İnnova'nın self servis cihaz pazarındaki lider markası Kiosk İnnova'nın web sitesine yönlendiriliyorsunuz...

www.kioskinnova.com

Kuveyt Türk Fatura Tahsilat Sistemi

Fatura tahsilatlarını hızlı, güvenli ve sorunsuz bir çözüm getirmek isteyen Kuveyt Türk, İnnova tarafından sunulan PayFlex altyapısı ile artık bireysel müşterilerine daha iyi hizmeti, çok daha hızlı şekilde veriyor.

1989 yılından beri faaliyet göstermekte olan Kuveyt Türk, faizsiz finansal ve hizmet ürünleri sunmayı kendisine ilke edinmiş Türkiye’nin en büyük katılım bankalarından biridir. Kuveyt Türk, müşterilerine komple bir hizmet sunmak amacıyla fatura tahsilat işlemlerinin online olarak yönetilebilmesine ve fatura tahsilat işlemlerinde hata payının ortadan kaldırılmasına ihtiyaç duyuyordu. Bu kapsamda, Kuveyt Türk, İnnova’nın PayFlex platformunda bulunan Tahsilat Sistemini tercih etti.

Firma İsmi Kuveyt Türk
Çözüm Kuveyt Türk Tahsilat Sistemi
Sektör Finans

Kuveyt Türk Tahsilat Sistemi

Uygulanan PayFlex Collection Tahsilat Sistemi dahilinde Kuveyt Türk’te, online olarak çalışan Vodafone, Avea, Turkcell ve Telekom firmaları ile fatura tahsilatı ve bağlantılı kontör yükleme işlemleri PayFlex platformu üzerinden gerçekleşiyor. Uygulama sayesinde kurum, fatura tahsilat süreçlerinde güvenilir, verimli ve düşük maliyetli operasyon sağlarken, tek bir sistem ile birçok kurumun tahsilat işlemleri gerçekleştirilebiliyor. Ayrıca, sorunsuz tahsilat sistemi ile yüksek müşteri memnuniyeti sağlanıyor.


1989 yılından beri faaliyet göstermekte olan Kuveyt Türk, faizsiz finansal ve hizmet ürünleri sunmayı kendisine ilke edinmiş Türkiye’nin en büyük katılım bankalarından biridir. Kurulduğu günden bugüne kadar faizsiz bankacılık sisteminde özenliliği, yatırım alanlarında araştırmacılığı, tasarruf sahiplerine ve işadamlarına çağdaş, istikrarlı, güvenilir, kaliteli ve süratli hizmet sunmayı, personelinin verimliliğini artırmak için sürekli eğitime tabi tutmayı kendisine ilke edinmiştir. 2000 yılından itibaren bireysel finans hizmetlerine de yoğunlaşan Kuveyt Türk, kredi kartı, ATM, internet bankacılığı gibi farklı projeleri birbiri ardına hayata geçirdi. Müşterilerine komple bir hizmet sunmak amacıyla fatura tahsilâtı çözümleri konusunda İnnova ile birlikte çalışmaya başladı.

Fatura tahsilat ve kontör yükleme işlemleri Kuveyt Türk Bilgi Teknolojileri Uygulama Geliştirme ve Destek Müdürü Murat Atanak, Kuveyt Türk’ün bireysel müşterilere yönelik faaliyetlerini ve fatura konusunda İnnova ile sağladıkları başarıyı şöyle anlatıyor: “2004 yılında İnnova ile çalışmaya başladık. İlk etapta online ve offline kurumlar içinde olmak üzere bir anlaşma imzaladık. İlk başlarda bu anlaşma kapsamında Telsim ve Telekom vardı. İki online ve yedi offline kurum ile çalışmaya başladık. 2007 yılına kadar süren bu süreçte online kurumlar 2’den 4’e çıktı ve Turkcell ile Vodafone faturalarını da almaya başladık. Bu kurumlarla ilk önce yalnızca fatura tahsilatı ardından da kontör hizmeti konusunda da anlaşmaya vardık. BBS ile başladığımız bu süreçte İnnova’nın önerisiyle 2007 yılından itibaren PayFlex altyapısına geçmiş olduk. Şu anda online olarak çalışan Vodafone, Avea, Turkcell ve Telekom firmaları ile PayFlex altyapısını kullanarak fatura tahsilatı yapıyoruz. Bunların aynı zamanda kontör yükleme işlemleri de PayFlex ile gerçekleştiriliyor.”

