self servis cihaz pazarındaki lider markası Kiosk İnnova'nın web sitesine yönlendiriliyorsunuz...

www.kioskinnova.com

ING Bank Tahsilat Sistemi

Farklı kurumlarla haberleşmek ve fatura tahsilatlarını gerçekleştirmek için tek bir altyapı kullanmak isteyen ING Bank, PayFlex Collection çözümünü tercih etti. ING Bank birçok kurumun faturasını kolay, güvenli ve tek bir sistem üzerinden gerçekleştirebiliyor.

Oyak Bank’ı satın alarak 2007 yılında Türkiye’de faaliyete başlayan ING Bank, küresel finans dünyasının en büyük oyuncularından biri. Türkiye pazarında büyümeyi hedefleyen ING Bank, 367 şubesi, 825 ATM’si ve 7/24 hizmet veren İnternet ve Telefon bankacılığı ile Türkiye’nin en büyük 7 bankasından biri konumunda.

ING Bank her ay 180 farklı kurum adına fatura tahsilâtı gerçekleştiriyor. Gerçekleştirilen tahsilat işlemlerinin mevcut yönetim ekranları aracılığıyla anlık olarak takip edilebilmesi, işlemlerde hata payının ortadan kaldırılması ve tek bir sistem ile birçok kurumun tahsilat işlemine çözüm getirmeyi amaçlayan ING Bank, bu amacı doğrultusunda İnnova ile çalışmaya karar verdi.

Firma İsmi ING Bank
Çözüm ING Bank Tahsilat Sistemi
Sektör Finans

ING Bank şu anda Avea, Telekom, Turkcell, Vodafone ve Bilyoner tahsilatlarını İnnova PayFlex Collection uygulaması üzerinden gerçekleştiriyor. Bu uygulama sayesinde, kurum, tahsilat süreçlerinde güvenilir, verimli ve düşük maliyetli operasyon sağlarken banka içerisinde geliştirilecek yazılımlar için tek bir ödeme altyapısına kavuştu. Ayrıca, kurumların karmaşık sistemlerindenkaynaklanabilecek problemler giderildi. Ödeme sistemlerinin ve veritabanının tek bir adede indirgenmesi ile birlikte hem güvenlik hem de bakım işlemlerinde büyük kolaylık sağlandı.


ING Bank'ta fatura tahsilatları hızlı ve güvenli

Oyak Bank’ı satın alarak 2008 yılında Türkiye’de faaliyete başlayan ING Bank, küresel finans dünyasının en büyük oyuncularından biri. ING Group’un tüm dünyada sahip olduğu bilgi birikimi ve vizyonunu kullanarak Türkiye pazarında büyümeyi hedefleyen ING Bank, 367 şubesi, 825 ATM’si ve 7/24 hizmet veren İnternet ve Telefon bankacılığı ile Türkiye’nin en büyük 7 bankasından biri konumunda.

ING Bank her ay 180 farklı kurum adına fatura tahsilâtı gerçekleştiriyor. ING Bank Bilgi Teknolojileri Yazılım Geliştirme Müdürü Ragıp Gürkan, İnnova ile yürütülen işbirliğini şöyle açıklıyor: “Bizim 180 kurumla tahsilat anlaşmamız var. Bu kurumlardan 30 tanesi ile online çalışmalarımızı sürdürüyoruz. İnnova ile çalışmaya başlamadan önce ilk online uygulamamıza 1999 senesinde Türk Telekom ile başlamıştık. Bankacılık sektöründeki gelişmeler nedeniyle PayFlex sistemine geçmeye karar verdik. Burada İnnova’nın kurum projelerini geliştiriyor olması ve sürekli desteklemesi, bizim projelerimizi kısa sürede tamamlamamızı sağladı. Çok kısa süre içerisinde Türk Telekom, Turkcell, Vodafone ve Avea ile tahsilât projelerini hayata geçirdik.”

Sorunsuz bir altyapı

ING Bank şu anda Avea, Telekom, Turkcell, Vodafone ve Bilyoner tahsilatlarını İnnova PayFlex Collection uygulaması üzerinden gerçekleştiriyor. Tahsilat sistemlerinin güvenilir bir altyapıya sahip olmasının şart olduğuna dikkati çeken Ragıp Gürkan, İnnova’nın bu anlamda kuruma kattığı faydayı ve değeri şöyle anlatıyor: “PayFlex çözümü bize sorunsuz bir altyapı sağlıyor. İnnova’nın gerek telekom şirketleriyle olsun gerekse diğer kurumlarla sıkı ilişkilerinden kaynaklanan bir bilgi birikimi var. Biz de bu sistem sayesinde onların bilgi birikimine ortak olduk.”

Kolay yönetilebilir

Yazılım Geliştirme Yönetmeni Özgür Armağan, PayFlex Collection uygulaması sayesinde tahsilat gerçekleştirilen kurumlar ile çok daha kolay haberleşebilir hale geldiklerini ve tahsilat süreçlerinin çok daha sorunsuz bir biçimde bitirilebildiğini belirtiyor: “İnnova’nın tahsilat sistemleri sayesinde kurumlarla asenkron olarak konuşmamız sağlandı. Bizim kurumlara mesajı doğrudan iletmemiz yerine, aracı sistem PayFlex ile konuşmaya başladık. Bunun avantajlarına baktığımızda, öncelikle işlemlerin asenkron olması sağlandı, PayFlex sistemine erişimimiz olduğu için monitör ve kontrol işlemlerini İnnova ile birlikte yürütebilir hale geldik.”

Hız ve güvenlik avantajı

İnnova ile yapılan tahsilat çözümlerinin kuruma kazandırdığı yararları Yazılım Geliştirme Yönetmeni Şükrü Bal şöyle anlatıyor: “PayFlex bizden bağımsız olarak tahsilat yapılacak olan kurumla haberleşiyor. Biz artık kurum ile sistem arasındaki haberleşmelere ve olası sorunlara müdahale etmiyoruz. PayFlex’in tüm mesajları artık tek bir makine üzerinde toplanıyor. Bu da bizim bakım işlerimizi kolaylaştırıyor. Ayrıca veritabanının tek bir adede inmesi, bakım ve onarım konusunda kolaylıklar sağladı. Artık tüm gözlemleme işlemlerimizi web üzerinden yapıyoruz.”

Bankacılık sistemlerinde müşteri memnuniyetinin tam olarak sağlanabilmesi için işlemlerin sorunsuz olduğu kadar hızlı bir şekilde gerçekleştirilmesi gerekiyor. Şükrü Bal gerçekleşen zaman tasarrufu için şöyle söylüyor: “PayFlex’in zaman olarak katkı sağladığı muhakkak. Yalnızca müşteri işlemlerinde değil, uygulama geliştirmedeki süremizi de kısalttı. Artık mesajlarımızı kurumla olan mesajlaşmadan ziyade bilindik olan PayFlex mesajlaşma yapısına entegre etmemiz yeterli oldu. Ayrıca veritabanının tek bir adede inmesi, bakım ve onarım konusundaki kolaylıklar sağladı.” Ragıp Gürkan, İnnova ile gelecekte farklı projelerde birlikte çalışmaya devam etmeyi planladıklarını söyleyerek “Biz İnnova ile çalışmaktan memnunuz ve bu memnuniyetimizi ve İnnova’nın kalitesini her platformda dile getirmekten çekinmiyoruz.” diyor.