İnnova'nın self servis cihaz pazarındaki lider markası Kiosk İnnova'nın web sitesine yönlendiriliyorsunuz...

www.kioskinnova.com

TAX FREE ZONE ile 'Tax Free Sistemi'nde Yeni Dönem

Türkiye'de ikamet etmeyen insanların alışverişlerinde ödemiş oldukları KDV'nin bir kısmının geri iadesini sağlayan Tax Free sistemi, İnnova’nın yazılım ve donanım desteğiyle artık daha kullanışlı.



Bir ülkeye gezi amaçlı ya da farklı bir amaçla gittiğinizde, ticari olmamak şartı ile yapacağınız alışverişlerden devlete ödenen verginin bir kısmını ülkeden ayrılırken geri almanızı sağlayan bir sistem olan Tax Free üzerine faaliyet gösteren Tax Free Zone, Tax Free sektörünün önemli oyuncularından bir tanesi. Söz konusu sistemin hem yerli perakendeciye hem de yolcuya çeşitli faydalar sağladığını fark ederek bu alanda yatırım yapmaya karar veren Tax Free Zone, sunduğu hizmet altyapısı için İnnova’yı tercih etti. Bugün 8 ayrı noktada günde 500'e yakın kişiye hizmet veren Tax Free Zone, uzun süre kuyrukta bekleme işlemini rafa kaldırıyor ve İnnova’nın sağladığı yazılım alt yapısı ile vergi iade süreçlerindeki işlemler 3 kat daha hızlı gerçekleştiriyor.

Firma Tax Free Zone
Çözüm Vergi İade Uygulaması
Sektör Üretim & Hizmet

Özellikle havalimanı ofislerinde oluşan uzun kuyruklar ve yavaş ilerleyen süreçler sebebi ile bir dönüşümün gerekliliğini fark eden Tax Free Zone, İnnova ile adım attığı bu dönüşüm ile daha önce entegrasyona ve yeni geliştirmelere imkân vermeyen programlarda takip edilen vergi iade işlemlerini artık çok daha dinamik bir altyapı ile eskisinden daha hızlı bir şekilde gerçekleştirerek müşterilerine katma değer sağlıyor.

Yazılım süreçleri İnnova’ya emanet

Tax Free sektörüne girdikten sonra sürecin en önemli kısmının yazılım olduğuna kanaat getirdiklerini ve bununla alakalı kapsamlı bir araştırmanın ardından İnnova ile yollarını birleştirdiklerini dile getiren Tax Free Zone Genel Müdürü E. Erman İpci, bu işbirliğinin önemini şu sözleriyle ifade ediyor:

“Yatırıma karar verdiğimizde bu işin en önemli unsurunun yazılım olduğunu anladık. Bununla alakalı kendimiz bir ön çalışma yaptık. Daha sonra yazılımı yaptıracağımız kurum ile alakalı bir Ar-Ge çalışması yapmaya başladık. Tabii bununla beraber kısa vadeli bir planlamaya göre değil; uzun vadede, 5-10 senelik bir süreçte neler yapacağımızı, ihtiyaç ve hedeflerimizin de neler olacağı gibi konuları belirlemeye başladık. e-fatura, e-fiş’e yönelik ihtiyaçlara çözüm üretebilecek, kiosk hizmetleri sunabilecek, gelişen teknoloji ve trendleri yakından takip eden bir firma arayışındaydık. Bu noktada ihtiyacımız olan yazılımı ve aynı zamanda altyapılarının büyüklüğü sayesinde donanımı da bize verebilecek olan İnnova ile yollarımız kesişti ve beraber yürümeye başladık. Yaklaşık 6 aylık bir ön çalışmanın ardından ihtiyaçlar ışığında geliştirdiğimiz yazılım faaliyete geçti. Değişen yasal düzenlemelere göre yeni geliştirmeler yaparak ve ortaya çıkan ihtiyaçlara uygun özellikler ekleyerek devam ediyoruz.”

Uzun süre kuyrukta beklemeye son

Tax Free sisteminin kişilere maddi anlamda sunduğu önemli avantajlar olmakla birlikte sistemdeki bazı eksikliklere dayalı sorunlar gündeme gelebiliyor. Bunlardan biri ve belki de en önemlisi altyapı, yazılım ve buna paralel doğan hizmet noktasındaki hız ve verimlilik sorunu…

Tax Free noktalarında vatandaşın memnuniyetini artırmak adına sektöre iddialı bir giriş yaparak adından söz ettiren Tax Free Zone’un Genel Müdürü E. Erman İpci, proje öncesindeki durumlarını; “Sektöre girerken araştırma yaptığımızda kişilerin önemli bir bölümünün vakitlerinin sınırlı olması ve fazla beklemek istememeleri nedeniyle iadelerini almaktan vazgeçtiklerini gördük. Biz de Tax Free Zone olarak tam da bu noktada süregelen aksaklıkları çözmek adına bu işlemlerin çok daha kısa ve zahmetsiz çözülmesi gerektiği kanaatindeydik. Tüm altyapımızı da buna göre oluşturarak Tax Free sektörüne adım attık.” sözleriyle ifade ediyor.

