İnnova'nın self servis cihaz pazarındaki lider markası Kiosk İnnova'nın web sitesine yönlendiriliyorsunuz...

www.kioskinnova.com

Karbosan ERP Projesi

Karbosan, İnnova ile yürüttüğü Oracle ERP projesi sonucunda iş süreçlerini verimli, bilgilerini tutarlı hale getirdi.

1967 yılında İstanbul'da kurulan Karbosan, Türkiye'nin aşındırıcı ürünler konusunda faaliyet gösteren ilk üretici firması. Türkiye'nin ve Türk sanayisinin gelişimine paralel olarak büyüyen Karbosan, kullanılan sistemlerin yetersiz gelmesi üzerine 2004 yılında Oracle E-Business Suite Kurumsal Kaynak Planlama sistemlerini kullanmaya karar verdi. Sistem seçiminin ardından uygulamanın implementasyonunda Karbosan, Oracle konusundaki önemli tecrübesi ve üretim sektöründeki ciddi referansları bulunan İnnova ile birlikte çalışma kararı aldı.

Karbosan Logo
Firma İsmi Karbosan
Çözüm Oracle E-Business Suite
Sektör Üretim ve Hizmet

Oracle E-Business Suite'in kullanılmasıyla birlikte Karbosan'ın raporlama süreçlerinde hız ve verimlilik sağlandı. Raporlama için harcanan zaman minimuma indirildi. Yöneticilerin stratejik raporlara diledikleri anda, diledikleri yerden ulaşımı sağlanırken bilgi konusunda tutarlılığa ulaşıldı.

Sistemin kurulmasını takiben, 2006 ve 2007 yıllarında çift haneli büyüme gerçekleştiren Karbosan, yapılan bu altyapı yatırımının bu büyümeye katkısı olduğunu bildiriyor.


Karbosan iş süreçlerini verimli, bilgilerini tutarlı hale getirdi

Karbosan, Oracle ERP projesi sayesinde hız ve verimlilik kazandı. İnnova ile çalışmanın büyük avantaj olduğunu belirten Karbosan Planlama Müdürü Ali Akbay, "İnnova'nın her ihtiyacımıza yanıt vereceğini bilmek geleceğe güvenle bakmamızı sağlıyor" diyor.

1967 yılında İstanbul'da kurulan Karbosan, Türkiye'nin aşındırıcı ürünler konusunda faaliyet gösteren ilk üretici firması. Kuruluşundan bu yana hem yönetim kadrosu, hem de çalışanlarıyla, müşterinin aşındırıcı ürünler konusundaki ihtiyaçlarını karşılamaya kendisini adayan firma, ağır sanayiden beyaz eşyaya uzanan birçok sektöre hizmet sunuyor. 41.000 metrekare kapalı alanda 450 çalışanıyla hizmet veren firma, iç piyasada sektör lideri konumunda. Son dönemde ihracata da ağırlık veren Karbosan, başta Avrupa ülkeleri olmak üzere Güney Afrika'dan Şili'ye dek, beş kıtaya, birçok ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. Şirketin cirosunun yaklaşık yüzde 22'si ihracattan geliyor. Türkiye'nin ve Türk sanayisinin gelişimine paralel olarak büyüyen Karbosan, kullanılan sistemlerin yetersiz gelmesi üzerine 2004 yılında Oracle E-Business Suite Kurumsal Kaynak Planlama sistemlerini kullanmaya karar verdi.

Karbosan Planlama Müdürü Ali Akbay bu kararı almalarının nedenini şöyle açıklıyor: "1997 yılında Karbosan'da çalışmaya başladığımda, bir yazılım firması tarafından Karbosan'a özel, custom-made geliştirilmiş bir yazılım kullanılıyordu. Bu yazılım ilk başlarda bütün envanter hareketlerini yönetebiliyor, muhasebe, satış, üretim gibi başlıca konularda ihtiyaçlarımızı karşılıyordu. Ama zaman geçtikçe, biz büyüdükçe, ihtiyaçlar büyüdükçe, bu gömlek bize dar gelmeye başladı. Bu durum ister istemez üst yönetime de yansıyordu. Üst yönetimin görevi, şirketin geleceği için stratejik kararlar vermektir. Stratejik kararlar verirken bu insanların önünde son derece güncel ve doğru bilgiler olması lazım. Eski sistemde bunları yakalayamıyorduk. 'Acaba biz bu gömleği değiştirebilir miyiz?' diye düşündük ve arayışlara başladık." Bu arayış sonucunda Oracle'da karar kılındı. Akbay, bu kararda Oracle'ın esnek yapısının çok etkili olduğunu belirtiyor: "Alacağımız programın arkasında 3-5 kişilik bir ekipten ziyade, dünyaca tanınmış, bilinmiş, oturmuş büyük bir yapının desteğini görebilmeyi istiyorduk.

