İnnova'nın self servis cihaz pazarındaki lider markası Kiosk İnnova'nın web sitesine yönlendiriliyorsunuz...

www.kioskinnova.com

TAV EBS R12 Yükseltme Projesi

TAV, Oracle E-Business Suite'nin R12 sürüm yükseltme projesi için İnnova danışmanlığını tercih etti.

TAV Havalimanları ve grup bünyesindeki 19 şirket, iş süreçlerini daha verimli hale getirmek, operasyonel süreçlerinin otomasyonunu sağlamak, finansal ve operasyonel kontrollerle ilgili riskleri azaltmak için Oracle E-Business Suite (Oracle EBS) kullanıyor. ERP uygulamaları kapsamında, yurtiçinde ve yurtdışında 13 modül kullanan TAV; muhasebe, gelirler, hazine, bütçe, satın alma, stok, insan kaynakları ve finansal raporlama gibi pek çok iş sürecini Oracle EBS üzerinde yönetiyor.

TAV’da Oracle EBS uygulamaları 16 farklı sistem ile entegre bir şekilde çalışır durumda... Türkiye’de 10, yurtdışında bir banka ile çift taraflı nakit yönetimi entegrasyonu bulunan TAV, operasyonların yanı sıra planlama, konsolidasyon ve raporlamada da Oracle ürün ailesinden Hyperion ile hem bütçeyi yönetebiliyor, hem de fiili raporlamaları hızlı ve güvenilir bir şekilde üretebiliyor.

Firma TAV
Çözüm Oracle EBS Sürüm Yükseltme
Sektör Üretim ve Hizmet

Sürekli büyüyen bir grup olan TAV’ın ERP kapsama alanı sürekli genişliyor, yeni şirketler kuruluyor. Dolayısıyla kurum içerisinden sürekli yeni modüller talep ediliyor ve entegrasyon haritası genişliyor. Kapsama alanı hızla genişleyen TAV, yeni yatırımlarını Oracle’ın en son sürümüne yapmayı, R12 ile gelen işlevsellikten faydalanmayı tercih etti. Belirledikleri yöntem ve kapsamda onlara en uygun çözümü sunan İnnova ile çalışma kararı aldı.


“Upgrade tecrübesi kurumlara kaynaklarda yazmayan çok önemli kazanımlar sağlıyor”

Grubun büyümesiyle iş birimlerinin taleplerini karşılayabilmek için Oracle EBS üzerinde çok sayıda ek geliştirme yapan TAV, 2011 yılında, gerek mevcut versiyonun ‘premier support’ dışına çıkması, bakım ve destek maliyetlerinin yükselmesi, gerekse de 1 Temmuz 2012’de şirketlere ek yükümlülükler getirmesi beklenen
(o dönemde) ‘Yeni Türk Ticaret Kanunu’nun etkisiyle, Oracle R12 yükseltmesini 2012 yol haritasına aldı.

Finans, lojistik ve İK için ek özellikler...

TAV Bilişim Hizmetleri Kurumsal Kaynak Planlama Sistemleri Müdürü Burcu Par Güler, projede temel hedeflerinin, hem teknolojik açıdan, hem de mevzuat açısından bir gereklilik olan Oracle sürüm yükseltme projesinin, belirlenen bütçe ve zaman takvimine uygun olarak, mevcut süreç ve entegrasyonları kesintiye uğratmayacak şekilde canlıya geçişini sağlamak olduğunu belirtti. TAV’a özel geliştirilen uygulamaların envanterinin belirlenmesi ile işe başladıklarını söyleyen Güler, bunlar arasında devre dışı bırakılabilecekleri ve yeni versiyon ile karşılanabilecekleri tespit ettiklerini, R12 fark eğitimleri sonrasında süreç sahipleri ile iş süreçlerine katkı sağlayacak yeni fonksiyonları projeye dahil etme kararı aldıklarını belirterek, proje sayesinde; finans, lojistik ve İK süreçleri ile ilgili çok sayıda yeni işlevi kullanır hale getirdiklerine dikkat çekti.

TAV Bilişim Hizmetleri Kurumsal Kaynak Planlama Sistemleri Müdürü Burcu Par Güler ve İnnova İş Çözümleri Proje Yöneticisi Barış Ergün

Türkiye’deki ilk R12 yükseltme projesi...

