Başarı Hikayeleri:

Bilet Satış Kiosku

Genel Bakış

İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO), 1987 yılında hızlı, konforlu, güvenli ve alternatif bir ulaşım biçimi oluşturmak amacıyla İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından kuruldu. Günümüzde İDO, toplam 19 hatta, 25 deniz otobüsü, 10 hızlı feribot, 17 araba vapuru ile 32 noktaya hizmet götürüyor ve yılda yaptığı 5 milyondan fazla seferde 90 milyondan fazla yolcu taşıyor. 2005 yılında Şehir Hatları İşletmesi’ni satın alan İDO, bu yıldan sonra İstanbul ve Marmara bölgesinde deniz taşımacılığı yapan tek kuruluş haline geldi. Geçtiğimiz yıllarda İDO, yeni filo ve limanları için 200 milyon dolardan daha fazla yatırım yapmıştı.

Mevcut Durum

Günün en yoğun saatlerinde İDO bilet satış veznelerinde ciddi kuyruklar oluşuyordu. Öte yandan, araç sürücüleri terminallere gelmeden önce biletlerini satış merkezlerinden almak zorunda kalıyorlardı. Tüm bu olumsuzluklar ve beklemeler, İDO müşterilerinde ciddi bir memnuniyetsizlik yaratıyordu. İDO’nun günde binden fazla bilet kesebilen ve bilet gişeleri önünde oluşan bu uzun kuyruklara son veren bir Kiosk modeline ihtiyaçları vardı.

Kiosk İnnova Çözümü

Kiosk İnnova, hem kapalı hem de açık mekânlar için iki farklı bilet satın alma kiosku tasarladı. Müşteri memnuniyetini sağlamak için her kioskun günde binden fazla bilet vermesi gerekiyordu. Kiosk İnnova’nın ürettiği bu kiosklar, açık havada, deniz kenarında ve güneş altında çalışabilecek özellikte tasarlandı. Kullanıcı dostu ara yüzü internet üzerinden biletini almış olan müşterilerin yalnızca kredi kartlarını okutarak biletlerini bastırabilmelerine olanak veriyordu.

Sonuç

Kiosk İnnova’nın çözümü, tüm İDO terminallerindeki iç ve dış mekânlarda uygulandı. İDOMatik isimli kiosklar İDO iskelelerinde büyük bir verimlilik artışı sağladı. Gişeden yapılan bilet işlemlerinde bir biletin basımı için harcanan ortalama 1,5 dakikalık süre saniyeler seviyesine indirildi. Kioskların yerleştirildiği ilk yılda 100 milyon yolcu ve 6,7 milyon araç taşıyan İDO’nun, bilet basım işlemlerinin yüzde 40’ı Ki kioskları ile gerçekleştirildi.