Tax Free Zone ve İnnova ekipleri bir arada.


Minimum hata maksimum performans

İnnova ile geliştirilen ve Tax Free sektörüne yeni bir soluk getiren projenin kazanımlarını anlatan Tax Free Zone Genel Müdürü E. Erman İpci, konuşmasında özellikle şu noktalara değiniyor:

“Öncelikle havalimalarının en merkezi noktalarında ofisler açtık. Akabinde yazılımda hem barkod sisteminin hem de operatörün daha az veri girerek mümkün olduğunca daha hızlı bir şekilde iadeyi yapabilmesini amaçladık. Bu kapsamda geliştirdiğimiz altyapımız sayesinde şu an eskiye kıyasla 3 kat daha hızlı işlem yapabiliyoruz. Bu sayede müşteri memnuniyet oranlarımızı da artırmış olduk. 2017’nin ilk ayları itibariyle İnnova sistemi ile 8 farklı noktada çalışıyoruz ve yaklaşık olarak günde 500'e yakın kişiye hizmet veriyoruz. Bu süreçte de en önemlisi minimum operatör ve minimum kullanıcı hatası ile ilerliyoruz. Ayrıca bir nokta daha var. O da almış olduğumuz verileri turistlere satış yapan üye firmalarımıza ileterek pazarlama anlayışımıza bir farklılık getiriyoruz. Müşterilerimizin beklentileri doğrultusunda, yeni iş modelleri oluşturmalarını sağlayabilecek bilgiler ile onların farklı verilere ulaşmalarını ve bunları analiz etmelerini sağlıyoruz. Belki de en önemlisi hangi ülke vatandaşları ile iletişime geçmeleri noktasında detaylı ve faydalı bilgilere erişebilme imkânına sahip olabiliyorlar. Örneğin, “Bahreyn'den ne kadar insan Türkiye'ye gelerek alışveriş yaptı, sepet ortalaması nedir ve kendileri Bahreynli vatandaşlara ne kadar satış yaptı?” şeklindeki birtakım bilgilere ulaşma imkânına sahip olan müşterilerimiz, pazardaki eksiklikleri görerek iş süreçlerini iyileştirme ve iletişimlerini geliştirme imkânına sahip oluyorlar.”


İnnova ile kurduğu altyapısı sayesinde Tax Free Zone, müşterilerine daha kısa zamanda daha çok hizmet sunmaya başladı.

İnnova ile uçtan uca iş birliği

Gelir İdaresi Başkanlığı'nın ya da diğer kurumların çıkarmış olduğu birçok mevzuatın Tax Free süreçlerini etkilediğini belirten Tax Free Zone Genel Müdürü E. Erman İpci, perakende sektöründe, kasa sisteminden ERP sistemine kadar birçok noktada değişikliklerin meydana geldiğini ve bu durumun müşteri beklentilerinin değişimine de neden olduğunu dile getiriyor. Bu noktada İnnova ile gelişen iş birliklerinin kendilerine olumlu anlamda pek çok katkı sağladığının altını çizen İpci, İnnova sayesinde müşterilerine değişen ve ihtiyaç haline gelen tüm çözümleri sunabilme imkânına sahip olduklarına dikkat çekiyor. İpci ayrıca İnnova'nın geniş bir hizmet yelpazesine sahip olması ve perakende sektörüne hitap edebilecek çeşitli hizmet/ürünleri bulunması sebebiyle, Tax Free Zone olarak kendilerine sektörde farklı bir kimlik kazandırarak tercih edilmelerinde büyük rol oynadığını da sözlerine ekliyor.

Son olarak İnnova’yı tercih etmelerindeki en büyük nedenlerden birinin uzun vadeli hizmet anlayışları olduğunun altını çizen E. Erman İpci, bu konuda elde ettikleri avantajları şu cümleleriyle özetliyor:

“İnnova ile çalışmanın en büyük avantajı müşteriye koltuğumuzun altında birçok dosya ile gidebiliyor ve her türlü ihtiyaçlarına cevap verebiliyor olmak. Sadece TaxFree iadelerini değil; onun dışında operasyonel olarak da ihtiyaçlarını karşılıyor olmamız, sık mevzuat değişikliklerinde kafası karışan üye firmalarımızın kullandıkları perakende sistemlerine çok kolay müdahale edebiliyor olmamız bizim elimizi güçlendiren en önemli argümanlardan bir tanesi.”

Son Güncelleme Tarihi: Nisan 2017