İnnova'nın self servis cihaz pazarındaki lider markası Kiosk İnnova'nın web sitesine yönlendiriliyorsunuz...

www.kioskinnova.com

Teknosa Altyapı Yenileme Projesi

Teknosa, ödüllü ‘Bağlantılı Mağaza’ projesinde bir kez daha İnnova’yı iş ortağı olarak seçti. Toplamda 300’e yakın mağazada tüm BT altyapısı, İnnova uzmanlığıyla yenilendi.

Teknoloji perakendeciliği alanında Türkiye’nin önde gelen markalarından biri olan Teknosa, Türkiye’nin dört bir yanında bulunan 300’e yakın mağazasında her yıl 100 milyonun üzerinde ziyaretçiyi ağırlıyor. İnternet ve mobil mağazaları üzerinden müşterilerine 10 binlerce ürün çeşidini sunan böylesine büyük bir perakende organizasyonu da elbette büyük bir BT altyapısı ve operasyon eforu gerektiriyor.

Teknosa 2015 yılında, ‘Bağlantılı Mağaza’ adı altında topladığı bir dizi projeyle teknoloji alışverişini müşterileri için çok daha keyifli ve hızlı hale getirmeyi hedefledi. Bu proje, Teknosa müşterilerinin çok daha hızlı ve sorunsuz alışveriş yapabilmelerini sağladığı gibi 3 bine yakın Teknosa çalışanını da birbiriyle anlık iletişim kurabilen entegre bir altyapı üzerinde birleştirdi. Teknosa’nın ‘Bağlantılı Mağaza’ projesi, 2016 yılında düzenlenen IDC CIO ödüllerinde ‘Yılın En İyi BT Yönetişim Projesi’ seçildi.

Firma Teknosa
Çözüm Altyapı Yenileme Projesi
Sektör Üretim ve Hizmet

İnnova, Teknosa’nın bu ödüllü projesinde 300’e yakın mağazanın iletişim altyapısının yenilenmesi, yeni nesil ÖKC’lerin (Ödeme Kaydedici Cihazlar) kurulumu ve entegrasyonu, 180 mağazada sunucu kabinlerinin yenilenmesi ve mağaza içi operasyonları destekleyen tablet bilgisayarların ihtiyaç duyduğu kablosuz ağ donanımlarının kurulmasını sağladı.


Teknosa’nın tercihi İnnova

“Daha önce bu tür projeleri gerçekleştiren firmalardan aldığımız geri bildirimler ve yaptığımız pazar araştırması İnnova’yı ön plana çıkardı. İnnova’nın saha tecrübesi ve ağ alanında uzman ekiplerinin bulunması yollarımızı bir kez daha kesiştirdi” diyen Teknosa Donanım ve İşletim Müdürü Mustafa Çelik, İnnova ile gerçekleştirdikleri projede eski tipi yazarkasaların kaldırılması, yeni nesil ÖKC’lerin temin ve kurulumunun yapılması, ağa dahil edilmesi, modemlerin fiber altyapıya uygun şekilde yenilenmesi, network kabinlerini değişmesi gibi pek çok kritik işlemin gerçekleştirildiğini kaydetti.

Çelik, “Bildiğiniz gibi sadece eski kasaların kullanımdan kaldırılmasında bile mevzuata uygun süreçlerin izlenmesi çok önemli. Her biri mali anlamda kayıt altında olan kasaların uygun şekilde kaldırılması gibi, Türkiye’nin her yerindeki mağazalarımızda tüm altyapı yenileme çalışmalarını İnnova ile beraber standart olarak gerçekleştirmeyi başardık” dedi ve proje sürecini şöyle anlattı:

“10 yıllık teknolojiyi yeniledik”

İnnova ve Teknosa olmak üzere yaklaşık 50 kişilik bir ekibin sahada çalıştığını söyleyen Çelik, “Öncelikle pilot olarak seçtiğimiz tek bir mağazada uygulamaları hayata geçirdik. Yaklaşık 300 mağazada birden yapılacak işlemlerin tümünü listeledik ve önceliklendirdik. Bu bize belirli BT standartlarına uygun bir proje yönetimi gerçekleştirme, tüm süreçleri izleme ve raporlama imkânını verdi.”

