İnnova'nın self servis cihaz pazarındaki lider markası Kiosk İnnova'nın web sitesine yönlendiriliyorsunuz...

www.kioskinnova.com

TTNET Servis Sanallaştırma Projesi

İnnova’nın danışmanlığında gerçekleştirilen HP servis sanallaştırma projesiyle, TTNET’in test süreçleri artık çok daha hızlı...

HP Service Virtualization (Servis Sanallaştırma) yazılımını EMEA bölgesinde ilk kullanan şirket olan TTNET, HP Servis Sanallaştırma sayesinde test süreçlerini yüzde 25 hızlandırdı. TTNET’in İnnova danışmanlığında HP çözümleriyle yakaladığı bu başarı, pek çok büyük şirket için referans özelliği taşıyor.

TTNET, 2006 yılında sadece bir internet servis sağlayıcısı olarak başladığı yolculuğunu, Türkiye’deki dijital dönüşümün öncüsü olarak sürdürüyor. Birçok yenilikçi ürün, hizmet ve teknolojiyi Türkiye’ye kazandıran TTNET, 6 milyonu aşkın abonesiyle dünyanın en büyük ilk 10 servis sağlayıcısı arasında yer alıyor. TTNET, yeni nesil hizmetleri müşterilerine daha çabuk ve sağlıklı bir şekilde ulaştırabilmek için test yönetimine büyük önem veriyor.

Firma TTNET
Çözüm HP Servis Sanallaştırma
Sektör Telekomünikasyon

TTNET, bu süreçleri mükemmelleştirmek için HP test çözümlerinin bir parçası olan HP Servis Sanallaştırma (Service Virtualization) ürününü ve İnnova danışmanlığını tercih ediyor. HP Servis Sanallaştırma sayesinde 3. parti uygulamalara erişimde sorun yaşanan durumlarda beklemeden sanallaştırılmış ortamda testlerini gerçekleştirebilen TTNET, test süreçlerini ve maliyetlerini önemli ölçüde azaltıyor.


Test süreçlerinde en önemli konu hız:

TTNET’in HP Servis Sanallaştırma çözümünü EMEA (Avrupa ve Orta Doğu Bölgesi) bölgesinde kullanan ilk şirket olması, şirketi önemli bir referans olarak öne çıkarıyor.

TTNET olarak sundukları kampanyalarda vaat ettikleri ürün ve hizmetlerin önceden test edilmesinin son kullanıcı memnuniyeti için kritik öneme sahip olduğunu belirten TTNET Test ve Sürüm Yönetimi Yöneticisi Hasan Yükselten, şunları söylüyor: “Son kullanıcıya daha iyi hizmet verebilmek için yeni kampanyalar sunarken, hızdan ve kaliteden ödün vermemeniz gerekiyor. Biz, HP’nin sunduğu yazılım altyapısıyla bu testleri kesintisiz gerçekleştirebileceğimizi gördük. Bunun için öncelikle HP’nin Uygulama Yaşam Döngüsü Yönetimi (Application Lifecycle Management) yer alıyor. Bu nedenle hız bizim için çok önemli.”

Yükselten, bu noktada özellikle 3. parti uygulamalara dayalı problemlerin ve sunucu hatalarından kaynaklanan sorunların test süreçlerini yavaşlattığını ifade ediyor. HP Servis Sanallaştırma çözümü de tam bu noktada devreye girmiş: “İş süreçlerimizi mükemmelleştirmek için uygun bir sanallaştırma projesini hayata geçirmeyi planladık” diyor Yükselten ve ekliyor: “Karar noktasında da tercihimizi daha önce birlikte çalıştığımız HP’nin Servis Sanallaştırma ürününden yana kullandık.”

