İnnova'nın self servis cihaz pazarındaki lider markası Kiosk İnnova'nın web sitesine yönlendiriliyorsunuz...

www.kioskinnova.com

PayFlex Tahsilat Çözümleri

İnnova, PayFlex Collection ürünü ile bankalar, finans kuruluşları, telekom operatörleri için fatura tahsilatı ve ön ödemeli satış kanalı uygulaması sunuyor.

Levent Yağız

Finansal İşlemler Kıdemli Proje Yöneticisi

Bu konuda daha fazla bilgi almak için doğrudan çözüm danışmanımızla temasa geçebilirsiniz.

90 212 329 7315

Türkiye'de ve dünyada 35'in üzerinde banka ve finans kuruluşu, 15'in üzerinde telekom operatörü ve çok sayıda aracı kurum tarafından kullanılan PayFlex Collection bir taraftan hizmet sağlayıcı kurumların faturalı ve ön ödemeli sistemlerine entegre olurken, diğer taraftan da farklı ödeme kanalları ile bağlantı kurarak tahsilat ağının genişletilip geliştirilebilmesini sağlar. PayFlex Collection ürün ailesi altında Postpaid ve Pre-Paid olmak üzere farklı ürün mevcuttur.

PayFlex Collection temel özellikleri

  • Online tahsilat kanallarında oluşan yoğun işlem trafiğinde bile yüksek performans
  • Kurumsal ihtiyaçlara göre ölçeklenebilirlik
  • Farklı donanım ve veritabanı sistemleriyle uyum
  • Mevcut kurumsal uygulamalarla kolay entegrasyon
  • Faturalama sistemleri ve ödeme kanalları ile hızlı entegrasyon
  • Gelişmiş yönetim ve kullanıcı ekranları sayesinde, kolay kullanım ve yönetilebilirlik
  • Standart raporların yanı sıra kurumsal ihtiyaçlara özel rapor üretimi
  • Ağ operatörleri ve servis sağlayıcıların ihtiyaçlarına göre uyarlanabilme
  • Yeni fonksiyon ekleme imkânı veren modüler uygulama mimarisi
  • Birden fazla dil ve para birimi desteği
  • Tüm aboneler ve fatura üreticileri için tek merkezden destek
  • Sistem erişimi haklarına ilişkin esnek yapılandırma
  • Veri koruma ve güvenlik yönetimi
  • 7 gün 24 saat hizmet için güvenilir donanım ve ağ altyapısı

PayFlex Postpaid

Faturalı Abonelikler için Tahsilat Uygulaması

İşletmelerin nihai hedefi gelir üretmek ve bu geliri elde edebilmek için gerekli tahsilatı gerçekleştirebilmektir. Bu sebepledir ki tahsilat sistemleri herhangi bir operasyon zincirinde kurum için en kritik noktalardan birisi haline gelmektedir. Fonksiyonel, akıcı ve hızlı gerçekleşen bir tahsilat süreci ile sağlanan nakit akışı ise kurumlara rekabette büyük avantaj sağlamaktadır. Binler veya milyonlar seviyesinde abonelere hizmet sunan kurumlar için tahsilat işlemi daha da önem kazanmaktadır. Günümüzün rekabetçi ortamında aboneler ödemelerini çeşitli kanallardan, farklı konumlardan ve kendi tercih ettikleri yöntemlerle rahatça yapabilmeyi arzu etmektedir.

PayFlex Postpaid faturalı aboneler için tüm tahsilat işlemlerini yönetmeyi sağlayan benzersiz ve entegre bir yazılım platformu sunuyor. PayFlex Postpaid’in sağladığı online tahsilat ağı ile nakit akışları canlı olarak takip edilebilir ve bu sayede hem hizmet sağlayıcı kurum hem de tahsilat birimleri tarafında harcanan eforun önüne geçilerek operasyon giderlerinin düşürülmesi sağlanır.

Faturalı abonelerin hesabından ön ödemeli abonelerin hesabına GSM kredi transferinin yanı sıra tüm standart faturalı tahsilat işlemleri de PayFlex Collection yapısında desteklenmektedir:

  • Fatura Ödeme
  • İleri Ödeme
  • Parçalı Ödeme
  • Taksitli Ödeme
  • Doğrudan Borçlandırma Sistemi
  • Vergi Tahsilatı ve Bağışlar

PayFlex Pre-Paid

Ön Ödemeli Abonelikler için Tahsilat Uygulaması

Ön ödemeli abonelerin hakim olduğu mobil pazarlardaki işlem rakamlarındaki hızlı artışlar günümüzde de devam etmektedir. Bu nedenledir ki şirketler için de ön ödemeli işlemlerin tahsilat sürecinin verimliliği stratejik önem taşımaktadır. Bu işlemlerde operasyonel maliyetlerin düşürülmesi ile rekabette avantaj yakalanabilmesi hedeflenmektedir.