Aynı zamanda da bizim yapımıza uygun bir esnekliği de barındırması gerekiyordu. Dolayısıyla, Oracle ile bu manada beklentilerimiz uyuştu ve tabiri caizse evlenmeye karar verdik. Biz buna bir evlilik gözüyle bakıyoruz; çünkü bu kısa süreli bir ilişki değil. Uzun sürecek bu evliliğin Karbosan için maksimum verimlilikle geçeceğini düşündük."

Alışkanlıklar değişti

Sistem seçiminin ardından uygulamanın implementasyonunda Karbosan, İnnova ile birlikte çalışma kararı aldı. Akbay bu kararı verirken İnnova'nın Oracle konusundaki önemli tecrübesinin ve üretim sektöründeki ciddi referanslarının etkili olduğunu söylüyor. Bu süreçte zaman zaman zorlandıklarını ancak İnnova'nın desteğiyle güçlükleri aştıklarını anlatan Akbay, proje sürecini şu şekilde anlatıyor: "Ciddi zorlanmalarımız oldu. Alışkın olduğumuz, 30 yılı aşkın süredir kullandığımız bir yöntemi bırakıp yeni sisteme nasıl geçiş yapacağımızı bilmemiz mümkün değildi. Burada İnnova'nın ciddi birikimleri söz konusuydu. Bunları her aşamada en ince ayrıntısına kadar bizimle paylaştılar. Son derece paylaşımcı bir projeyle, her kademenin katılımıyla doğru olanı bulduk ve disiplinli bir çalışmayla, hepsini planladığımız şekilde, tam zamanında uygulamaya geçirdik. Bu noktadan bakıldığında projenin ne kadar başarılı olduğunu daha net görebiliyoruz."

Geleceğe yönelik güven

Akbay'a göre İnnova'yla çalışmanın kendilerini en memnun eden yönü, geleceğe yönelik güven vermeleri: "Yazılımın içeriği şirketin gelişimine uygun. Danışmanlık firmamız da kendisini sürekli geliştirdiği için, bir ihtiyacımız belirdiği anda biliyoruz ki İnnova bunu zaten uygulamış, Oracle'ın içinde zaten bu altyapı var. Daha telefonda neler yapabileceğimizi anlatıyorlar. Bu da geleceğe yönelik bir güven veriyor insana." Akbay projenin kendilerine büyük bir hız ve verimlilik getirdiğini söylüyor. Geçmişte üç-beş kademede, birden fazla aşamada yapılan işlerin daha verimli ve hızlı bir şekilde yürüdüğünü ifade eden Akbay, en büyük kazanımın ise üst düzeyde yaşandığını söylüyor: "Karar vericilere belirli aralıklarla raporlar teslim ediyoruz. Geçmişte bu raporları hazırlamamız uzun süreler alıyordu. Bu zaman kaybı da Türkiye gibi her an her şeyin değiştiği, belirsiz bir ortamda olumsuz sonuçlara yol açabiliyordu. Şu anda biten ayı yeni ayın birinci iş gününde kapatıyoruz. Yılı iki-üç ayda kapatıyorduk. Şu anda bu iş 10 gün sürüyor. Bu, şirketin büyümesi adına çok büyük bir kazanım." Sistemin kazançlarından biri de üst yönetimin raporlara dilediği zaman, dilediği yerden ulaşabilmesi. Yönetim istediği raporu ekranına getirebiliyor, gerekli kararları vererek birim yöneticileriyle paylaşabiliyor. Bir diğer kazanım ise bilgilerin tutarlılığı. Geçmişte aynı konudaki raporlarda yer alan, farklı kaynaklardan gelen verilerin birbirini tutmadığını belirten Akbay, bu sorunun da ortadan kalktığını vurguluyor.

Artan büyüme oranı

Hız ve verimliliğin iş sonuçlarına da yansıdığını belirten Akbay, 2006 ve 2007 yıllarında ciddi büyümeler gerçekleştirdiklerini söylüyor: "Karbosan genelde birkaç puan büyürken son iki yılda çift haneli büyüme gerçekleştirdik. Tabii ki bu büyümede yönetimin gerçekleştirdiği atılımlarının etkisi var ancak altınızda iyi bir araba yoksa hızlı gidemezsiniz. Bu manada altyapının getirdiği avantajlar yadsınamaz."