Başarı Hikayeleri:

BURULAŞ E-Bilet Sistemi ve Satış Kiosku

BURULAŞ, Kiosk İnnova’nın desteğiyle gerçekleştirdiği “Elektronik Bilet Sistemi ve Satış Kiosku Projesi” ile gişelerdeki yolcu bekleme sürelerini ortalama yüzde 50 azalttı.

Türkiye’nin nüfus açısından en büyük 4. şehri konumunda olan Bursa, 2016 yılında Dünya Yaşanabilir Şehirler sıralamasında dünyada 37, Türkiye’de ise 1. sırada yer alıyor. Bursa Büyükşehir Belediyesi iştiraki olarak 1998 yılında kurulan BURULAŞ A.Ş. ise şehir içi toplu taşıma sistemi yanı sıra diğer ulaşım türlerini de kapsamına alarak, Türkiye’de bir marka değer olmaya yönelik hedefi doğrultusunda ilerleyen bir ulaşım şirketidir.

BURULAŞ, metro, tramvay, şehiriçi otobüsler, şehirlerarası deniz otobüsü, otobüs terminalleri, seyahat ve araç kiralama acenteleri, deniz uçağı ve helitaksi operasyonlarını yürütüyor. BURULAŞ, Türkiye’de bu kadar farklı ulaşım modelini modunu yöneten ve işleten tek firma olma özelliğini taşıyor.

BURULAŞ, toplu taşımada hem bakiye dolum süresini kısaltacak, hem de işletme maliyetlerini düşürebilecek bir kiosk çözümü üzerinde çalışmalara başladı ve aradığı çözümü İnnova’da buldu.

İhtiyaç nasıl doğdu?

Bursa’da 2015 yılının ortasına kadar işletmeciler vasıtasıyla yürütülen biletleme sistemleri, bugün BURULAŞ tarafından yürütülüyor. BURULAŞ Bilgi Sistemleri Müdürü Alper Güvercin, 2015 yılı Temmuz ayına kadar farklı bir firma tarafından işletilen elektronik biletleme sistemlerinin, firma ile sözleşmenin sona ermesinin ardından BURULAŞ tarafından yürütülmesi kararını aldıklarını ifade etti.

Bu değişim ile birlikte otomasyon sistemlerinin önemi üzerinde durduklarını kaydeden Güvercin, 2015 yılına ait 120 milyon hafif raylı sistem, 180 milyon da otobüs yolcu trafiği olduğuna dikkat çekti. Alper Güvercin, “Bu yoğun trafiğin gişelere dolum ve bilet için uğradığını düşündüğümüzde ciddi bir trafikten söz ediyoruz. Özellikle dolum hizmetinin istasyonlarda çok hızlı bir biçimde yapılması gerekiyor. Yolcunun ihtiyaç duyduğu noktaya mümkün olan en kısa sürede ulaşabilmesi bizim için önemli. Biz elimizden geldiği kadar tren ve otobüs seferlerimizi sıklıkla yapmaya çalışıyoruz. Hal böyleyken yolcunun gişelerin önünde, sadece kartlarına bakiye doldurmak için bekletilmesi istenmeyen bir durum” dedi.

Standardın üzerinde ürünler

Bu noktadan hareket ederek, aynı anda hem bakiye dolum süresini kısaltacak hem de işletme maliyetlerini düşürebilecek bir kiosk çözümü üzerinde durduklarını belirten Güvercin, diğer şehirlerdeki örnekleri de inceleyerek standartların üzerinde bir ürün tarif ettiklerini aktardı.

Kamu İhale Kurumu mevzuatına bağlı olarak, ihale alanındaki hassasiyet ve tecrübeleriyle de hareket ettiklerinin söyleyen Güvercin, şartnamede olabildiğince kaliteli hizmet ve ürün tarifi yaptıklarını vurguladı. Güvercin, sözlerini şu şekilde sürdürdü:

“Amacımız şartname sürecinde yoğun bir çalışmanın ardından belirlediğimiz ürün özelliklerini en uygun ve profesyonel şartlarda karşılayabilecek firmalarla çalışmaktı. Hem süre kısıtlı olduğu, hem de standartların çok üzerinde bir ürün talebinde bulunmuş olduğumuz için, bu şartnameye katılım olup olmayacağı konusunda kaygılarımız olmuştu. İnnova ile de bu şekilde tanıştık.”

“Tarifimizin Üzerinde Bir Ürün Aldık”

Projeye 16 Temmuz 2015’te başladıklarını belirten Güvercin, 15 Ocak 2016’dan beri aktif olarak kioskların sahada çalıştığını söyledi. 6 ay gibi kısa bir sürelerinin olduğunu, buna rağmen hedefledikleri tarihte sistemlerini hazır hale getirdiklerini kaydeden Güvercin, “Biz teknik şartnamede tarif ettiğimiz hizmeti ve ürünü, tam manasıyla İnnova’dan aldık. Şartnamemizde çok kısa sürede teslimini istiyorduk. Bu sürenin çok daha altında ve baskı içerisinde olunan bir süreçte İnnova şartnamedeki ürünün fazlasını bize vererek projeyi neticelendirdi. Bu konuda İnnova’ya ayrıca teşekkür ediyoruz. İnnova ile birlikte çok etkin bir ekip çalışması gerçekleştirdik” dedi.