İnnova'nın self servis cihaz pazarındaki lider markası Kiosk İnnova'nın web sitesine yönlendiriliyorsunuz...

www.kioskinnova.com

Kcell Tahsilat Sistemi

Kazakistan'ın mobil operatörü Kcell, 14 milyon abonesinden gerçekleştirdiği tahsilatlar için İnnova’nın PayFlex Collection çözümünü tercih etti.

Kazakistan’da 1999 yılından bu yana hizmet veren operatör Kcell, kurulduğu günden bu yana katlanarak büyüdü. 2013 yılı itibariyle 14.1 milyon abone sayısına ulaşan Kcell teknoloji yatırımları arasına ortak tahsilat merkezi sistemini de yerleştirdi. Abonelerinin fatura ödeme ve kontör yükleme işlemlerini kolaylaştırmayı hedefleyen Kcell, 2007-2008 yılları arasında bu önemli projeyi başlattı.

HEDEF

  • Kcell aboneleri için ödeme kanallarının sayısını artırmak ve tahsilat işlemlerini kolaylaştırmak.

Çözüm

  • İnnova PayFlex Collection

Sonuç

  • Kcell aboneleri 25 binden fazla noktada fatura ödeme ve kontör yükleme imkânına kavuştu.
  • Kurumun tahsilat süreçleri iyileşti.
Firma İsmi Kcell
Çözüm PayFlex Collection
Sektör Telekomünikasyon

Kcell, abonelerinin ön ödemeli hatlar ve faturalı hatlar için yaptıkları ödemeleri için, operatörün kendi işlem kanalları haricindeki farklı kanalların da hizmet sunabilmesini amaçladı. Böylece aboneler eskisi gibi birkaç noktadan değil, yurt çapındaki binlerce noktadan işlemlerini gerçekleştirebilecekti.

Çözüm: PayFlex Collection

Harici POS ve kiosk ağlarına sahip şirketlerin de Kcell tahsilat sistemine bağlanarak tahsilatlarda aracılık yapabilmesi amacıyla PayFlex Collection ürünü hayata geçirildi. Bunun için ürün, Kcell postpaid ve prepaid (ön ödemeli) sistemleri üzerine konumlandırıldı ve dış noktalara işlem imkânı sunabilen bir katman hazırlandı.

Bu projenin hayata geçirilmesi ile aboneler 25 binin üzerinde yeni işlem noktasında, tamamen online olarak fatura ödeme ve kredi yükleme imkânına sahip oldu. Aynı şekilde Kcell’in tahsilat yönetimi de online bir yapıya kavuşturuldu ve günden güne kullanımı artan yeni kanallara entegre edildi.