İnnova'nın self servis cihaz pazarındaki lider markası Kiosk İnnova'nın web sitesine yönlendiriliyorsunuz...

www.kioskinnova.com

Otokar'ın kurum içi portali: Portokar

Otokar, ideal bilgi erişim ortamına Portokar ile ulaştı; iş süreçlerini iyileştirmek, çalışan verimliliğini artırmak ve maliyetlerini düşürmek açısından önemli katkılar sağladı.

İgdaş

Koç Topluluğu bünyesinde Türkiye otomotiv sektörünün öncü firmalarından biri olarak faaliyet gösteren Otokar, Ar-Ge çalışmalarını kendisi gerçekleştirerek, kendi teknoloji, tasarım ve uygulamalarıyla 1963’ten bu yana müşterilerinin ihtiyaçlarına uygun özel çözümler sunuyor.

Otokar’da son 12 yıldır otomasyon sistemlerinin sayısıyla birlikte üretilen bilgi hacmi ve çalışan sayısı arttı. Buna paralel olarak insanların bilgiye ve servislere erişiminde bazı çözüm ihtiyaçları doğdu. Bilgilerin farklı yerlerde bulunması ve farklı noktalardan ulaşılması erişim güçlükleri doğurdu. Bilgiye daha iyi erişmek için, yeni bir portal inşasına karar verildi. İnnova ile yapılan görüşmeler sonucunda Microsoft Office SharePoint Server 2007’de karar kılındı.

Otokar Logo
Firma İsmi Otokar
Çözüm MS Sharepoint Server 2007
Sektör Otomotiv

Otokar’ın İnnova işbirliğinde Microsoft Office SharePoint Server 2007 ile oluşturduğu Portokar portali, şirket çalışanlarının hacmi sürekli artan bilgilere daha hızlı ve daha kolay erişmesini sağladığı gibi, iş süreçleri yönetiminde ve kullanıcı verimliliğinde de iyileştirmeler sağladı.

Portokar, kullanıcıların bilgiye daha kolay ve daha hızlı erişebilmesi için gelişmiş navigasyon ve arama özellikleri sunuyor. Portokar, MOSS 2007’nin versiyonlama ve kategoriler oluşturma özellikleri sayesinde bilgilerin kullanıcılara en güncel şekilde sunulmasına olanak tanıyor. Ayrıca, süreç iyileştirilmesi ve maliyet tasarrufu, Otokar İnsan Kaynakları departmanı kullanıcılarının ihtiyaç duyabilecekleri tüm bilgileri Portokar üzerinden sunuyor. Yapılan uygulamalar ile insan kaynakları ve bilgi işlem departmanlarının üzerindeki iş yükünü hafifleterek şirketin destek maliyetlerinden tasarruf etmesini sağlıyor.


Otokar'ın kurum içi portali: Portokar

Otokar, ideal bilgi erişim ortamına Portokar ile ulaştı; iş süreçlerini iyileştirmek, çalışan verimliliğini artırmak ve maliyetlerini düşürmek açısından önemli katkılar sağladı.

Koç Topluluğu bünyesinde Türkiye otomotiv sektörünün öncü firmalarından biri olarak faaliyet gösteren Otokar, Ar-Ge çalışmalarını kendisi gerçekleştirerek, kendi teknoloji, tasarım ve uygulamalarıyla 1963’ten bu yana müşterilerinin ihtiyaçlarına uygun özel çözümler sunuyor.

Sakarya’da 169.000 metrekarelik alana kurulu fabrikasında 1200’e yakın çalışanıyla faaliyet gösteren Otokar, ürettiği otobüsleri ve zırhlı araçları dünya piyasasına da sunuyor.

Otokar’ın Bilgi İşlem Yöneticisi Can Sevinç, Otokar’da Ar-Ge çizim sistemlerinden, finans otomasyona ve garanti süreçlerine tüm iş süreçlerinin mutlaka bir otomasyon sistemine bağlı olduğunu söylüyor. 1995 yılında uygulamaya koyduğu ERP sistemiyle Türkiye’deki ilk ERP uygulamalarından birini hayata geçiren Otokar, farklı iş süreçleri için lider firmaların dünyada kabul görmüş yazılım çözümlerinin yanı sıra kendi içinde geliştirdiği çözümleri de kullanıyor. Can Sevinç, bu bilgi işlem altyapısında Microsoft platform ve ürünlerinin önemli bir yer tuttuğunu belirtiyor: “Windows tabanlı; Microsoft Office’in ve veritabanında Microsoft SQL Server’ın Otokar’da iyi bir kullanım alanı var; mesajlaşma sistemimiz ise Microsoft Exchange Server.”

Can Sevinç, Otokar’da son 12 yıldır otomasyon sistemlerinin sayısıyla birlikte üretilen bilgi hacminin de sürekli arttığını, ayrıca organizasyonun büyüyüp çalışan sayısının arttığını vurguluyor: "Bunlara paralel olarak insanların bilgiye ve servislere erişiminde bazı çözüm ihtiyaçları doğdu. Bilgilerin farklı yerlerde bulunması ve farklı noktalardan ulaşılması erişim güçlükleri doğurdu. Bu durum bizi bilgiye daha iyi erişmek için bir çözüm arayışına yöneltti. Bu düşünceye paralel olarak da yeni bir portal inşası konusunu araştırmaya başladık."

