İnnova'nın self servis cihaz pazarındaki lider markası Kiosk İnnova'nın web sitesine yönlendiriliyorsunuz...

www.kioskinnova.com

Türk Telekom İleTTişim Portalı

Microsoft SharePoint Portal Server platformu üzerinde gerçekleştirilen
Türkiye’nin en büyük kurum içi portal projesi...

Türkiye’nin öncü iletişim ve yakınsama teknolojileri şirketi Türk Telekom, müşterilerine en kaliteli ve hızlı hizmeti sağlayabilmek amacıyla yaklaşık 30 bin çalışanıyla görev yapıyor. Bu dev organizasyonda farklı birimlerden gelen verilerin en hızlı biçimde bilgiye dönüştürülmesi, bu bilgilerin tek bir noktada güncel biçimde tutulabilmesi ve çalışanların bilgiye en pratik yoldan erişebilmesi şirketin verimliliği ve işlerin sürekliliği açısından büyük bir önem taşıyor.. Şirketin ihtiyacı olan çözüm tüm Türk Telekom ailesini kucaklayacak bir Kurumsal Bilgi Platformu’ydu...

2007 yılına gelindiğinde İnsan Kaynakları ve Bilgi İşlem departmanı bu hedef doğrultusunda Türkiye’nin en büyük kurum içi iletişim portallarından birini inşa etmek için çalışmalara başladı.

Firma İsmi Türk Telekom
Çözüm Microsoft SharePoint Portal
Sektör Telekomünikasyon

Türk Telekom “İlettişim“ Portalı adı verilen bu projede iç iletişim faaliyetlerinin yanında çalışanların ihtiyaç duydukları bilgilere hızla ulaşabilecekleri verimli bir çalışma ortamı oluşturabilmek için pek çok fonksiyon geliştirildi.

Herkesin sahiplendiği bir yapı

“İlettişim” 81 ilde görev alan 30 bine yakın kişinin kullanabileceği bir portal olarak tasarlandı. İlettişim platformunda yer alan içerikler 81 ilin tamamından girilebiliyor ya da güncellenebiliyor. Her ilde tayin edilen portal içerik sorumlularının yanı sıra İstanbul ofiste kurulan Portal ofis, tüm bildirimleri değerlendirip aktif hale getirerek sistemin aktif olarak çalışmasına imkan veriyor. Bu portalın içerisinde çalışanların hayatını kolaylaştıracak pek çok faydalı fonksiyon yer alıyor. Ayrıca, sağlık hizmeti uygulamaları, online eğitimler, şirket ve dünyaya dair haberlerin tamamına Türk Telekom çalışanları İleTTişim üzerinden ulaşabiliyorlar.


Türk Telekom'un kurum içi portalı: İleTTişim Microsoft SharePoint Portal Server platformu üzerinde gerçekleştirilen Türkiye’nin en büyük kurum içi portal projesi...

Türkiye’nin öncü iletişim ve yakınsama teknolojileri şirketi Türk Telekom, müşterilerine en kaliteli ve hızlı hizmeti sağlayabilmek amacıyla yaklaşık 30 bin çalışanıyla görev yapıyor. Bu dev organizasyonda farklı birimlerden gelen verilerin en hızlı biçimde bilgiye dönüştürülmesi, bu bilgilerin tek bir noktada güncel biçimde tutulabilmesi ve çalışanların bilgiye en pratik yoldan erişebilmesi şirketin verimliliği ve işlerin sürekliliği açısından büyük bir önem taşıyor.. Şirketin ihtiyacı olan çözüm tüm Türk Telekom ailesini kucaklayacak bir Kurumsal Bilgi Platformu’ydu...

2007 yılına gelindiğinde İnsan Kaynakları ve Bilgi İşlem departmanı bu hedef doğrultusunda Türkiye’nin en büyük kurum içi iletişim portallarından birini inşa etmek için çalışmalara başladı.