PayFlex Pre-Paid ürünü ile ön ödemeli abonelerin herhangi bir konumda ve istedikleri zamanda hatlarına kredi yükleyebilmeleri sağlanmaktadır. Diğer taraftan hizmet sağlayıcı kurumların da voucher basımı ve dağıtımı için harcadıkları bütçeleri geri kazanmaları sağlanmaktadır.
PayFlex Ön Ödemeli Yüklemeler ile aboneler sabit işlem noktalarından, açılış-kapanış saatlerinden, voucher kartlarından kurtulup kolayca erişebilecekleri kanallar vasıtasıyla kredi kartı, banka hesabı veya nakit olarak işlemlerini gerçekleştirebilmektedir. Hizmet sağlayıcı kurum tarafından bakıldığında ise sonuç, artan konuşma süreleri, müşteri memnuniyeti ve sadakati olmaktadır.

Bir hesaptan diğerine kredi transferi gibi dolaylı işlemlerin yanı sıra tüm temel ön ödemeli işlemler de PayFlex Kredi Yükleme ile sunulabilmektedir.

  • Paket Kredi Yükleme
  • Parçalı Kredi Yükleme
  • Eşik Değerinde Talimatlı Kredi Yükleme
  • Periyodik Olarak Talimatlı Kredi Yükleme

PayFlex E-Voucher

Pazarın talebi doğrultusunda veya ön ödemeli kredi yükleme işlemlerinin uygulanmasında teknik veya regülasyon açısından özel durumlar ortaya çıktığında voucher sistemleri sağlanabilmesi daha uygun servisler haline gelir. PayFlex E-Voucher bu gibi durumlarda gerekli altyapıyı sağlayarak ihtiyacı karşılayan elektronik finansal bir çözüm altyapısıdır. PayFlex E-Voucher’ın sunduğu elektronik ortam ile birlikte manuel işlemler ve lojistik operasyonlar ortadan kalkar. Sistem, hizmet sağlayıcı kurum ve satış noktaları arasında offline işlemlerin yerini alacak elektronik bir köprü oluşturur.
PayFlex E-Voucher sunduğu işlemler aşağıda listelenmiştir:

  • Manuel E-Voucher Satışı
  • Toplu E-Voucher Satışı
  • E-Voucher Aktivasyonu
PayFlex E-Voucher, abone ve kuruma olan faydalarına ek olarak bayiler, gişeler ve diğer tüm satış noktalarına güvenlik ve erişim kolaylığı sağlar.

Standart voucher operasyonlarında sıklıkla yaşanan sahtecilik, aynı voucher numarasının tekrar kullanılması gibi sorunlar E-Voucher çözümü ile ortadan kalkar, böylelikle satış işlemlerinde artış sağlanır.

Ayrıca fatura üreten ya da ön ödemeli satış gerçekleştiren tüm kuruluşların tahsilatlarını esnek ve güvenli bir altyapı ile gerçekleştirebilmeleri için ihtiyaçları olan İnnova yukarıdaki ürünleri merkezi bir altyapı üzerinden hizmet modeli ile de sunuyor. İnnova'nın tüm tahsilat çözümleri için geliştirdiği Ortak Tahsilat Merkezi hizmeti ile, düşük ilk yatırım maliyeti ve hızlı implementasyon avantajları ile kurumlar Türkiye'nin lider ödeme ve tahsilat platformu olan PayFlex'in sunduğu tüm imkanlara merkezi bir altyapı üzerinden de ulaşabiliyorlar.

Doğrudan Borçlandırma Sistemi

Bayilerinin faturalarını düzenli olarak tahsil eden kurumların tahsilat işlemlerine banka veya finans kuruluşları aracılığıyla üretkenlik ve esneklik kazandıran tahsilat sistemidir. Doğrudan Borçlandırma Sistemi ana firmanın tahsilat riskini ortadan kaldırır ve diğer taraftan da bayiler için esnek ödeme opsiyonları sunar. Bunun yanı sıra faturalar üzerinde erken ödeme indirimi, parçalı ödeme ve geç ödeme cezası tanımlanabilir.