Sultan VIP Otokar

Otokar yaptığı araştırmalar sonucunda Microsoft’un çözüm ortağı İnnova ile çalışmaya karar verdi. Can Sevinç İnnova hakkında sektörden çok olumlu geri dönüşler aldıklarını, İnnova’nın yaptığı tanıtımlarla ve Microsoft aracılığıyla firmayı daha yakından tanıdıklarını ve yaptıkları görüşmeler sonucunda Microsoft Office SharePoint Server 2007’de karar kıldıklarını belirtiyor.

Neden MOSS 2007?

Otokar’ın bir portal platformunu ASP, ASP.NET gibi araçlarla kendi içinde yazmayıp MOSS 2007’yi tercih etmesinin en büyük nedeni maliyet. Can Sevinç, özel bir çözümün maliyetinin yanı sıra dinamizm eksikliğinin bulunduğunu belirtiyor. Bu nedenle bir platform olarak istedikleri tüm özellikleri barındıran MOSS 2007 seçilmiş. Otokar, 2007 yılı içinde yeni bir ERP projesi gerçekleştirdiği için yoğun bir şekilde çalışan Bilgi İşlem departmanının portal projesini kısa bir sürede hayata geçirmesi gerekmiş. İnnova ile yapılan çalışma sonucunda MOSS 2007 portal projesi üç ay gibi kısa bir sürede hayata geçirilmiş.

Süreç iyileştirilmesi ve maliyet tasarrufu

Otokar İnsan Kaynakları departmanı kullanıcıların ihtiyaç duyabilecekleri tüm bilgileri Portokar üzerinden sunuyor. Ayrıca portal üzerinde sık sorulan soruların cevapları hazır olarak yer alıyor. Bu durum insan kaynakları ve bilgi işlem departmanlarının üzerindeki iş yükünü hafifleterek şirketin destek maliyetlerinden tasarruf etmesini sağlıyor. Portokar öncesinde şirket duyurularını çalışanlarına e-posta ile iletirken artık duyurular portal üzerinden yapılabiliyor. Örneğin 1 MB’lık duyuru farklı kullanıcıların sistemlerinde 300-350 MB yer işgal ederken artık portal üzerinde sadece 1 MB yer işgal ediyor.

350 kullanıcıya istekleri soruldu

Otokar’ın 350 civarında kullanıcısı bulunuyor. Projeye başlamadan önce yapılan kimlik çalışmasında kullanıcıların fikirleri alınmış. Bu aşamada “bilgiye hızlı erişim“ ve “dinamik bir tasarım“ en çok dile getirilen istekler olmuş. Otokar ilk etapta teknik kütüphanesini, kalite dokümanlarını, sayısal arşivini ve üretilen diğer dosyaları portale aktarmış. Kullanıcıların şirket ağındaki ortak alanlarda tuttuğu bazı Microsoft Office dosyaları hala bu alanlarda tutulmasına karşın Portokar üzerinden de erişilebiliyor. Şirket, yüksek maliyeti nedeniyle bazı farklı sistemlerinde bulunan verileri portal üzerine aktarmaktan vazgeçmiş. Ancak portal dışında olsalar bile bu veriler de indekslenerek aramalara dahil edilmesi sağlanmış. Otokar Portokar projesi İnnova ve Otokar’ın oluşturduğu 11 kişilik bir ekibin yönetiminde gerçekleştirilmiş. Can Sevinç, İnnova’nın deneyimi, profesyonelliği ve iş disiplini sayesinde başarılı, verimli ve keyifli bir çalışma gerçekleştirdiklerini belirtiyor. Otokar’ın İnnova işbirliğinde Microsoft Office SharePoint Server 2007 ile oluşturduğu Portokar portali, şirket çalışanlarının hacmi sürekli artan bilgilere daha hızlı ve daha kolay erişmesini sağladığı gibi, iş süreçleri yönetiminde ve kullanıcı verimliliğinde de iyileştirmeler sağladı.

Gelişmiş arama özelliği

Portokar, kullanıcıların bilgiye daha kolay ve daha hızlı erişebilmesi için gelişmiş navigasyon ve arama özellikleri sunuyor. 350 kişilik dinamik bir ekibin ve proje danışmanlarının birlikte çalıştığı, çok sayıda projenin eş zamanlı yürütüldüğü bu ortamda hehangi bir kullanıcı, bir proje sayfası açıp yetkilendirme yaptıktan sonra bilgileri proje katılımcıları ile paylaşabileceği gibi, bütün Otokar’a da açabiliyor. Portokar, MOSS 2007’nin versiyonlama ve kategoriler oluşturma özellikleri sayesinde bilgilerin kullanıcılara en güncel şekilde sunulmasına olanak tanıyor. MOSS 2007’nin sadece portal üzerindeki değil portal dışındaki sistemlerde yer alan bilgileri de indeksleme özelliği sayesinde bu bilgi kaynakları tanımlanarak tüm şirketteki veriler portal üzerinden aratılabiliyor.