İnnova'nın self servis cihaz pazarındaki lider markası Kiosk İnnova'nın web sitesine yönlendiriliyorsunuz...

www.kioskinnova.com

ÖSYM Tahsilat Sistemi

ÖSYM, İnnova’nın sağladığı tahsilat altyapısı sayesinde 6 bin farklı noktadan gelen 300 bin başvuruyu aynı gün içerisinde kabul edebiliyor.

1974 yılında kurulan Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi, kısaca ÖSYM, 2006 yılında yeni bir hizmet başlatarak Aday Kayıt işlemlerinin internet üzerinden de yapılabilmesine olanak sağlayan teknoloji altyapısını hayata geçirdi. Diğer yandan öğrencilerin sınav harçları hala eski yöntemlerle toplanmaya çalışılıyordu. Bankalarla ÖSYM arasındaki offline bağlantı, hızla gerçekleştirilen kayıt işlemlerini yavaşlatıyor ve elle yapılan bazı işlemler yüzünden kayıtlarda bazı sorunlar ortaya çıkabiliyordu. ÖSYM, başvuru sahiplerine daha kaliteli bir hizmet sunabilmek ve yoğun tempodaki zaman kaybını minimuma indirebilmek için başvuru sürecini kısaltacak arayışlarına başladı. Açılan kamu ihalesini kazanan ve Türkiye’nin online tahsilat sistemleri alanındaki lider teknoloji firması olan İnnova ile çalışmaya başlandı.

Kurum> ÖSYM
Çözüm PayFlex Collection Tahsilat Sistemi
Sektör Kamu

İnnova’nın tahsilat sistemi uygulamasının implementasyonu kapsamında, ilk etapta, Türkiye genelinde en yaygın ağı bulunan 4 banka seçildi. Farklı bankalardan gelen verilerin ÖSYM’nin vakit kaybetmeden işleme koyabileceği bir şekilde standart hale gelmesi sağlandı. Bankalar ve ÖSYM’nin karşılıklı sertifikasyonu ile ödemenin sorunsuz biçimde gerçekleştirilmesine olanak tanındı. Sisteme yeni bir bankanın da kolayca eklenebilmesi için gerekli çalışmalar yapılarak tanımlama işlemlerinin altyapısı hazırlandı.

Oldukça kısa bir zaman zarfında gerçekleşen bu proje sayesinde adayların sınav ücretlerini yatırarak aynı gün içerisinde kayıt işlemlerini tamamlayabilmeleri mümkün hale geldi.


Bir günde 300 bin başvuru

Her yıl yaklaşık 2 milyon kişi üniversite sınavına girmek için ÖSYM’ye başvuruyor. Kayıt süresinin bitimine yaklaşıldığında başvuru sayısında büyük bir artış gözleniyor. ÖSYM bu zaman dilimi içerisinde İnnova’nın sağladığı tahsilat altyapısı sayesinde 6 bin farklı noktadan gelen 300 bin başvuruyu aynı gün içerisinde kabul edebiliyor.

1974 yılında kurulan Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi, kısaca ÖSYM, Türkiye ve Kuzey Kıbrıs’taki yükseköğretim programlarına girmek için başvuran üniversite adaylarının sınavlara girebilmesi için gerekli hazırlıkları yapan, sınavı düzenleyen sınav sonuçlarını değerlendiren, öğrenci adaylarının yükseköğretim kurumlarına yerleştirilmesini sağlayan ve bu faaliyetlerle ilgili araştırmalar ve diğer hizmetleri yapan Yükseköğretim Kuruluna bağlı bir kuruluş.

Her yıl yaklaşık 2 milyon adayın katıldığı Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS), Türkiye’de tüm il ve bazı ilçeler olmak üzere 150’yi aşkın merkezde ve KKTC’nin başkenti Lefkoşa’da toplam 5 bine yakın binada, 81 bin salonda gerçekleştiriliyor. Sınavın yapıldığı gün yaklaşık 250 bin kişi görev alıyor. Milyonlarca gencin kaderini belirleyen bu dev organizasyonun tüm sorumluluğunu üstlenen ÖSYM bir yıl boyunca yoğun bir şekilde çalışarak, üniversite adaylarının en doğru şekilde yüksek öğrenim kurumlarına yerleştirilmesini sağlıyor.

ÖSYM 2006 yılında yeni bir hizmet başlatarak Aday Kayıt işlemlerinin internet üzerinden de yapılabilmesine olanak sağlayan teknoloji altyapısını hayata geçirdi. Bu sayede adaylar, kayıt bilgilerini internet üzerinden kontrol edebilecek ve bazı bilgilerini güncelleyebileceklerdi. Ancak bu yeniliğin yanı sıra öğrencilerin sınav harçları hala eski yöntemlerle toplanmaya çalışılıyordu. Bankalarla ÖSYM arasındaki offline bağlantı, hızla gerçekleştirilen kayıt işlemlerini yavaşlatıyor ve elle yapılan bazı işlemler yüzünden kayıtlarda bazı sorunlar ortaya çıkabiliyordu.

