Başarı Hikayeleri:

Bilet Satış Kioskları ve Digital Signage Çözümleri

Genel Bakış

Turizm sektörünün gelişmesini sağlamak amacıyla 1972`de kurulan Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB), aynı zamanda turizm politikalarının geliştirilmesi konusunda da önemli görevler üstleniyor. TÜRSAB`ın görevleri arasında profesyonel disiplinleri inşa etmek, sektörün gelişimine yönelik aktiviteler düzenlemek ve seyahat acentelerinin sorunlarına yönelik çözümler üzerinde çalışmak bulunuyor.

Mevcut Durum

TÜRSAB, T.C. Turizm ve Kültür Bakanlığı’nın yetkilendirmesiyle, Türkiye`deki 52 müze ve ören yeri için başlattığı modernizasyon projesi kapsamında bu alanlardaki sorunları ve eksiklikleri tespit etti. Turistlerin bu alanlara gruplar halinde ziyaretleri, bilet satış gişelerinde aşırı yığılmalara neden oluyordu. Ayrıca bu alanlarda bilgilendirme, sunum ve yönlendirme amaçlı panellere de ihtiyaç duyuluyordu.

Kiosk İnnova Çözümü

Kiosk İnnova, TÜRSAB’ın yönettiği bu projede belirlenen 52 adet müze ve ören yerine bilet ve müze kartı alabilecekleri kiosklar ile bilgilendirme ve yönlendirme ekranları yerleştirdi. Bu kiosklar sayesinde kişiler ya da gruplar için bilet alma işlemi çok kolay bir hale geldi. Turistler; farklı dil seçeneklerine sahip bu kiosklardan kendi giriş kartlarını nakit veya kredi kartı kullanarak rahatlıkla alabiliyor. Ayrıca, turistler LCD ekranlarda gösterilen dinamik ve güncel içerik ile içinde bulundukları tarihi alan ve müze hakkında detaylı bilgi edinebiliyorlar. Ekranlarda yer alan içeriklerin merkezi olarak yönetilebilmesi sayesinde belli bir plana göre yayın yapılması ve kolaylıkla güncellenmesi sağlanıyor.

Sonuç

Kiosk İnnova’nın kiosk ve Digital Signage çözümleri, tüm iç ve dış mekânlara uygulandı. Turistler, yeni ekranlarda daha ilgi çekici, bilgilendirici bir içerik ve modern bir tasarım ile karşılaştılar. Oluşturulan bu reklam mecrası ile de, merkezden yönetilen içerik hizmeti sayesinde, asgari operasyon maliyeti ile belirli dönemlerde reklam içeriği oynatarak ilave gelir imkanı yaratıldı. Bilet ve kart satış kioskları sayesinde bilet gişeleri önündeki yığılmalar, ziyaretçi kaybı ve müşteri memnuniyetsizliği önlendi.