Stratejik hedefler ortaya konduktan sonra, sıra uygulama aşamasına geldi. Bu aşamada proje bir Türk Telekom Grubu teknoloji şirketi olan ve portal uygulamaları konusunda Türkiye’nin en yetkin kadrosuna sahip olan İnnova’ya teslim edildi. İnnova ve Türk Telekom ile yapılan görüşmeler çerçevesinde portalın Microsoft SharePoint Portal platformu üzerinde geliştirilmesine karar verildi.

Türk Telekom “İlettişim“ Portalı adı verilen bu projede iç iletişim faaliyetlerinin yanında çalışanların ihtiyaç duydukları bilgilere hızla ulaşabilecekleri verimli bir çalışma ortamı oluşturabilmek için pek çok fonksiyon geliştirildi.

“İlettişim” 81 ilde görev alan 30 bine yakın kişinin kullanabileceği bir portal olarak tasarlandı. İlettişim platformunda yer alan içerikler 81 ilin tamamından girilebiliyor ya da güncellenebiliyor. Her ilde tayin edilen portal içerik sorumlularının yanı sıra İstanbul ofiste kurulan Portal ofis, tüm bildirimleri değerlendirip aktif hale getirerek sistemin aktif olarak çalışmasına imkan veriyor. Bu portalın içerisinde çalışanların hayatını kolaylaştıracak pek çok faydalı fonksiyon yer alıyor. En basit örnekle artık çalışanlar toplantı odası rezervasyonlarını portal üzerinden gerçekleştirebiliyorlar. Bunun yanı sıra hemen her gün ziyaret edilen “Yemek Menüsü” bilgisi, personel ulaşım ve güzergah bilgileri güncel ve kolay bir şekilde bu platformdan takip edilebiliyor. Çalışanlar, şirket bilgileri dışında kendilerini geliştirebilecekleri ve sosyal yaşamlarına fayda sağlayabilecek bir takım bilgilere de buradan ulaşabiliyor. İngilizce-Türkçe sözlük, hava tahmini, sağlık hizmetleri uygulamaları ve iş alanı terminolojisi gibi konularda İlettişim’den faydalanabiliyorlar.

Entegrasyon özellikleri

Portalın entegrasyon özellikleri de oldukça gelişmiş durumda. Örneğin Türk Telekom’un alt sistemleri ile entegre biçimde çalışan portal üzerinden kullanıcılar maaş bordolarına anında erişebiliyor, masraf, izin, avans vb prosedürleri portal üzerinden online ortamda başlatabiliyor. Böylece çalışanlar yıllık izin, masraf ya da avans formunu kağıt üzerinden doldurarak, bu belgeleri gerektiğinde portal üzerinden kontrol edebiliyor. Diğer bir başarılı çalışma ise BT departmanı hizmet süreçlerinde... Artık çalışanlar bozulan bilgisayar ya da toneri biten yazıcı gibi durumlarda hizmet taleplerini doğrudan İlettişim portalı üzerinden girebiliyor ve problemin çözümü ile ilgili gelişmeleri buradan rahatlıkla takip edebiliyor.

Gelişmiş arama özelliği

İlettişim platformunda önem verilen konulardan biri de arama özellikleri oldu. Portal ile entegre şirket kaynakları üzerinden arama yapabilen kullanıcılar büyük bir bilgi havuzu içerisinde istedikleri bilgiye anında ulaşabilir hale geldiler. Türk Telekom çalışanlarının kısa süre içerisinde yoğun olarak kullanmaya başladıkları Kurumsal Bilgi Platformu İlettişim’in ayrıca kurum kültürünü artırıcı etkileri de hissedilmeye başlandı.

Online eğitimler

Türk Telekom çalışanlarının kuruma olan aidiyet duygusunu geliştirmesi konusunda fayda sağlayan İlettişim’de, çalışan, üst yönetim, şirket haberleri ve dış haberlerin yanı sıra mevcut ürün, hizmet ve kampanya bilgilerinin yanında online eğitimlere de yer verilebiliyor. Hazırlanan online eğitim içerikleri yine bu portal üzerinden çalışanların katılımına sunulduğu için eğitimlere eskisine oranla daha yüksek katılım sağlanabiliyor.