Sistemin Ana Firmaya Sağladığı Faydalar

  • Zamanında gerçekleşen tahsilatlar
  • Operasyonel iş yükünü ve riski ortadan kaldıran iş modeli
  • Offline süreçlerde kontrol ve güvenlik
  • Otomatik gerçekleşen finans ve muhasebe işlemleri
  • Ödeme performansları ve risk analizlerinin online ya da offline olarak raporlanması

Sistemin Bayilere Sağladığı Faydalar

  • Takip gerektirmeyen ödeme işlemleri
  • Finansal işlemler için maliyet tasarrufu
  • Kredi hesaplarında rekabetçi oranlar
  • Ödeme işlemlerinin seçeneklendirilebilmesi
  • Bankanın sağladığı valör seçenekleri ile ödemeleri esnekleştirebilme

BİZİM İÇİN NE DEDİLER?

"MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ İÇİN FATURA ÖDEMELERİ, ÖZELLİKLE DE TALİMATLI FATURA ÖDEMELERİ OLDUKÇA KRİTİK BİR NOKTA. PAYFLEX COLLECTION SAYESİNDE MÜŞTERİLERİMİZE BU HİZMETİ GÜVENLE VEREBİLİYORUZ."

Murat Atanak
Kuveyt Türk Bilgi Teknolojileri
Uygulama Geliştirme ve Destek Müdürü

BAŞARI ÖYKÜSÜ
Kuveyt Türk Tahsilat Sistemi

PayFlex Cloud Utility Hub

Bilgi teknolojileri dünyasını değiştiren bulut altyapısı, İnnova’nın PayFlex platformu ile fatura tahsilatında yeni bir dönem başlattı. BT birimlerine ek yük getiren; vergi ödeme, fatura tahsilatı, kontör yükleme ve bağış gibi finansal işlemleri bulut ortamına taşıyan İnnova, PayFlex Cloud Utility Payment Hub (PayFlex Cloud) çözümüyle bankaların altyapı ve operasyon maliyetlerini önemli ölçüde düşürür.

Yıllardır pek çok banka ve finans kuruluşu tarafından tercih edilen PayFlex çözümüne artık Türkiye’nin en gelişmiş veri merkezi Türk Telekom IDC içerisinde yer alan ‘PayFlex Cloud’ üzerinden erişilebiliyor. Bulut teknolojisi ile finans kuruluşlarına daha düşük maliyetlerde çalışma imkânı sunan PayFlex Cloud hizmeti, en üst seviyede veri güvenliği ve 7 gün 24 saat hizmet garantisi ile sağlar.

İhtiyaca göre şekillenen çözüm

İnnova, ödeme ve fatura işlemlerine yönelik PayFlex Cloud Utility Payment Hub (PayFlex Cloud) çözümünü bulut tabanlı bir hizmet olarak kurumlara sunar. Bankalar başta olmak üzere fatura ve ödeme işlemleri gerçekleştiren tüm işletmeler, altyapı ve işletme maliyetlerini azaltarak müşterilerine en iyi hizmeti en düşük maliyetlerle götürme imkânına kavuşur.

Azalan entegrasyon maliyetleri: PayFlex Cloud her kurumun kendi özel bağlantısı ile fatura tahsilatı yapar. Çözüm, bu farklılıkları en aza indirerek her kurumun aynı görünmesini sağlayan PayFlex Payment API ile kurum eklemelerinin maliyetini bankalar ve tahsilat işletmeleri için en aza indirir.

Sürekli yüksek performans: PayFlex Cloud’ın performansı, operasyon ekibi tarafından sürekli takip edilir ve raporlanır. Güncel teknoloji yatırımları yapılarak sistem performansı sürekli en yüksek düzeyde tutulur. Kurumların devamlı en güncel, en hızlı uygulamaları kullanması sağlanır.

Daha az işletme yükü: Fatura tahsilatı için gerekli mutabakatlar ve benzeri operasyonlar, otomatik sistemler ve operasyon ekibi tarafından gerçekleştirilir. Sürekli raporlama ve online takip sistemleri ile sorunlar henüz ortaya çıkmadan tespit edilerek çözüme kavuşturulur. Kurum eklemeleri, kesintisiz olarak yapılarak, operasyonel yükler en aza indirilir.

Tam güvenlik: Türk Telekom Veri Merkezi üzerinden sunulan PayFlex Cloud, kurum bağlantılarının tamamını kapalı devre iletişim ağı içerisinde kurar. İnternet ortamına kapalı olarak çalışan sistem sürekli takip edilerek uçtan uca güvenlik sağlanır.

Fatura ve ödeme işlemleri için yatırım yükünü ortadan kaldıran bulut tabanlı çözüm

Güçlü altyapı, güvenilir hizmet...