Teknosa ve İnnova proje ekipleri bir arada…

Projenin en zorlu süreçlerinden birinin gece çalışmaları olduğuna da dikkat çeken Çelik, “Çünkü iş kesintisinin en aza indirilmesi için bazı mağazalarımızda kapanış saatinden sonra gece mesaisi yapmak durumunda kaldık. İnnova’nın bu anlamda da oldukça esnek olduğunu gördük. Ayrıca yine İnnova’nın özellikle Türk Telekom ile eşgüdümlü çalışma yeteneğinin, özellikle ağ bileşenlerinin entegre edilmesi ve fiber bağlantıya geçiş sürecinde bize oldukça avantaj sağladığını düşünüyoruz” şeklinde görüş belirtti.

Kasaya gitmeden ödeme imkânı

Müşteri tarafındaki en önemli değişimin alışveriş süreçlerinin daha keyifli ve hızlı hale gelmesi olduğunu belirten Çelik, satış ekiplerinin, yazarkasa gibi çalışan tablet bilgisayarlarla donatıldığını ve bunun sağladığı faydayı şu sözlerle aktardı: “Mağaza içerisindeki satış danışmanlarımız artık, müşteriye destek verirken birden fazla ürünün özelliklerini aynı ekranda karşılaştırma yapması için müşteriye sunabiliyor. Ayrıca ellerindeki tablet ile satın alma kararını veren müşterilerimizin faturalarını ürün başında hazırlayıp siparişi kasaya hızlıca yönlendirebiliyor. E-Fatura entegrasyonu da bulunan bu tabletler ile müşteri kredi kartı veya banka kartı ile ödemesini gerçekleştirdiğinde fatura doğrudan e-posta adresine gönderiliyor. Dünyada da bu mağaza içi sistemi oturtabilen perakendeci sayısı oldukça az.”

5651’e uygun kablosuz altyapı

Teknosa, tüm mağazalarında müşterilere açık ve 5651 nolu kanunun işaret ettiği şekilde kayıt altına alınan internet hizmeti de sunmaya başladı. Çelik bu konuda da şunları söyledi:

“Fiber altyapıya geçmemizin ardından tüm ziyaretçilerimize 5651 sayılı kanunun şartlarına uygun bir şekilde kablosuz internet hizmeti sunarak alışveriş deneyimini daha zengin ve keyifli bir hale getirdik. Aynı fiber altyapı sayesinde İnnova ile hayata geçirdiğimiz, iç müşteriye yönelik yardım masası hizmetinin de hızlandığını görüyoruz. Proje sonuçlarına baktığımızda operasyonel anlamda da Teknosa’nın 3.500 çalışanının tamamının işini kolaylaştıran ve onları entegre eden bir proje olduğunu söyleyebiliriz.”

"Uzun zamandır odak noktamız olan çoklu kanal modeli ve her kanaldan kesintisiz hizmet anlayışımız çerçevesinde önemli bir adım daha attık.”

“Düşünülmeyen her detay maliyettir”

Genel olarak proje öncesinde düşünülmeyen her detayın, sonradan fazladan maliyet olarak ortaya çıkabileceğini belirten Çelik sözlerini şu şekilde noktaladı:

“Üstelik çoğu zaman bu maliyetler tahmin edilemez sonuçlar doğurabilir. Bu nedenle bizim, benzer projeler gerçekleştiren diğer firmalar için en önemli tavsiyemiz, projeye başlamadan ihtiyaçları iyi analiz etmeleri, önceliklerini belirlemeleri, proje kabul kriterlerini netleştirmeleridir. Diğer taraftan tecrübeli ve konusunda uzman bir iş ortağının tercih edilmesi, projenin başarısına doğrudan etki edeceğinden burada da doğru seçimi yapmak önemli. Biz bu projede iyi bir iş ortağıyla çalıştığımıza inanıyoruz.”

Son Güncelleme Tarihi: Mayıs 2016