İnnova'nın self servis cihaz pazarındaki lider markası Kiosk İnnova'nın web sitesine yönlendiriliyorsunuz...

www.kioskinnova.com

SAP S/4HANA

S/4HANA, insanları ve yazılım teknolojilerini bir araya getirerek gerçek zamanlı, birbiriyle bağlantılı ve basit iş süreçleri tasarlamaya imkan tanıyor.

SAP, benimsediği "sadeleşme" vizyonu doğrultusunda, şirketlerin günden güne daha fazla dijitalleşen ve sürekli bağlantı halindeki bir dünyadaki ihtiyaçlarına en yalın çözümler sunmayı hedefliyor. S/4HANA ise tüm bu yalın ve basit çözümleri hayata geçirebilmek amacıyla pazara sunulmuş iş uygulamaları platformu olarak karşımıza çıkıyor.

SAP’nin iş süreçlerini basitleştiren ve hızlandıran yeni nesil kurumsal kaynak planlama ürünü olan S/4HANA, HTML5 tabanlı Fiori adında yepyeni bir arayüzle kullanılacak olan basite indirgenmiş veri modellerini içeren yeni bir dünya. İş süreçlerinin hızlandığı, verilerin tek bir çatı altında toplandığı gerçek zamanlı yeni nesil yapısı ile S/4HANA, SAP’nin devrim niteliğindeki en yeni imzası olma iddiasını taşıyor.

Dijitalleşme son hızla yayılıyor

Son dönemde yaşamakta olduğumuz dijital dönüşüm doğru değerlendirildiği takdirde sadece bireylere değil kurumlara da göz ardı edilemeyecek bir takım fırsatlar sunuyor. Büyük veri, bulut bilişim, nesnelerin interneti, sosyal ağlar, iş ağları ve bağlantı ekonomisi gibi kavramlar bu dönüşümün yapıtaşları olarak karşımıza çıkıyor. 2020 yılı itibariyle 50 milyar cihazın internete bağlı olacağı, hâlihazırda 1,3 milyar kişinin sosyal ağlar üzerinden haberleştiği, bugüne kadar üretilmiş olan tüm verinin yüzde 90'nının son iki yılda üretildiği bir dünyada yaşıyoruz.

SAP’nin son dönemde benimsediği "Sadeleşme" vizyonu doğrultusunda S/4HANA; şirketlerin bu şekilde günden güne daha da fazla dijitalleşen ve sürekli bağlantı halindeki bir dünyadaki ihtiyaçlarını karşılayabilmek ve aynı zamanda bunu karmaşıklığa imkân vermeden yalın ve basit bir şekilde yapabilmeleri adına pazara sunuldu. Sürdürülebilir büyüme ve rekabette fark yaratabilmek için, kişilerin ve kurumların işlerini sadeleştirip fazla yüklerinden kurtularak hayatına devam edebilmesi çok önemli. S/4HANA, insanları ve yazılım teknolojilerini bir araya getirerek gerçek zamanlı, bağlantılı ve basit iş süreçleri tasarlamaya olanak sağlıyor.

SAP, yeni nesil kurumsal kaynak planlama ürünü S/4HANA ile iş süreçlerini basitleştiriyor ve hızlandırıyor.

Büyük yardımcı: S/4HANA

Bir BT yöneticisi açısından bakıldığında S/4HANA, bir bellek-içi uygulama platformu olan SAP HANA'ya özel ve optimize şekilde geliştirildiğinden, normal bir veritabanına oranla 10 kata varan daha az veri büyüklüğüne sahip. Veri izinin küçük olması sayesinde daha az depolama alanı, daha kısa yedekleme süreleri ve daha hızlı test etme imkânı sunuluyor.

Benzer şekilde SAP HANA sayesinde, normal bir veritabanı üzerinde koşan SAP ERP uygulaması ile kıyaslandığında indeks ve toplam tablolarına ihtiyaç duyulmadığından çok daha basit bir veri modeli sunuluyor. Basit veri modeli sayesinde, sistem yönetim ekiplerinin periyodik olarak yapmaları gereken tablo istatistik ve indeks güncellemeleri gibi hataya açık işlemlerin yapılmasına gerek kalmıyor. S/4HANA; işletmelerin gerçek zamanlı olarak çalışabilmeleri felsefesi üzerine geliştirildiğinden, OLTP ve OLAP işlemlerini aynı sistemde gerçekleştirebiliyor. Böylece ERP sistemleri ile veri ambarı sistemleri arasında yapılması gereken entegrasyon ihtiyacını büyük oranda ortadan kaldırıyor.

İnnova deneyimi ile S/4HANA

SAP’nin ‘Gold’ seviyesinde iş ortağı olan İnnova, tüm SAP çözümleri gibi S/4HANA’da da deneyimini müşterilerine aktarıyor. SAP’nin en yüksek seviyedeki kanal iş ortağı (SAP Gold Partner) olan İnnova, SAP ekosistemini oluşturan pek çok ürün ve çözümde olduğu gibi S/4HANA’da da tüm hizmetleri uçtan uca sunuyor.

S/4HANA NE SUNUYOR?

  • Simplification:Harvard Business School'un yapmış olduğu Global Simplicity Index raporuna göre dünyadaki ilk 200 küresel şirketin, karmaşıklığın (complexity) sebep olduğu görünmeyen maliyetlerden dolayı toplam 237 milyar dolar kaybettiği belirtiliyor. S/4HANA; tamamen bellek-içi (in-memory) çalışan SAP HANA platformu ve SAP'nin yeni nesil kullanıcı ara yüzleri olan SAP Fiori üzerinde geliştirildi. Bu sayede hem teknik olarak veritabanı seviyesinde, hem de üzerinde tasarlanan iş modelleri anlamında çok daha basit bir yapıya sahip.
  • Entegrasyon:Klasik ERP yaklaşımı; öncelikli olarak şirketlerin finans, lojistik, insan kaynakları ve satış gibi iç süreçlerinin entegre yönetilmesini sağlıyor. Ancak bugünkü pazar koşullarında şirketlerin iç süreçlerinin verimli olarak işlemesi, dış dünya ile entegre olma derecesi ile doğru orantılı olarak değişiyor. Örneğin sosyal ağları kullanarak müşterileri hakkında daha fazla bilgi sahibi olan bir şirket satış ve pazarlama süreçlerini buna göre optimize edebiliyor. Bu noktada; S/4HANA'nın sağladığı en önemli fayda büyük veri, nesnelerin interneti, iş ağları ve sosyal ağlar gibi entegrasyon ihtiyaçlarını tek bir ortam üzerinden sunabilecek özellikler ile gelmesi.
  • Karar Verme Yetkinliği:Harvard Business Review'ın yaptığı bir araştırmaya göre alanında lider olan küresel firmaların yüzde 70'i finans, müşteri ve tedarikçi verilerine gerçek zamanlı olarak erişiyor. Bu sayede de gelir ve giderlerini anında görerek, müşteri davranışlarındaki değişikliklere en hızlı şekilde yanıt vererek ve tedarik etmeleri gereken bir malzemeyi en ucuz şekilde satın alabiliyorlar. Bu noktada S/4HANA, şirketlerin veriyi ihtiyaç duyulduğu anda gerçek zamanlı olarak ve mobil cihazlar, PC ve web başta olmak üzere istenilen en uygun ortamdan tüketebilmelerini mümkün kılarak karar destek süreçlerinin en verimli şekilde yürütülmesini sağlıyor.