Sorunsuz bir altyapı

Fatura tahsilâtı konusunda hem banka müşterilerinden en yüksek memnuniyeti almak hem de çalışanlara sorunsuz bir altyapı hazırlamak kritik öneme sahip bir husus. Murat Atanak bu konuda şöyle diyor: “Müşteri memnuniyeti için fatura ödemeleri, özellikle de talimatlı fatura ödemeleri müşterilerimizin bize güvenerek talep ettiği bir hizmet olduğu için oldukça kritik bir nokta. PayFlex sistemine geçmemiz ile beraber online kurumların hat sağlık bilgilerinin alınması, bir problem anında log seviyelerinin artırılması veya azaltılması ile soruna doğrudan müdahale edilmesi, hizmet kalitesini yükseltti. Herhangi bir sorun olduğunda, İnnova bize hızlı bir şekilde geri dönüş sağlıyor. Sonuçta gerek dış gerekse iç müşteri dediğimiz kullanıcılar için hizmet kesintisi olmaması için bu çözüm oldukça kritik bir konumda. Destek konusunda da İnnova oldukça hassas davranıyor.”

Entegrasyon problemi yok

Bankacılık sistemleri ile fatura üreten kurumların sistemlerini uyumlu hale getirmek oldukça zaman alıcı bir süreç. PayFlex tahsilat sistemi sayesinde tahsilat yapacak olan kurumlar tek bir sistem ile haberleşerek, karmaşık operasyonlardan kurtulmuş oluyorlar. Bu da tahsilat sisteminin çok daha kolay bir şekilde kuruma entegre edilebilmesini sağlıyor. Murat Atanak bu konudaki tecrübelerini şöyle anlatıyor: “Entegrasyon ve kurulum konusunda PayFlex’in ekstra avantajlarından bahsetmek gerekir. İnnova, hem banka hem de kurum tarafında çalıştığı için entegrasyon konusunda bizim gücümüze güç katıyor. Bu entegrasyonda hizmet yelpazesini genişletmek için online bazı kurumların yapısından kaynaklanan sorunlar yüzünden sonuca ulaşamıyoruz. Bu kurumları PayFlex altyapısına alamamamızın sebebi tamamen bu kurumların yapısından kaynaklanıyor.”

Anında destek

Atanak şu ana kadar İnnova ile yürütülen işbirliğinden memnuniyet duyduğunu ve geliştirilen çözümlerin kurumlarına büyük bir değer kattığını anlatıyor ve şöyle devam ediyor: “İnnova ile yaptığımız çalışmalarda hem hizmet hem de altyapı konusunda ciddi gelişmelere imza attık. Anında destek almamız ve çözümlerin hızlı bir şekilde sunulması ile arzu ettiğimiz sonuçları fazlasıyla alıyoruz.”

Daha yüksek müşteri memnuniyeti

Yüksek müşteri memnuniyeti yakalandığında, yatırımın geri dönüşü de büyük oluyor. Atanak müşteri memnuniyeti sayesinde yakaladıkları faydayı şöyle açıklıyor: “PayFlex Tahsilat Sistemine geçtiğimizden beri daha önceden yaşadığımız problemler gözle görülür seviyede azaldı. İstatistiklerimize yansıyan rakamlara baktığımızda yakaladığımız ivmelenmeyi de görmek mümkün. Hatta Call Center’ımız artık talimatlı fatura satışı da yapıyor. Bu satıştan da ciddi bir başarı sağlandı.”