Başarı Hikayeleri:

Sun Express Self Servis Check-in Kiosku

Genel Bakış

SunExpress, her ikisi de dünyanın en önemli havayolu şirketlerinden olan Türk Hava Yolları ve Lufthansa'nın eşit ortaklığıyla, 1989 yılında Antalya'da kuruldu. İlk uçuşunu 1990'da yapan SunExpress, Antalya, İzmir ve İstanbul Sabiha Gökçen merkezli operasyonlarıyla, haftalık toplam 1000'den fazla uçuş gerçekleştiriyor. 600'ün üzerindeki çalışanıyla Antalya'nın en büyük işverenlerinden biri olan SunExpress'in bünyesinde, Türkiye ve Avrupa’da 1000'den fazla kişi çalışıyor.

Mevcut Durum

SunExpress, yolcularının hayatlarını kolaylaştıracak çözüm ve servislerine bir yenisini daha katmak istiyor, uçak seferleri öncesinde yapılan check-in işlemini çok daha kolay hale getirmeyi planlıyordu. SunExpress, havaalanında yolcuların uçuş öncesinde sıraya girmeden check-in işlemlerini kolayca gerçekleştirebileceği, uçuş kartlarını basabileceği ve gerektiğinde koltuk numaralarını kolayca değiştirebileceği bir çözüm arayışı içindeydi.

Kiosk İnnova Çözümü

SunExpress için özel olarak üretilen kiosklarda, check-in işlemi birçok farklı yoldan gerçekleştirilebiliyor. Yolcular, bilet satın alırken kullandıkları kredi kartlarını kioskun üzerinde bulunan kredi kartı okuyucusuna yerleştirdiklerinde, rezervasyon bilgileri ekrana geliyor ve onay işlemiyle biniş kartlarını saniyeler içerisinde bastırabiliyor.

Elektronik bilet üzerinde bulunan barkodun, cihazın barkod tarayıcısına okutulmasıyla da gerçekleştirilebilen bu işlem, dokunmatik ekranda açılan sanal klavyeye isim soy isim yazarak, ya da rezervasyon numaralarının girilmesiyle de gerçekleştirilebiliyor. Yolcular check-in işlemini havalimanına gelmeden internet üzerinden tamamlamışsa, yine bu kiosklar üzerinden, daha önce seçmiş oldukları koltukları değiştirme imkânına sahip olabiliyorlar.

Tamamen Kiosk İnnova tesislerinde tasarlanan ve üretilen SunExpress kioskları, çift ekrana sahip. 17” büyüklüğündeki dokunmatik LCD ekran check-in işlemleri için kullanılırken, 19” büyüklüğündeki LCD ekran önemli duyurular ve reklam/tanıtım videolarının yayınlanması amacıyla kullanılıyor. Kiosk ayrıca, üzerindeki telefon sayesinde yolcuların çağrı merkeziyle iletişim kurabilmesini sağlıyor.

Sonuç

SunExpress yolcularına hızlı check-in imkânı sağlayan kiosklar, Antalya'dan sonra İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nda da kullanılmaya başlandı. SunExpress yolcuları, self servis mantığında çalışan bu kiosklar sayesinde, check-in işlemini sıra beklemeden yaparak biniş kartlarını kolayca bastırabiliyorlar.