Tamamen İnnova tarafından geliştirilen PayFlex Cloud, müşterisine işlem merkezi hizmetleri götüren tüm kurumlar için en uygun çözümleri sunar. Ön ödemeli abone, fatura, vergi ve mutabakat işlemleri, talimatlı işlemler ile EFT-Virman konusundaki tüm ihtiyaçlara cevap veren eksiksiz çözümler, Türk Telekom’un Türkiye’nin tek TIER3 sertifikalı veri merkezi üzerinden sunulurken her kurum, ihtiyaç duyduğu çözümleri kiralayarak kullanır. Böylece kurum, yazılım, kurulum, bakım ve işletme giderlerinden tasarruf sağlar ve kazancını artırır.

‘0’ altyapı yatırımı

Türkiye’nin, bulut üzerinden bu alanda sunulan ilk çözümünü (PayFlex Cloud) sağlayan İnnova sayesinde kuruluşlar; donanım, lisanslama, iletişim altyapısı, insan kaynağı, bakım ve operasyon giderlerinden tasarruf sağlayarak, işlemleri daha hızlı ve güvenli bir şekilde gerçekleştirir. Bulut teknolojilerinin sunduğu avantajlar sayesinde bu çözüm yeni özellikler ve güncellemeler ile sürekli geliştirilebilir.

İnnova markalı bu çözüm, atıl teknoloji yatırımlarının ve operasyonel süreçlerin önüne geçmeye yönelik bulut altyapısı sayesinde kurumların maliyetlerini düşürerek verimliliğini artırmayı hedeflerken, kurumsal kaynakların daha verimli kullanılmasını sağlar.

KULLANIM ALANLARI

1. Ön ödemeli işlemler:
  • Müşteri sorgulama
  • Paket sorgulama
  • Ödeme bildirimi
2. Fatura işlemleri:
  • Müşteri sorgulama
  • Borç sorgulama
  • Borç Ödeme
  • Borç ödeme iptali
  • Ödeme bildirimi
  • Ödeme iptal bilirimi
  • Borç dosyası yükleme
  • Ödenmiş fatura bildirimi
3. Vergi ödeme:
  • Vergi sorgulama
  • Vergi ödeme
  • Vergi ödeme iptali
  • Vergi mutabakatı
4. Mutabakat:
  • - İşlem mutabakatı
  • İşlem iptal mutabakatı
  • Talimat mutabakatı
  • Talimat iptal mutabakatı
  • Mutabakat durum listeleme
5. Talimatlı işlemler:
  • Müşteri sorgulama
  • Müşteri talimat bilgisi listeleme
  • Talimatlı borç sorgulama
  • Talimat bildirimi
  • Talimat iptali
  • Talimatlı ödeme bildirimi
  • Talimatlı ödeme iptal bildirimi
6. EFT-Virman:
  • Kurum hesap numarası yönetimi
  • Çeşitli parametrelere göre hesap numarası ayrımı
  • Banka-Kurum Virman-EFT kural yönetimi
  • Banka-Kurum arası Virman-EFT işlemi
Türkiye'de ve dünyada 50'den fazla kuruluş, tahsilat işlemleri konusunda İnnova çözümlerini tercih etti.

TAHSİLATINI GERÇEKLEŞTİRDİĞİMİZ KURUMLAR

PAYFLEX COLLECTION ÇÖZÜMÜNÜ TERCİH EDEN KURULUŞLAR:

ING Bank İş bankası Kuveyttürk Moldcell ÖSYM PTT RBS Şekerbank Societe Generale T-bank Vakıfbank Yapı Kredi Abank Akbank Anadolu Bank Avea Azercell Bank Asya Bank Pozitif Bilyoner Citi Denizbank Burgan Bank Fortis
"PAYFLEX İLE GERÇEKLEŞTİRDİĞİMİZ HIZLI, ESNEK VE GÜVENLİ ELEKTRONİK TAHSİLAT SİSTEMİ PAYFLEX COLLECTION, KURUMUMUZ AÇISINDAN HIZ, VERİMLİLİK, MALİYET AVANTAJI VE STANDARDİZASYON SAĞLIYOR."

Ragıp Gürkan
ING Bank Bilgi Teknolojileri
Yazılım Geliştirme Müdürü

BAŞARI ÖYKÜSÜ
ING Bank Tahsilat Sistemi

Son yıllarda tüm sektörlerde başlayan dijital dönüşüm, Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından ortaya konan mevzuat değişiklikleriyle destekleniyor. Belirli kurumların E-Fatura, E-Defter ve E-Arşiv gibi sistemler ile faturalama süreçlerini kâğıtsız ortama hızla aktarmaya başlamasının ardından şimdi de Yeni Nesil Ödeme Kaydedici Cihaz (Yeni Nesil ÖKC) sayesinde perakende sektöründe GİB ile iletişim ve ERP entegrasyonu güçleniyor.

