Başarı Hikayeleri:

Self Servis Ödeme Kiosku

Genel Bakış

Ankara Su ve Kanalizasyon İdaresi (ASKİ) su ve kanalizasyon konusundaki hizmetlerini dünya belediyelerine esin kaynağı olacak şekilde sürdürmek için kalıcı çözümler üretmek istiyordu. Bu bağlamda kurum, Ankara’nın altyapı ihtiyaçlarına mümkün olan en yüksek kalitede cevap verebilen başarılı projelere bir yenisini ekleyerek, su satın alma servislerini akıllı kart kullanıcılarına 7/24 açacak olan Kiosk İnnova ürünlerini kullanmaya karar verdi.

Mevcut durum

ASKİ, 1997 yılından bu yana ‘Elektronik Akıllı Su Sayacı’ sistemini geliştiriyordu. Kurum, bu sistem sayesinde tahsilat konusunda başarılı sonuçlar elde etmiş, özellikle de yasa dışı kullanımı önleme konusunda önemli bir yol kat etmişti. Bu sistem sayesinde, aboneler suyu ASKİ veznelerinden kredi şeklinde satın alarak sayaçlarına yüklüyordu. Elektronik sayaç, satın almış oldukları miktarın bitmesine yakın aboneyi kredinin bitmekte olduğu konusunda uyarıyor ve abone kredinin bitimine kadar tekrar su satın alarak sayacına yüklemezse sayaç suyu kesiyordu. Ancak kredi yüklemelerinin sadece ASKİ veznelerinden yapılabiliyor olması, hem uzun kuyruklara sebep oluyor, hem de çalışan kesim için büyük bir sorun teşkil ediyordu. Hem veznelerin yükünün azaltılmasının sağlanması, hem de kullanıcıların mesai saatleri dışında da rahatlıkla kredi yükleme yapabilmeleri gerekiyordu.

Kiosk İnnova Çözümü

Kiosk İnnova olarak ASKİ ekipleriyle yaptığımız ortak çalışma sonucunda, kullanıcıların akıllı kartlarını kullanarak mesai saatleri içinde ve dışında, 7/24 su satın alabilecekleri kiosklar tasarladık.. ASKİ’nin mevcut sistemine entegre edilen bu kiosklar, veznelerde yapılmakta su kartı dolum hizmetini, selfservis olarak saat ve gün sınırlaması olmaksızın kullanıcılara sunuyor.

Sonuç

Elektronik akıllı su sayacı kullanarak akıllı kartlar ile su alımı yapan ASKİ aboneleri, artık mesai saatleri sınırlaması olmaksızın akıllı kartlarına Askimatik sayesinde yükleme yapabiliyor. Geliştirilen özel kullanıcı ekranları sayesinde kullanıcılar 1 dakikadan az sürede işlemlerini gerçekleştirebiliyor. Yapılan işlemlerin %15’i 24:00 ile 08:00 saatleri arasında gerçekleştiriliyor. ASKİ kioskları veznelerde oluşan kuyrukları en aza indirerek müşteri memnuniyetinde de artış sağlıyor.