Güler, “2011 yılında ABD’de gerçekleştirilen Oracle OpenWorld etkinliğinde, R12 geçişinde bizim için uygun olan yöntemin sürüm yükseltme (upgrade) olduğuna kanaat getirmiştim. Ancak 2012 yılı başında Türkiye’de halihazırda böyle bir yükseltme projesi gerçekleşmemişti. Bunun için bize sundukları önerileri, projeyi şekillendirme ve kaynak planlaması konusundaki yaklaşımları ile, belirlediğimiz yöntem ve kapsamda bize en uygun çözümü sunan İnnova ile çalışma kararı aldık” dedi. Projenin, TAV ERP ekibi ile İnnova danışmanlarının aylar boyunca bir arada çalışmalarını gerektiren bir proje olduğunu hatırlatan Güler, bu uyumun yakalanmasının ve hedef birliği sağlanabilmesinin projemizin başarısında önemli bir etken olduğunu düşündüğünü vurguladı.

TAV’ın R12 projesi yurtdışına uzanıyor

Hızlı büyüyen bir gruba destek verdikleri için TAV grubunun ERP haritasının gün geçtikçe genişlediğine dikkat çeken Burcu Par Güler, geçtiğimiz yıl Medine’deki iki şirketlerinin ERP kurulumlarını R12 versiyonunda yaptıklarını söyleyerek, “Önümüzdeki yıl hedeflerinde Tunus’taki iki şirketimizin de versiyonunu R12’ye yükseltme var. Böylece hem mevcut şirket ve uygulamaları en güncel versiyona yükseltmiş, hem de yeni kurulumlarımızda R12 versiyonu kullanarak standardı sağlamış olacağız” dedi.

“12.1.3 sürümü çok daha tutarlı”

R12’deki 12.1.3 versiyonunun önceki R12 versiyonlarına göre hatalardan arındırılmış, varsa da hataları ve çözümleri bilinen daha tutarlı bir versiyon olduğunu düşündüğünü kaydeden Güler, “Extended support süresi tamamlanmadan önce sürüm yükseltme işlemi yapılmalı... Potansiyel yatırımların yeni versiyon üzerine inşa edilmesinin uzun vadede bakım maliyetleri ile uyarlamalar için R12 geçişindeki danışmanlık süre ve maliyetlerini azaltacağını düşünüyorum” dedi.

“Ek geliştirme envanterini belirleyin”

Burcu Par Güler, sürüm yükseltme projelerinin başarısında proje başlangıcında ek geliştirme envanterinin net olarak belirlenmesi gerektiğini söyledi ve ekledi: “Biz bu envanteri projeye başlamadan önce yüzde 95 oranında belirlemiştik. Yine de projeye başlarken belirleyemediğimiz ek geliştirmeler ve yıl içinde değişiklik gösteren süreçlerin R12 adaptasyonunda, İnnova bizimle uyum içinde çalıştı. İnnova, süreçlerimizde iyileştirme sağlayabilecek konularda bize gerekli kaynakları sunmak konusunda istekliydi.”

R12 geçişinin, Oracle EBS uygulamalarını kullanan şirketler için kaçınılmaz gibi göründüğünü dile getiren Güler, “Projenin başarısı için doğru zamanda doğru yönteme karar vererek ilerlemek gerekiyor. Upgrade düşünen firmalara, bizim yaptığımız gibi proje başlangıcında ek geliştirme envanterini iyi belirlemelerini, süreç sahiplerini projenin ilk gününden itibaren sürece dahil etmelerini öneririm. İyi hazırlanmak, riskleri bilmek ve yönetebilmek, projenin her aşamasını iyi planlamak bu projenin başarı anahtarları olacaktır” dedi.

Upgrade tecrübesinin, bunu gerçekleştiren firmalara, kaynaklarda yazmayan çok önemli kazanımlar sağladığına dikkat çeken Güler, “Bunun için Oracle ekosistemi dahilindeki danışman ve müşteri firmaların bilgi ve tecrübe paylaşımlarının, upgrade projelerinin başarılarına önemli katkı sağlayacağını düşünüyorum” dedi ve sözlerini şöyle noktaladı: “Projemize gösterdikleri özen ve işbirliği için İnnova yönetimine ve projede görevli tüm danışmanlara teşekkür ediyorum.”