Yeni Nesil Ödeme Kaydedici cihazlarının kullanımının zorunlu hale gelmesi, PayFlex Payment Suite ailesine yeni bir çözümün daha katılmasını sağladı. İnnova’nın ödeme ve tahsilat sistemleri alanındaki tecrübesi ve bilgi birikimiyle tasarlanan yeni PayFlex ASA (Akıllı Satış Asistanı) çözümü, söz konusu cihazlarından yapılacak satış işlem bilgilerinin anlık olarak kurumun kullandığı ERP sistemine aktarılmasını sağlıyor. Böylece kurumlar, markalarına ait mağaza ve şubelerin tamamında gerçekleştirilen satış işlemlerini ERP sistemi üzerinden görüntüleyebiliyor ve kolayca yönetebiliyor.

Yeni Nesil Ödeme Kaydedici Cihaz’lar, PayFlex ASA sayesinde ERP sistemlerine kolayca entegre oluyor, satış işlemleri ERP sistemlerine anlık olarak iletiliyor.

PayFlex’in ASA çözümü ile tahsilat süreçlerini kendi ERP sistemleri üzerinden kolayca yönetebilen kurumlar, aynı zamanda mevzuatın kendilerine yüklediği sorumluluğu da eksiksiz bir şekilde yerine getiriyor.

ÖKC-ERP Entegrasyonu

Yalnızca yeni nesil ÖKC kullanması zorunlu olan kurumların değil, bu cihazları kurumda kullanılan ERP sistemlerine entegre etmek isteyen tüm kurumlar için uygun bir çözüm olan PayFlex ASA onların; tahsilat, ürün, stok, sipariş, banka ve slip yönetimi gibi tüm süreçlerini tek merkezden yönetebilmelerine olanak sağlıyor. Böylece ÖKC, ERP sisteminin bir parçası olarak yönetimi çok daha kolay bir süreç haline geliyor.

Sistem nasıl çalışıyor?

Yeni nesil ÖKC kullanımının başlamasıyla beraber perakende satış yapılan mağazalarda kredi kartı ile yapılan tüm tahsilatlar bu cihazlar üzerinden bankalara ve GİB sistemlerine ulaşıyor. Müşterilere verilen yazar kasa fişleri ve tüm bilgi fişleri yine bu cihazlar tarafından üretilirken, bu cihazlar üzerinden yapılan tahsilatların yönetimi, kurumda kullanılan ERP sistemleri ile iletişim kurarak bilgi paylaşımı yapabiliyor. PayFlex ASA da olarak bu noktada devreye giren bir çözüm olarak ön plana çıkıyor. Üstelik bu sistem, tahsilat aşamasında son kullanıcıya verilen bilgi fişlerinin yönetimini sağlayarak fişle beraber kampanya mesajlarının da verilebilmesini sağladığından kâğıt sarfiyatı da önemli ölçüde azalıyor.

AVANTAJLAR

  • ERP ile tam entegrasyon
  • ÖKC’nin tamamını tek merkezden yönetebilme
  • Sliplerin daha etkin kullanılabilmesi
  • Stok kontrolü
  • Kağıt tasarrufu
  • Portal ekranları üzerinden raporlama imkanı

ÖZELLİKLER

  • Banka Yönetimi: Tahsilat kredi kartıyla gerçekleşecekse, ön tanımlı banka yerine farklı bankalardan tahsilat yapma imkânı sağlayan banka yönetim özelliği.
  • Slip Mesaj Yönetimi: Tahsilat sonrası ÖKC’den çıkacak bilgi fişinde yer alacak bilgileri düzenleme ve müşteriye kampanyalara dair bilgi sunma özelliği.
  • Ürün Listesi Yükleme: Satış işleminin ÖKC üzerinden başladığı senaryo için, ürünlerin önceden ÖKC’de tanımlanmış olma zorunluluğu nedeniyle ürün listesinin ERP’den alınıp ÖKC’ye yüklenmesi özelliği.
  • ERP Terminal – ÖKC Eşleştirme: Birden fazla ÖKC cihazı ve ERP terminali kullanan mağazalarda terminal – cihaz eşleştirme özelliği sayesinde tahsilatlar, işlemin gerçekleştiği ERP terminaline bağlı cihaz üzerinden yapılabilir.
  • Stok Kontrol: Satışı yapılan ürün stoklu bir ürünse ERP’ye stoktan düşme için bilgi sunma imkânı. Bu sayede mağazalar stoklarının her zaman güncel olduğundan emin olabilir.