ÖSYM, başvuru sahiplerine daha kaliteli bir hizmet sunabilmek ve yoğun tempodaki zaman kaybını minimuma indirebilmek için başvuru sürecini kısaltacak arayışlarına başladı. Açılan kamu ihalesini kazanan ve Türkiye’nin online tahsilat sistemleri alanındaki lider teknoloji firması olan İnnova ile çalışmaya başlandı.

ÖSYM’nin Bilgi İşlem Daire Başkanı Mustafa Tütüncü karar aşaması ile ilgili olarak şunları söylüyor: “Yaptığımız araştırmalar sonucunda İnnova’nın tahsilat sistemleri konusundaki önemli birikimiyle karşılaştık. Teknik değerlendirmenin de önemli olduğu Kamu ihalesini hem teknik hem de fiyat bakımında en doğru çözümü sunan İnnova kazandı.”

Projenin kısıtlı bir zaman içerisinde başarılı bir şekilde tamamlandığını anlatan Tütüncü, bu başarının sebebinin işin analizinin doğru yapılmasına bağlıyor: “İnnova ile projeye başladığımızda analiz çalışması için bankacılık sistemleri, online altyapılar ve tahsilat sistemleri konusunda çok tecrübeli bir ekiple çalışmaya başladık. Analiz sürecinde hem biz hem de İnnova danışmanları büyük bir titizlikle çalıştık. Bu çalışmanın sonucunda da istediğimizi elde ettik. Proje tamamlandıktan sonra herhangi bir revizyon talebi yapmamıza gerek kalmadı.“

Projenin ilk etabında Türkiye genelinde en yaygın ağı bulunan 4 banka seçildi. Farklı bankalardan gelen verilerin ÖSYM’nin vakit kaybetmeden işleme koyabileceği bir şekilde standart hale gelmesi sağlandı. Bankalar ve ÖSYM’nin karşılıklı sertifikasyonu ile ödemenin sorunsuz biçimde gerçekleştirilmesine olanak tanındı.

Sisteme yeni bir bankanın da kolayca eklenebilmesi için gerekli çalışmalar yapılarak tanımlama işlemlerinin altyapısı hazırlandı. Oldukça kısa bir zaman zarfında gerçekleşen bu proje sayesinde adayların sınav ücretlerini yatırarak aynı gün içerisinde kayıt işlemlerini tamamlayabilmeleri mümkün hale geldi.

Projenin devreye alınmasını takip eden 2007 ve 2008 yıllarında ÖSYM, bu sistemler üzerinden yaklaşık 4.5 milyon adayın başvurusunu tamamladı. Kayıt tarihinin bitimine yaklaşıldığı son dönemde ise sistemde yoğun bir trafik gözleniyor. Bu dönemde bir günde gerçekleştirilen kayıt sayısı 300 bine yaklaşıyor. Mustafa Tütüncü offline sistemlerde bir günde yapılan kayıt başvurularının (300 bin dolayında) en erken ancak 2 gün sonrasında ödeme bilgisi ile eşlenebildiği dolayısı ile her bir öğrencinin kaydının tamamlanmasının asgari 3 gün sürdüğünü belirterek yaptıkları yatırımın karşılığında büyük bir fayda sağladıklarını ve bu kadar büyük bir işlem hacminde bile hata payının sıfıra yakın olmasından dolayı hissettikleri rahatlığın altını çiziyor.

Esnek altyapı

ÖSYM için geliştirilen online tahsilat sistemi ilk kurulduğunda kurumun mevcut veritabanı yönetim sistemine göre şekillendirilmişti. Ancak 2008 yılında mevcut şartlar değişti ve ÖSYM başka bir veritabanı teknolojisine geçiş kararı aldı. Tütüncü, bu veritabanı değişikliğinde İnnova’nın mevcut altyapısını yeni teknolojiye çok kolay bir şekilde entegre edilebildiğini anlatıyor ve bu değişiklik esnasında kullanılan teknolojinin ne kadar esnek olduğunun ispatlanmış olduğunu belirtiyor.

ÖSYM, ilerleyen günlerde çalıştıkları geniş şube ağına sahip mevcut bankaların dışındaki diğer bankalarla da gerekli anlaşmaları yaparak hizmet kalitesini daha da yükseltmek istiyor. Bu konuda İnnova’nın tahsilat altyapısının yeni bankaların sisteme kolayca entegre edilebilecek şekilde tasarlanmış olması sistemin diğer bir avantajı...