Soldan sağa: İnnova Bilişim İş Geliştirme Koordinatörü Sefa Merve Ağlaç, TTNET Test ve Sürüm Yönetimi Yöneticisi Hasan Yükselten ve HP Yazılım, Kurumsal Müşteri Yöneticisi Berna Ağar

Artan hız ve kalite son kullanıcıya yansıyor

İnnova danışmanlığında hayata geçirdikleri HP Servis Sanallaştırma çözümleri sayesinde test sürecini uzatan aksaklıkların ortadan kalkması, TTNET’e maliyet açısından avantaj olarak yansımış. Yükselten, ürünün TTNET’e olan katkılarını ve işleyişte yaşadıkları değişimi şu sözlerle anlatıyor: “Test sürecinde veri almamız gereken bütünleşik ortamlarda sorun yaşandığında ya da güncellemeler nedeniyle bu ortamlara ulaşamadığımızda test süreci aksıyordu. HP Servis Sanallaştırma ürününü kendi sistemimizle 3. parti uygulamalar arasına konumlandırdık. Sistem ile 3. parti uygulamalar arasında köprü görevi gören, kurulan ara iletişimi ve servislerin detayını analiz eden ürün, kısa bir öğrenme sürecinden sonra 3. parti uygulamalara bağımlılığı kaldırarak o sunucunun görevini yapmaya başlıyor. Böylelikle test sürecinde bekleme yapmadan gerekli ortamlara bağlanabiliyoruz. Bu sayede daha öngörülebilir bir test süreci yaşıyoruz. HP Servis Sanallaştırma ile kendi testlerimizi kendimiz yapabiliyoruz. Böylelikle sürüm ve kampanyalarımız daha hızlı ve kaliteli sahaya çıkabiliyor.”

2,5 ayda tamamlandı

Yükselten’in belirttiğine göre, 2012 Eylül ayında başlayan proje oldukça hızlı ilerlemiş ve 1 ayda yüzde 45 sanallaştırma oranına ulaşılmış. “2 haftalık araştırma ve deneme sürecinin ardından HP’nin Servis Sanallaştırma ürününü kullanmaya başladık. Temel ortamların sanal­laştırılması yalnızca 1 ayda tamamlandı. HP Profesyonel Hizmetler, HP AR&GE ve İnnova iş ortaklığıyla HP Servis Sanallaştırma ürününün TTNET’te kurulumunu ve uygulamasını hızlı bir şekilde hayata geçirdik” diyor Yükselten.

Diğer kısımların da sanallaştırılmasının ardından, deneme süreci dahil 2,5 ay gibi kısa bir sürede ürün, TTNET’in tüm ihtiyaçlarını karşılayabilecek duruma gelmiş. Yükselten kurulum ve kullanım sürecinin bu kadar kısa sürede tamamlanmasında TTNET altyapılarının uyumu kadar, HP’nin ihtiyaç duydukları her an hızlı ve etkin bir şekilde destek vermesinin de önemli olduğunu söylüyor.

HP Yazılım Müşteri Yöneticisi Berna Ağar da HP’nin sunduğu servis sanallaştırma ürününün EMEA bölgesindeki ilk kullanıcısı olan TTNET’le birlikte çalışmaktan son derece memnun olduklarını ifade ediyor. Projenin başarısının bölgedeki diğer şirketlere referans oluşturduğuna dikkat çeken Ağar, “Ürün pazara yeni çıktığında daha önce birlikte çalıştığımız TTNET, EMEA Bölgesi’nde ürüne yatırım yapan ve ürünü sahiplenen ilk şirket oldu” diyor.

Telekom ve finans için referans proje

Hasan Yükselten’e göre İnnova ile gerçekleştirilen projenin başarısında HP Servis Sanallaştırma ürününün kullanım kolaylığının ve esnekliğinin etkisi büyük. Ürünü ekip olarak benimsemelerinin ortaya koyulan çözümün başarısında büyük payı olduğunu söyleyen Yükselten, EMEA bölgesindeki birçok şirketin kendileriyle iletişim kurduğunu ifade ediyor. Özellikle de Türkiye’deki telekom ve finans sektörünün önde gelen şirketleri, projeyle ilgili saha ziyaretinde bulunmuşlar. Yükselten, uygulanan proje ile sektörde öncü olmanın kendileri için de önemli olduğunu düşünüyor.

Peki, bundan sonrası için hedef nedir? Yükselten, bu soruya şöyle cevap veriyor: “Bundan sonrası için hedefimiz HP’nin Quick Test Professional (QTP) aracıyla Servis Sanallaştırma aracını bütünleştirerek uçtan uca testlerin otomasyonunu sağlamak ve zamandan daha fazla tasarruf etmek. Böylece daha önce yaptığımız testleri otomatize ederek, test sürecimiz daha fazla hızlandıracağız.”