Başarı Hikayeleri:

Dubai Burj Khalifa Bilet Kiosku

Genel Bakış

Dubai’de bulunan ve 829,8 metrelik uzunluğu ile dünyanın en yüksek binası olan Burj Khalifa her yıl yüzbinlerce turisti ağırlıyor. Yapım bütçesi 1,5 milyar dolar olan ve 4 Ocak 2010’da inşası tamamlanan bina 160 kattan oluşuyor. Yüksekliğiyle 95 km uzaklıktan bile rahatça görülebilen Burj Khalifa’nın 124. katında bulunan seyir terası, aynı anda yüzlerce turistin akınına uğruyor. Seyir terasını ziyaret edenler Dubai’yi resmen ‘tepeden’ görme şansına sahip oluyor. Kısacası, turizm hacmini büyük ölçüde artıran Burj Khalifa, Dubai’nin en önemli değerlerinden biri…

Mevcut Durum

Dubai’yi ziyaret eden turistlerin en fazla ilgi gösterdikleri mekânların başında gelen Burj Khalifa’da seyir terasına çıkmak isteyen turist sayısı her geçen gün artıyor. Burj Khalifa seyir terasının biletleri gün içerisinde farklı saat dilimlerine göre bölünerek satılmasına rağmen, gişe önlerinde çok uzun kuyruklar oluşmasına neden oluyordu. Terası ziyaret etmek isteyen turistler saatlerce beklemek zorunda kalıyordu. Üstelik günler öncesinden, internet üzerinden online bilet alan turistler dahi bu uzun kuyrukta bekleyerek basılı biletlerini almak zorunda kalıyorlardı. Bu durum hem ziyaretçiler açısından memnuniyetsizlik yaratıyor, hem de Burj Khalifa’nın seyir terasının tam verimli bir turistik merkez olarak kullanılabilmesini engelliyordu.

Ki Çözümü

Burj Khalifa At The Top’da self servis çözümlere ihtiyaç duyulduğu, yapılan analiz çalışması ile saptandı. Burj Khalifa yönetimi, bu ihtiyacın giderilmesi için, bölgedeki pek çok başarılı projesiyle tanınan Kiosk İnnova ile anlaştı. Amaç, seyir terasına çıkmak isteyen binlerce turistin biletlerini çok daha kısa sürede, kendi başlarına kolayca temin edebilmelerini sağlamaktı. Kiosk İnnova, bilet kioskları konusundaki deneyimini Dubai’nin bu önemli turistik merkezine de taşıdı. Burj Khalifa misafirlerin hızlı ve sorunsuz bir şekilde hizmet alacakları bilet kiosklarını geliştiren Kiosk İnnova, hem kredi kartıyla anında bilet alınabilmesini sağladı, hem de internet üzerinden daha önceden satın alınmış olan biletlerin saniyeler içerisinde basılmasını mümkün hale getirdi.

Kiosk İnnova’nın çok tercih edilen self servis terminallerinden biri olan DBL210 modeli baz alınarak kurgulanan çözümde, arayüz ve rezervasyon ekranı Kiosk İnnova ekibi tarafından tasarlandı. Ayrıca kredi kartı okuyucu entegrasyonu ile biletlerin kredi kartıyla satın alınabilmesi ve baskı ünitesi ile bilet basım işlemlerinin anında yapılmasına olanak sağlandı.

Sonuç

Kiosk İnnova kioskları ile dünyanın en yüksek binası için gerçekleştirilen bu proje, yaklaşık 1,5 ay gibi kısa bir süre içerisinde tamamlandı. Üretilen bilet kioskları sayesinde Burj Khalifa’nın bilet satışları eskisinden çok daha hızlı bir şekilde gerçekleştirilebiliyor. Bu da bina içerisinde uzayan sıraları azaltırken, her gün daha fazla ziyaretçinin seyir terasını ziyaret edebilmesine olanak tanıyor. Üstelik beklemeleri en aza indiren self servis çözüm, ziyaretçi memnuniyetini de önemli ölçüde artırıyor.